AKTUALITA

Euro NCAP „rozbilo“ ďalšie nové automobily. Dva modely nemilo prekvapili

Nie všetky modely dostali v teste Euro NCAP 5 hviezdičiek. Straty jednej/dvoch hviezd výrobcov určite zamrzia.

15. augusta tohto roku sme vám priniesli článok Najbezpečnejšie autá v roku 2024 podľa Euro NCAP. Keďže sa tabuľka mierne aktualizovala, prinášame vám najnovšie výsledky. Tie sa týkajú novo testovaných automobilov. Nezávisle konzorcium Euro NCAP postavilo proti bariéram Audi Q6 e-tron, Renault Captur, Renault Symbioz, Jeep Avenger, Ford Explorer, Subaru Crosstrek, Subaru Impreza a zastupiteľa Číny XPENG G6.

Aké sú výsledky?

V prvom rade treba povedať, že z hľadiska celkového hodnotenia bezpečnosti naďalej „kraľuje“ na prvom mieste Mercedes-Benz triedy E. Výsledky jednotlivých modelov budú zoradené od „najlepšieho“ po „najhorší“ na základe celkového hodnotenia. Na 6. mieste v tabuľke skončilo Audi Q6 e-tron, ktoré „vytlačilo“ NIO EL 6 za seba.

Niekde uprostred tabuľky sa umiestil čínsky model s 5 hviezdičkami. XPENG G6. Tento model „dýcha“ na krk Škode Kodiaq. Rozdiely vo všetkých oblastiach bezpečnosti činia len 1 – 3 % medzi oboma značkami.

Medzi 5 hviezdičkové modely sa dostali ešte Subaru Impreza, Crosstrek a Ford Explorer.

Nie všetky modely dostali v teste Euro NCAP 5 hviezdičiek. Straty jednej/dvoch hviezd výrobcov určite zamrzia.

Po 4 hviezdičky si z crash testov odniesli Renault Captur a Symbioz.  Tieto testy odhalili, že obidva francúzske modely majú svoje nedostatky a výrobca by sa mal zamyslieť, ako ich čo najskôr odstrániť. Symbioz získal celkovo 4 hviezdičky, ale 73% za ochranu vodiča je zlý výsledok. V tejto oblasti je horšie na tom len Dacia Duster a Suzuki Swift. Žiaľ nie je presne uvedené či je to chyba predpínača bezpečnostného pásu. Snímače umiestnené na hrudníku figuríny vodiča však zaznamenali pomerne vysoké hodnoty preťaženia.

Nie všetky modely dostali v teste Euro NCAP 5 hviezdičiek. Straty jednej/dvoch hviezd výrobcov určite zamrzia.

Nie všetky modely dostali v teste Euro NCAP 5 hviezdičiek. Straty jednej/dvoch hviezd výrobcov určite zamrzia.

Jedným prekvapením bol zlý výsledok Symbiozu v oblasti ochrany vodiča a druhým umiestnenie modelu Jeep Avenger. V celkovom hodnotení si odniesol len 3 hviezdičky a navyše sa dostal za Daciu Duster. Kým Duster dostal za ochranu detí 84 %, Avenger len 70%. Pomerne výrazný rozdiel. Avšak Jeep „prekonal“ v ochrane vodiča Daciu o 9%.

Nie všetky modely dostali v teste Euro NCAP 5 hviezdičiek. Straty jednej/dvoch hviezd výrobcov určite zamrzia.

V prípade malých, mestských a pomerne dostupných (cena pod 20 000 €) je tažko hovoriť o „prepadáku“ či dokonca nebezpečnom automobile. Je to veľmi náročný proces nájsť kompromis medzi rozumnou cenou a bezpečnosťou. Žiaľ ako vidno, nie vždy sa to podarí podľa predstáv. Ale na druhej strane by mali výrobcovia čo najrýchlejšie napraviť chyby, hlavne keď ide o masové mestské automobily.

Tieto autá sa kradnú ako na bežiacom páse: Je aj vaše vozidlo na čiernej listine?

 

Zdroje:  Euro NCAP





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk