AKTUALITA
Euro NCAP „rozbilo“ ďalšie nové automobily. Dva modely nemilo prekvapili
15. augusta tohto roku sme vám priniesli článok Najbezpečnejšie autá v roku 2024 podľa Euro NCAP. Keďže sa tabuľka mierne aktualizovala, prinášame vám najnovšie výsledky. Tie sa týkajú novo testovaných automobilov. Nezávisle konzorcium Euro NCAP postavilo proti bariéram Audi Q6 e-tron, Renault Captur, Renault Symbioz, Jeep Avenger, Ford Explorer, Subaru Crosstrek, Subaru Impreza a zastupiteľa Číny XPENG G6.
Aké sú výsledky?
V prvom rade treba povedať, že z hľadiska celkového hodnotenia bezpečnosti naďalej „kraľuje“ na prvom mieste Mercedes-Benz triedy E. Výsledky jednotlivých modelov budú zoradené od „najlepšieho“ po „najhorší“ na základe celkového hodnotenia. Na 6. mieste v tabuľke skončilo Audi Q6 e-tron, ktoré „vytlačilo“ NIO EL 6 za seba.
Niekde uprostred tabuľky sa umiestil čínsky model s 5 hviezdičkami. XPENG G6. Tento model „dýcha“ na krk Škode Kodiaq. Rozdiely vo všetkých oblastiach bezpečnosti činia len 1 – 3 % medzi oboma značkami.
Medzi 5 hviezdičkové modely sa dostali ešte Subaru Impreza, Crosstrek a Ford Explorer.
Po 4 hviezdičky si z crash testov odniesli Renault Captur a Symbioz. Tieto testy odhalili, že obidva francúzske modely majú svoje nedostatky a výrobca by sa mal zamyslieť, ako ich čo najskôr odstrániť. Symbioz získal celkovo 4 hviezdičky, ale 73% za ochranu vodiča je zlý výsledok. V tejto oblasti je horšie na tom len Dacia Duster a Suzuki Swift. Žiaľ nie je presne uvedené či je to chyba predpínača bezpečnostného pásu. Snímače umiestnené na hrudníku figuríny vodiča však zaznamenali pomerne vysoké hodnoty preťaženia.
Jedným prekvapením bol zlý výsledok Symbiozu v oblasti ochrany vodiča a druhým umiestnenie modelu Jeep Avenger. V celkovom hodnotení si odniesol len 3 hviezdičky a navyše sa dostal za Daciu Duster. Kým Duster dostal za ochranu detí 84 %, Avenger len 70%. Pomerne výrazný rozdiel. Avšak Jeep „prekonal“ v ochrane vodiča Daciu o 9%.
V prípade malých, mestských a pomerne dostupných (cena pod 20 000 €) je tažko hovoriť o „prepadáku“ či dokonca nebezpečnom automobile. Je to veľmi náročný proces nájsť kompromis medzi rozumnou cenou a bezpečnosťou. Žiaľ ako vidno, nie vždy sa to podarí podľa predstáv. Ale na druhej strane by mali výrobcovia čo najrýchlejšie napraviť chyby, hlavne keď ide o masové mestské automobily.
Tieto autá sa kradnú ako na bežiacom páse: Je aj vaše vozidlo na čiernej listine?
Zdroje: Euro NCAP

Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk