Volkswagen otvára novú kapitolu v USA, vďaka nemu je značka Scout späť a odhalila hneď dve novinky
Pamätníkom a znalcom značku Scout predstavovať nemusíme. Kedysi patrila pod koncern International Harvester a vyrábala populárne pickupy a hlavne offroady. Presnejšie povedané „rekreačné vozidlá s pohonom 4×4“ (dnes by sme povedali SUV), ktoré konkurovali autám ako Ford Bronco či najznámejším modelom Jeepu.
Koncom 70. rokov konglomerátu došli peniaze a posledný International Harvester Scout zišiel z produkčnej linky 21. októbra 1980.
O oživenie pôvodného mena sa pred pár rokmi postaral koncern VW, ktorý stojí za založením firmy Scout Motors. A práve táto nástupná spoločnosť aktuálne predstavila dva nové modely. SUV Traveler a pickup Terra.
Mali by sme dodať, že zatiaľ ide o koncepty, ktoré sa začnú sériovo vyrábať v druhej polovici roka 2026. Na trh by sa mali dostať začiatkom roka 2027.
Na vlastnej platforme
Oba modely sú postavené na novej elektrickej modulárnej platforme, ktorá však nemá nič spoločné s nemeckou technikou MEB či PPE. Z dostupných informácií vieme, že ide o rebrinové rámy kombinované s tuhou zadnou nápravou. Zároveň je ale do tohto klasického hardwaru integrovaná najmodernejšia 800-voltová architektúra.
Vďaka nej Scout sľubuje maximálny nabíjací výkon na úrovni až 350 kilowattov. A napriek tomu, že zatiaľ nepoznáme kapacitu chystaných batérií, dojazd oboch áut by mal byť oficiálne uvádzaných 563 kilometrov.
Ešte lepšie na tom bude pôvodne neplánovaný REX, teda opäť elektrický model s takzvaným „predlžovačom“ dojazdu. O to sa postará prídavný spaľovací motor, ktorý dovolí obom Scoutom na jedno tankovanie a nabíjanie zvládnuť 805 kilometrov. Automobilka priznala, že s vývojom tejto verzie začala v reakcii na obavy zákazníkov z nedostatočnej infraštruktúry v odľahlých oblastiach.
Traveler i Terra navrhli konštruktéri tak, aby zvládli ťahať ťažké prívesy. SUV môže na guľu pripnúť 3175 kg a pickup dokonca 4535 kg. Užitočné zaťaženie presne nepoznáme, predbežne sa však hovorí o hodnote 900 až 1000 kg.
Cena oboch karosárskych verzií bude začínať na hranici 60 tisíc dolárov, s daňovými úľavami by ale mohla pre severoamerických zákazníkov klesnúť na 50 tisíc dolárov, v prepočte necelých 47 tisíc eur.