Aktualita
O koľko musia zlacnieť čínske autá, aby sme ich kupovali? Výsledky štúdie prekvapili
Predstavte si, že stojíte pred predajňou áut a pred vami sú dva modely – jeden známy, európsky, druhý čínsky, ktorý je však o čosi lacnejší. O koľko menej by musel stáť, aby ste sa odhodlali skúsiť niečo nové? Presne túto otázku si položila analytická spoločnosť Escalent, ktorá vykonala štúdiu o tom, aké zľavy by presvedčili Európanov kúpiť si auto z Číny.
Hlavným argumentom je cenový rozdiel
Výsledky hovoria jasne: 27 % respondentov uviedlo, že ak by boli čínske autá lacnejšie o 21 – 30 %, začali by o nich seriózne uvažovať. Ďalších približne 33 % by sa nechalo presvedčiť zľavou 11 – 20 %. A čo tí najodvážnejší? Každý desiaty respondent (hlavne mladší vodiči) by dal šancu čínskemu autu už pri 10 % cenovom rozdiele.
Zaujímavé je, že 72 % európskych kupujúcich očakáva, že čínske autá budú lacnejšie než ich konkurenti z Európy, Japonska či Kórey. No napriek tomu si už čínske značky dokázali vytvoriť imidž inovatívnych produktov – najmä pri elektromobiloch. Už to teda nie je len o tom, že „čínsky“ znamená automaticky „lacný“.
V južnej Európe majú Číňania väčšiu šancu
Ak by čínske automobilky mali staviť na nejaké trhy, Taliansko a Španielsko sú tie pravé. Práve tu je vzťah k čínskym značkám pozitívnejší a miestni vodiči by boli ochotní ich akceptovať za menšie cenové ústupky. Naopak, v krajinách ako Nemecko či Francúzsko je situácia opatrnejšia. Tamojší motoristi sa stále prikláňajú k tradičným značkám, pričom nižšia cena nemusí automaticky znamenať úspech. Takže otázka zostáva – keby vám niekto ponúkol čínske auto za o tretinu nižšiu cenu ako bežnú európsku značku, skočili by ste po ňom? Alebo by ste radšej zaplatili viac za overenú klasiku?
Nový Jimny je taký hit, že Suzuki muselo po 4 dňoch uzavrieť knihy objednávok

Eva Bednáriková
Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!