Hybrid s batériou väčšou ako má Dacia Spring? Volvo XC70 prekvapuje každým číslom
Plug-in hybrid Volvo XC70 dostal obrovskú batériu a dojazd, ktorý sa vyrovná menším elektromobilom. SUV vyvinuté pre Čínu možno príde aj do Európy.
Vydané Text: Eva Bednáriková
Známe meno, nové telo, ešte väčšia batéria. Volvo v tichosti oživilo označenie XC70, tentoraz však nie ako robustné auto do snehu, ale ako moderné SUV určené pre čínsky trh. A hoci nejde o globálnu premiéru, plug-in hybridná novinka púta pozornosť hneď z viacerých dôvodov. Najväčším z nich je batéria. Nie obrazne, ale doslova – ide o najväčší akumulátor, aký kedy značka Volvo do hybridného modelu nainštalovala.
Pán dojazdu
Z nových údajov, ktoré zverejnilo čínske Ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT), vyplýva, že nové XC70 má ambíciu vypýtať si titul „kráľa dojazdu“ medzi plug-in hybridmi značky. V režime CLTC má totiž zvládnuť až 200 kilometrov čisto na elektrinu. To je hodnota, ktorú neponúkajú ani niektoré menšie elektromobily.
Za týmto číslom sa skrýva akumulátor s kapacitou 39,6 kWh, čo je viac než má napríklad elektrická Dacia Spring či Mazda MX-30. V porovnaní s batériou Renaultu 5 ide o veľmi podobnú hodnotu. Volvo zároveň ponúkne aj menej výkonnú verziu s batériou s kapacitou 21,2 kWh a dojazdom do 100 km (podľa rovnakého testovacieho cyklu). V realistickejšom európskom cykle WLTP budú čísla pochopiteľne nižšie, no stále nadpriemerné.
Kým o výkone samotného elektromotora zatiaľ nevieme nič konkrétne, spaľovaciu časť hybridného systému tvorí 1,5-litrový prepĺňaný benzínový trojvalec s výkonom 160 koní. Všetko je postavené na platforme s označením SMA (Scalable Modular Architecture), ktorá nadväzuje na známe CMA využívané v modeloch XC40 a EX40. Nová architektúra bola vyvinutá s cieľom umožniť inštaláciu plug-in hybridných systémov s vyššou elektrickou výdržou.
Mini EX90
Z hľadiska dizajnu Volvo ostáva verné svojmu rukopisu. XC70 vizuálne pripomína zmenšenú verziu EX90. Čisté línie, minimalistický prístup a známy svetelný podpis s dennými svetlami v tvare Thorovho kladiva vytvárajú moderný, no ľahko rozpoznateľný dojem. Samotné svetlomety sú z dizajnového hľadiska schované nižšie, do línií predného nárazníka.
Rozmerovo zapadá presne medzi XC60 a XC90. Na dĺžku meria 4 815 mm, na šírku 1 890 mm a jeho rázvor sa takmer dotýka hranice 2 900 mm. Interiér zatiaľ oficiálne nebol odhalený, ale očakávame podobný štýl ako pri aktuálnych modeloch značky. Na rozdiel od viacerých konkurentov však Volvo XC70 nebude ponúkať konfiguráciu so siedmimi sedadlami – dostupné bude výhradne ako päťmiestne SUV.
Jeho debut na čínskom trhu je už potvrdený, no otázka európskeho uvedenia zostáva zatiaľ nezodpovedaná. Zástupcovia značky naznačili, že zvažujú aj túto možnosť. Ak by k nej naozaj prišlo, Volvo by malo v rukách veľmi zaujímavý hybridný model s výnimočným dojazdom, ktorý by mohol osloviť vodičov túžiacich po čo najčistejšej prevádzke – aj bez nutnosti prejsť úplne na elektromobil.