Volkswagen otvára novú kapitolu v USA, vďaka nemu je značka Scout späť a odhalila hneď dve novinky
Terra a Traveler sú dva nové modely oživenej americkej značky Scout, ktorá patrí pod krídla koncernu VW.
Pôvodne to mali byť len batériové elektromobily, Scout ale už oznámil, že uvedie na trh aj verzie so spaľovacími motormi, ktoré poslúžia na predĺženie dojazdu.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Pamätníkom a znalcom značku Scout predstavovať nemusíme. Kedysi patrila pod koncern International Harvester a vyrábala populárne pickupy a hlavne offroady. Presnejšie povedané „rekreačné vozidlá s pohonom 4×4“ (dnes by sme povedali SUV), ktoré konkurovali autám ako Ford Bronco či najznámejším modelom Jeepu.
Koncom 70. rokov konglomerátu došli peniaze a posledný International Harvester Scout zišiel z produkčnej linky 21. októbra 1980.
Inzercia
O oživenie pôvodného mena sa pred pár rokmi postaral koncern VW, ktorý stojí za založením firmy Scout Motors. A práve táto nástupná spoločnosť aktuálne predstavila dva nové modely. SUV Traveler a pickup Terra.
Mali by sme dodať, že zatiaľ ide o koncepty, ktoré sa začnú sériovo vyrábať v druhej polovici roka 2026. Na trh by sa mali dostať začiatkom roka 2027.
Na vlastnej platforme
Oba modely sú postavené na novej elektrickej modulárnej platforme, ktorá však nemá nič spoločné s nemeckou technikou MEB či PPE. Z dostupných informácií vieme, že ide o rebrinové rámy kombinované s tuhou zadnou nápravou. Zároveň je ale do tohto klasického hardwaru integrovaná najmodernejšia 800-voltová architektúra.
Vďaka nej Scout sľubuje maximálny nabíjací výkon na úrovni až 350 kilowattov. A napriek tomu, že zatiaľ nepoznáme kapacitu chystaných batérií, dojazd oboch áut by mal byť oficiálne uvádzaných 563 kilometrov.
Ešte lepšie na tom bude pôvodne neplánovaný REX, teda opäť elektrický model s takzvaným „predlžovačom“ dojazdu. O to sa postará prídavný spaľovací motor, ktorý dovolí obom Scoutom na jedno tankovanie a nabíjanie zvládnuť 805 kilometrov. Automobilka priznala, že s vývojom tejto verzie začala v reakcii na obavy zákazníkov z nedostatočnej infraštruktúry v odľahlých oblastiach.
Traveler i Terra navrhli konštruktéri tak, aby zvládli ťahať ťažké prívesy. SUV môže na guľu pripnúť 3175 kg a pickup dokonca 4535 kg. Užitočné zaťaženie presne nepoznáme, predbežne sa však hovorí o hodnote 900 až 1000 kg.
Cena oboch karosárskych verzií bude začínať na hranici 60 tisíc dolárov, s daňovými úľavami by ale mohla pre severoamerických zákazníkov klesnúť na 50 tisíc dolárov, v prepočte necelých 47 tisíc eur.