Novinka

„Špionážne“ fotky odhaľujú Kodiaq RS: Čo sa zmenilo oproti bežnej verzii?

Škoda Kodiaq RS sa predvádzala na Nürburgringu s minimálnym maskovaním. Na fotografiách je zachytený prototyp s pásmi čiernej fólie.

Nová Škoda Kodiaq bola uvedená na európske trhy začiatkom tohto roka a v priebehu roka mala byť predstavená aj športová verzia RS. Aktuálne „špionážne“ fotografie portálu Autoevolution z Nürburgringu zachytávajú novinku bez maskovania. Je pravdepodobné, že ide o finálny model so spaľovacím motorom. Koncom roka 2023 pre AutoExpress člen predstavenstva pre technický vývoj Škoda Joannes Neft potvrdil, že nový Kodiaq RS „nebude plug-in hybrid.“ Novinka by sa mala k zákazníkom dostať začiatkom roku 2025. Pre úplnosť je potrebné povedať, že na fotografiách je zachytená druhá generácia Kodiaqu RS.

Vďaka fotografiám bez maskovania vieme, že nový Kodiaq RS sa nebude výrazne odlišovať od štandardného modelu. V prednej časti vidíme, že RS bude mať rovnakú mriežku chladiča a LED svetlá ako základný model, hoci vertikálne otvory na prívod vzduchu boli mierne prepracované. Miernou zmenou prešla aj spodná mriežka. Inak sú ale predné partie oboch verzií prakticky na nerozoznanie. Testovaný model bol obutý na známych 20-palcových hliníkových diskoch bez plastových aerodynamických krytov. Či sa tieto disky objavia aj v predaji, nie je nateraz jasné.

Na zadnej strane sú tiež len decentné zmeny. Podstata zadnej časti je zhodná so základným modelom, ale v spodnej časti si môžete všimnúť výrazne veľké koncovky výfukového systému. Slabšie verzie Kodiaqu takéto koncovky nemajú. Ako pri verzii Sportline, aj „eReSa“ bude mať na koncovkách chrómový náznak. Stredná časť medzi koncovkami je prekrytá čiernou fóliou, ktorá maskuje falošný difúzor.

272 koní a 4×4

Prvá generácia Kodiaq RS „štartovala“ s naftovým motorom s objemom 2,0 l a výkonom 240 koní. Tento motor bol po necelých dvoch rokoch nahradený preplňovaným benzínovým štvorvalcom 2,0 TSI s výkonom 245 koní. Podľa dostupných informácií sa má pod kapotou novinky objaviť zážihový motor 2,0 TSI. Pôjde vraj o „blízkeho príbuzného“ motoru z Golfu GTI.

V Kodiaqu RS bude mať 272 koní. Táto hodnota môže byť v predávanom modely trošku iná. Ide totiž o hodnotu udávanú z blízkych zdrojov automobilky. Čo je však jednoznačné a isté je, že novinka bude mať pohon 4×4 a 7-st. dvojspojkovú prevodovku DSG. Ohľadom počtu miest na sedenie Martin Jahn, obchodný a marketingový šéf spoločnosti Škoda pre portál AutoExpress povedal, že „predchádzajúci Kodiaq RS bol ponúkaný so siedmimi sedadlami a očakávame, že toto usporiadanie bude pokračovať aj v pripravovanom modeli“.

Plne elektrické auto za menej než 23 000 €? Hyundai Inster je prekvapivo dostupný, už aj na Slovensku

Zdroje:  AutoExpress






Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk