NOVINKA
Alfa Romeo Junior Veloce má nakoniec vyšší výkon, ako Taliani pôvodne sľubovali
Nový crossover Alfy nezmenil len svoje meno, vo finále automobilka upravila tiež výkon vrcholnej verzie.
Vydané Text: Redakcia (editor)
Nový crossover Junior prepierame nielen preto, že ide o prvý sériový elektromobil od Alfy Romeo. Auto sa opakovane objavovalo v titulkoch aj kvôli tomu, že talianska vláda na poslednú chvíľu (len pár hodín po premiére) dosiahla premenovanie tohto modelu z pôvodného Milano na Junior, pretože sa nevyrába na domácej pôde ale v Poľsku. A to vraj odporuje miestnym zákonom.
Aby tých kuriozít nebolo málo, Alfa aktuálne rieši ďalšiu opravu, tentokrát je to ale v jej réžii.
Inzercia
Talianska automobilka oznámila, že jej vrcholný model Junior Veloce bude mať nakoniec výrazne vyšší výkon, ako zozačiatku sľubovala. Elektromotorom poháňaná verzia nebude mať 240 koní, ale aktuálne sa môže pochváliť maximálnym výkonom až 280 koní.
Alfa Romeo len pár dní pred predstavením auta novinárom vydala zaujímavú správu. Doslova sa v nej píše, že „testy ukázali, že výkon elektromotora je 280 koní“. Čo trochu pôsobí, akoby to prekvapilo aj samotný vývojový tým.
Abarth ostáva v úzadí
Pôvodne sa pritom predpokladalo, že Junior preberie techniku sesterského modelu Abarth 600e Scorpionissima. V jeho prípade Fiat oznámil 240 koní a použitie mechanického samosvorného diferenciálu.
Ten nakoniec dostal i Junior Veloce (ide o rozvodovku typu Torsen) a Alfa pridala tiež ďalšie parametre. Firma uvádza napríklad veľmi slušný maximálny krútiaci moment 345 newtonmetrov. Crossover navyše dostal tuhšie stabilizátory, o 25 mm znížený podvozok, alebo rýchlejší prevod riadenia v pomere 14,6:1.
Konštruktéri postavili verziu Veloce na 20-palcové disky, za ktorými sa ukrývajú väčšie brzdy. Vpredu nájdete kotúče s priemerom 380 mm a štvorpiestikové strmene. Aj preto Alfa Romeo hovorí, že ide o „najlepšie ovládateľné auto vo svojej triede s neprekonateľnou dynamikou“.