ZAUJÍMAVOSŤ

Tieto autá sú magnetom pre zlodejov v USA. Dôvod je bizarný

Nedostatočná ochrana proti krádeži a populárna výzva na TikToku spôsobili, že kórejské autá sa stali terčom krádeží v USA.

Zoznam najkradnutejších áut v USA ovládli tri modely koncernu Hyundai Motor, ktoré na štvrtom mieste vytlačili bývalého lídra Chevrolet. Podľa údajov National Insurance Crime Bureau (NICB) modely Hyundai a Kia obsadili 6 z 10 miest zoznamu najviac kradnutých áut v Amerike v roku 2023. Obsadili aj prvú trojku najviac kradnutých áut za rok.

Prvenstvo v tejto antiklasifikácii patrí Hyundai Elantra – viac ako 48 000 áut bolo ukradnutých podľa výsledkov z minulého roka. Nasledovali Hyundai Sonata (43 000) a Kia Optima (30 000). Bývalý líder Chevrolet Silverado sa musel uspokojiť so štvrtým miestom (23 000).

Zoznam 10 najkradnutejších vozidiel v USA za rok 2023:

Najviac kradnutých áut v Amerike:

Kórejské autá vďačia za svoj „úspech“ medzi zločincami slabej ochrane proti krádeži. Ukázalo sa, že aj dieťa dokáže ukradnúť auto. Koncern nechal svoje autá z rokov 2005 až 2021 určené pre severoamerický trh bez štandardného imobilizéra. Túžba ušetriť sa stala skutočným problémom pre majiteľov áut, políciu a poisťovne.

Výzva s názvom Kia Boyz spustená na sociálnej sieti TikTok vyvolala vlnu krádeží áut značky Kia s Hyundai po celom USA a Kanade. Zlodeji našli spôsob, ako obísť štandardný poplašný systém, a mladý chuligáni si brali jedno auto za druhým. Počas zdieľania videí svojich nových „trofejí“ na sociálnych sieťach poisťovne zaradili kórejské autá na čiernu listinu a odmietajú ich poistiť.

Napriek takémuto vzrušeniu okolo Hyundai a Kia sa celkový počet krádeží v Spojených štátoch v roku 2023 zvýšil iba o 1 % v porovnaní s výsledkami z roku 2022 – na 1 020 729 vozidiel. Okrem toho sa podľa NICB viac ako 85 % áut vrátilo ich majiteľom , z ktorých 34 % polícia našla do 24 hodín od nahlásenia krádeže.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!