Nový motor od Dacie zvládne 1 450 km – prekvapenie je v tom, čo ho poháňa

Dacia Bigster ponúka zaujímavé riešenie: trojvalec, ktorý jazdí na dve palivá a podporuje ho mikrohybrid. Výsledkom je dojazd 1 450 km.

Vydané  Text: 

Kto by to bol povedal, že práve Dacia príde s motorom, ktorý zvládne viac než 1 450 kilometrov bez návštevy čerpacej stanice? A to nemuseli vyvíjať technológie podporujúce vodík. Rumunská značka vsadila na kombináciu technológií, ktoré tu síce už roky máme, no spojené do jedného celku ich vidíme len výnimočne.

Dacia Bigster ponúka zaujímavé riešenie: trojvalec, ktorý jazdí na dve palivá a podporuje ho mikrohybrid. Výsledkom je dojazd 1 450 km.

Tri technológie, 1 450 km

Srdcom tejto zaujímavej techniky je trojvalcový motor s objemom 1,2 litra, označovaný ako Mild Hybrid-G 140. Je preplňovaný, má výkon 140 koní pri jazde na benzín, no ak prepnete na skvapalnený ropný plyn (LPG), výkon klesne na stále slušných 130 koní. A čo je najdôležitejšie – tento motor zvláda jazdu na obe palivá bez toho, aby ste si to nejako všimli.

Prepínanie medzi benzínom a LPG prebieha cez jednoduchý prepínač na palubnej doske. Každé z palív má vlastnú 50-litrovú nádrž, a keď sa spočíta celkový potenciál oboch, vychádza to na dojazd až 1 450 kilometrov. Táto hodnota zaujme každého, kto trávi na cestách veľa času, alebo len nemá rád časté zastávky na tankovanie.

Aj keď mikrohybridyLPG autá nie sú práve novinkou, kombinácia oboch technológií v jednom modeli nie je úplne bežná. Práve tým sa Dacia rozhodla odlíšiť – nenápadne, prakticky a bez zbytočného humbuku. Nejde o plnohodnotný hybrid ako v prípade drahších SUV, ale o 48-voltový elektrický systém, ktorý pomáha najmä pri rozjazdoch a krátkodobom zrýchlení. Nečakajte žiadnu tichú elektrickú jazdu v meste, no vďaka tejto podpore sa znižuje spotreba a motor je pružnejší – čo je v praxi cítiť najmä v hustej premávke.

Dacia Bigster ponúka zaujímavé riešenie: trojvalec, ktorý jazdí na dve palivá a podporuje ho mikrohybrid. Výsledkom je dojazd 1 450 km.

Motor Mild Hybrid-G 140 je už aktuálne dostupný v modeli Dacia Bigster a jeho štartovacia cena je 22 090 eur. Zaujímavosťou je, že táto verzia s LPG stojí iba o dve stovky viac ako čisto benzínová s pohonom predných kolies. Dacia tak dáva zákazníkovi možnosť výberu podľa preferencií – bez toho, aby sa cena stala prekážkou.

Tento motor nie je o výkone, ktorý vám vyrazí dych, ale o rozumnej rovnováhe medzi úspornosťou, praktickosťou a každodenným používaním. V čase, keď sa automobilky predbiehajú v zložitosti a cenách, Dacia stavia na jednoduchosť, ktorú dopĺňa solídnym technickým nápadom. Výsledkom je niečo, čo môže znieť až banálne – no dojazd 1 450 km bez tankovania rozhodne nie je niečo, čo uvidíte každý deň.

Prvá jazda Dacia Bigster: Najpraktickejšie SUV tejto jari?