Aktualita
O koľko musia zlacnieť čínske autá, aby sme ich kupovali? Výsledky štúdie prekvapili
Koľko by museli stáť reálne čínske autá, aby ich Európania začali kupovať? Nová štúdia odhalila konkrétne čísla.
Vydané Text: Eva Bednáriková
Predstavte si, že stojíte pred predajňou áut a pred vami sú dva modely – jeden známy, európsky, druhý čínsky, ktorý je však o čosi lacnejší. O koľko menej by musel stáť, aby ste sa odhodlali skúsiť niečo nové? Presne túto otázku si položila analytická spoločnosť Escalent, ktorá vykonala štúdiu o tom, aké zľavy by presvedčili Európanov kúpiť si auto z Číny.
Hlavným argumentom je cenový rozdiel
Výsledky hovoria jasne: 27 % respondentov uviedlo, že ak by boli čínske autá lacnejšie o 21 – 30 %, začali by o nich seriózne uvažovať. Ďalších približne 33 % by sa nechalo presvedčiť zľavou 11 – 20 %. A čo tí najodvážnejší? Každý desiaty respondent (hlavne mladší vodiči) by dal šancu čínskemu autu už pri 10 % cenovom rozdiele.
Zaujímavé je, že 72 % európskych kupujúcich očakáva, že čínske autá budú lacnejšie než ich konkurenti z Európy, Japonska či Kórey. No napriek tomu si už čínske značky dokázali vytvoriť imidž inovatívnych produktov – najmä pri elektromobiloch. Už to teda nie je len o tom, že „čínsky“ znamená automaticky „lacný“.
V južnej Európe majú Číňania väčšiu šancu
Ak by čínske automobilky mali staviť na nejaké trhy, Taliansko a Španielsko sú tie pravé. Práve tu je vzťah k čínskym značkám pozitívnejší a miestni vodiči by boli ochotní ich akceptovať za menšie cenové ústupky. Naopak, v krajinách ako Nemecko či Francúzsko je situácia opatrnejšia. Tamojší motoristi sa stále prikláňajú k tradičným značkám, pričom nižšia cena nemusí automaticky znamenať úspech. Takže otázka zostáva – keby vám niekto ponúkol čínske auto za o tretinu nižšiu cenu ako bežnú európsku značku, skočili by ste po ňom? Alebo by ste radšej zaplatili viac za overenú klasiku?
Nový Jimny je taký hit, že Suzuki muselo po 4 dňoch uzavrieť knihy objednávok