Aktualita

Jedinečný, nádherný a drahý: Prečo tento Nissan GT-R50 nikto nechce?

Nissan GT-R50 je výnimočný zberateľský kúsok, no aj napriek tomu už dva roky čaká na svojho majiteľa.

Vydané  Text: 

Výnimočný Nissan GT-R50, vytvorený na oslavu 50. výročia ikonického GT-R a dizajnérskej firmy Italdesign, patrí medzi najvzácnejšie a najunikátnejšie verzie tohto modelu. Pôvodne malo vzniknúť 50 kusov, no kvôli pandemickým obmedzeniam bolo dokončených iba 18 exemplárov, čo z neho robí ešte žiadanejší zberateľský kus.

Nissan GT-R50 je výnimočný zberateľský kúsok, no aj napriek tomu už dva roky čaká na svojho majiteľa.

GT-R50, ktorého cena sa pohybuje okolo milióna eur, prináša špeciálny dizajn a prvky na mieru. Táto konkrétna verzia, ktorá čaká na svojho majiteľa, je oblečená do strieborného laku Liquid Silver Metallic s červenými detailmi z kolekcie Nismo, ktorých cena je 25-tisíc eur, zatiaľ čo hydraulické zadné krídlo navyšuje cenu o ďalších 35-tisíc eur. Po opustení továrne tento model nesmeroval na cesty, ale bol uložený v garáži, čo sa odrazilo na počítadle prejdených kilometrov, ktoré ukazuje iba 192 km.

Predaj tejto konkrétnej jednotky prebieha už viac než dva roky, pričom GT-R50 zažil aj aukciu RM Sotheby’s v Nemecku v roku 2023, kde však taktiež nenašiel svojho nového majiteľa. V súčasnosti je opäť dostupný na aukcii Legendary Motorcar Company v Ontáriu v Kanade. Jeho cena sa drží v rozmedzí od 950-tisíc eur až po 1,15 milióna eur, podobne ako pri nových modeloch.

Nissan GT-R50 je výnimočný zberateľský kúsok, no aj napriek tomu už dva roky čaká na svojho majiteľa.

Špecifikácie tohto GT-R50 sú pritom impozantné – pod kapotou sa ukrýva 3,8-litrový motor VR38DETT s dvoma turbodúchadlami a medzichladičmi, ktoré zvyšujú výkon na 720 koní, čo je významné zvýšenie oproti štandardnému GT-R. Vozidlo disponuje pohonom všetkých štyroch kolies, spojeným so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá zabezpečuje rýchlu akceleráciu. Tlmiče Bilstein a brzdový systém Brembo s viacpiestikovými strmeňmi vpredu aj vzadu sú špeciálne nastavené pre dynamickú jazdu.

Vzhľad tohto ručne zostaveného modelu je jedinečný, s výraznými prvkami GT-R, ako sú ostrejšie línie a o 54 mm nižšia línia strechy, čo mu dodáva športovejší vzhľad. Jeho exkluzívne 19-palcové disky podčiarkujú unikátny charakter tejto špeciálnej edície. Zatiaľ čo GT-R50 čaká na nového majiteľa, otázkou zostáva, či sa nájde niekto ochotný investovať do tejto zberateľskej lahôdky s cenou blížiacou sa miliónu eur.

Európa príde o dve veľké batériové továrne, čínsky výrobca Svolt sa vzdáva svojich plánov