Peugeot zaútočil, nové elektrické GTi je rýchlejší ako všetci predchodcovia
Zrýchlenie, štýl a elektrina: nový E-208 GTi spája tradíciu so súčasnosťou a stáva sa najrýchlejším GTi v histórii značky Peugeot.
Vydané Text: Eva Bednáriková
Zatiaľ čo Volkswagen ešte nepredstavil svoje prvé elektrické GTI, Peugeot urobil odvážny krok dopredu. Po šiestich rokoch ticha sa legendárne označenie GTi vracia – no tentoraz bez jedinej kvapky benzínu. Nový Peugeot E-208 GTi je čisto elektrický, ale zábavu a športový charakter si berie z minulosti.
Znovuzrodenie legendy
Peugeot to s návratom GTi modelov myslí vážne. Novinka bola predstavená symbolicky počas 24-hodinových pretekov Le Mans a odkazuje priamo na legendárny 205 GTi – ale v úplne modernej podobe. Žiadne kompromisy, žiadne nostalgické lenivosti. Tento E-208 GTi je ostrý, rýchly a pripravený ukázať, že elektrina vie byť zábavná.
Pod kapotou, ak sa to ešte tak dá nazvať, sa nachádza predný elektromotor s výkonom 280 koní a krútiacim momentom 345 Nm. Na predné kolesá prenáša silu cez športovo ladený podvozok, ktorý je oproti bežnému modelu znížený o 30 mm. Z 0 na 100 km/h vystrelí za 5,7 sekundy – a to je rýchlejšie než elektrické Mini či Abarth.
Rýchlosť ale nie je všetko. Peugeot si nechal zadné dvierka v podobe obmedzenej maximálnej rýchlosti 180 km/h a dojazdu „len“ 350 km podľa WLTP. Pod to sa podpisuje 54 kWh batéria, z ktorej je reálne využiteľných 51 kWh. Nabitie z 20 na 80 % trvá približne polhodinu – s DC nabíjaním to však nie je žiadna tragédia. Výhodou je aj V2L funkcia, teda možnosť napájať ďalšie zariadenia priamo z auta.
Viac než len výkon
Peugeot sa nespoliehal len na výkonové čísla. Nový GTi má kompletne prekopaný podvozok – širší rozchod kolies vpredu aj vzadu, tuhšie pružiny, nové tlmiče, zadný stabilizátor a športové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Brzdy? Štvorpiestové strmene s 355 mm kotúčmi – niečo, čo by ste čakali skôr na väčšom hot hatchi.
A dizajn? Takmer nostalgický. Červené akcenty na karosérii, legendárne GTi logo, retro 18-palcové disky a interiér inšpirovaný klasikou. Sedadlá s červeným pruhom a sieťovaným vzorom priamo odkazujú na 205 GTi a celé spracovanie palubovky a doplnkov je mixom retra a modernej digitalizácie.
Peugeot zatiaľ neprezradil oficiálnu cenu, ale očakáva sa suma okolo 40 000 eur. Na športovo orientovaný elektromobil je to zaujímavá ponuka, najmä ak si porovnáme výbavu, výkon a dizajnový zážitok. Ak sa Peugeot E-208 GTi chcel zapísať do pamäti ako elektrická verzia legendy, má na to dobre našliapnuté.
72 hodín bez zastavenia: Peugeot zmenil históriu dieselových motorov