Luxus alebo gýč? Nová tvár Mercedesu rozdeľuje fanúšikov

Mercedes-Benz prináša odvážnu novinku – osvetlenú chrómovú mriežku s 942 svetelnými bodmi. Nový dizajnový jazyk debutuje na elektrickom GLC.

Chrómová mriežka chladiča je už viac než storočie neoddeliteľným symbolom značky Mercedes-Benz. Kedysi čisto funkčný prvok sa postupne menil na dizajnový podpis značky, a to od jednoduchých vertikálnych línií až po modernú horizontálnu architektúru. V histórii sa objavila na legendách ako majestátny Mercedes-Benz 600 Pullman, elegantný „Strich 8“ či ikonické sedany triedy S W 108 a W 111.

Mercedes-Benz prináša odvážnu novinku – osvetlenú chrómovú mriežku s 942 svetelnými bodmi. Nový dizajnový jazyk debutuje na elektrickom GLC.

Mercedes-Benz 600 Pullman.

Dnes Mercedes opäť posúva hranice. V plne elektrickom GLC premenil klasickú mriežku na luxusne osvetlený prvok, ktorý kombinuje čisté línie, technológiu a remeselnú precíznosť. Dominantný chrómový rám obklopuje mriežku s efektom dymového skla, ktorú zvýrazňuje 942 drobných svetelných bodov. Tie dokážu svietiť, pulzovať a animovať — vozidlu tak dodávajú osobitý, takmer živý prejav. Nechýba ani osvetlená trojcípa hviezda a jemné kontúrové podsvietenie.

Podľa hlavného dizajnéra Gordena Wagenera ide o viac než len estetickú zmenu. „Nová mriežka nanovo definuje tvár našej značky,“ tvrdí. A je jasné, že Mercedes ju neplánuje ponechať len pre GLC – rovnaký dizajnový jazyk sa čoskoro objaví aj na ďalších modeloch, bez ohľadu na typ pohonu.

Mercedes-Benz prináša odvážnu novinku – osvetlenú chrómovú mriežku s 942 svetelnými bodmi. Nový dizajnový jazyk debutuje na elektrickom GLC.

Prvé verejné predstavenie tejto svetelnej šou prebehne na autosalóne IAA v Mníchove. Elektrický GLC bude zatiaľ existovať popri klasickej verzii, no jeho výrazná predná časť naznačuje, že Mercedes sa nebojí ísť proti prúdu a vnášať do dizajnu prvky, ktoré rozdelia verejnosť. Pre jedných to bude odvážny krok do budúcnosti, pre iných možno až prílišná hra na efekt. Ale pohľad na takto osvetlený Mercedes si zapamätá každý.

Xiaomi prilákalo jednu z najväčších dizajnérskych osobností BMW. Prestup po 20 rokoch






Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!