NOVINKY

Bude z toho nakoniec vysoká strata? Xiaomi po premiére svojej „Tesly“ prekonáva gigantov ako Ford a GM

Vysoký záujem a dopyt sa môžu premeniť na ešte vyššiu stratu. Tá sa odhaduje až do výšky 567 miliónov dolárov!

Spoločnosť v priebehu 24 hodín získala takmer 90-tisíc objednávok.
Vydané  Text: 

Akcie čínskej spoločnosti Xiaomi v utorok vzrástli o 16 percent, reagujúc na premiéru nového športového elektrického vozidla, ktoré sa porovnáva s automobilom Tesla.

Spoločnosť v priebehu 24 hodín získala takmer 90-tisíc objednávok, hoci to dnes nie je až tak dobrá správa pre čínskeho giganta.

Prvý automobil od Xiaomi, ktorý sa štýlom ponáša tak na Porsche, ako aj na Teslu, bol na trhu vrelo prijatý.

Xiaomi SU7: Úspech, ktorý vygeneruje straty

Hodnota čínskeho giganta sa tak za jediný deň zvýšila o 4 miliardy dolárov a je najvyššia od roku 2022.

V súčasnosti predstavuje 55 miliárd dolárov, čím prekračuje hodnotu takých gigantov, ako sú General Motors a Ford.

Tak vysoký nárast akcií ešte viac prekvapuje, ​​podľa prepočtov Xiaomi na predaji svojho auta na začiatku nielen nezarobí, ale na každom predanom kuse pravdepodobne bude musieť doplatiť nemalú sumu.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Xiaomi SU7

Úspešný dizajn a prívetivá cena

Popularita modelu Xiaomi SU7 nevyplýva len z krásneho dizajnu, ktorý oslovil masy, ale aj z avizovanej ceny.

SU7 Xiaomi sa momentálne predáva za cenu nižšiu ako 30-tisíc dolárov za základný model. To je priam nevídané.

Strata sa odhaduje na 567 miliónov dolárov

Na základe pôvodne odhadovaných predajov na tento rok, teda asi 60-tisíc kusov, analytici Citi odhadujú, že SU7 môže v tomto roku vygenerovať čistú stratu vo výške asi 567 miliónov dolárov.

To znamená, že Xiaomi bude pravdepodobne musieť doplatiť na každý predaný automobil približne 9 400 dolárov, čo pri aktuálnom kurze zodpovedá asi 8,6-tisíc eurám.

Mnohé naznačuje, že Jun tento projekt považuje skôr za ambiciózny než za obchodný, aspoň na začiatku, keď v januári 2021 povedal, že ide o „posledný veľký projekt“ v jeho živote.

Napriek výzvam spojeným s ostrou konkurenciou a klesajúcim dopytom po elektromobiloch ako takých analytici tvrdia, že spoločnosť má solídne finančné základy a vôbec dobré perspektívy.

Experti tiež tvrdia, že spoločnosť má obrovské skúsenosti s výrobou smartfónov, čo jej v blízkej budúcnosti môže priniesť výhodu v segmente inteligentných navigačných panelov.

Veľký dopyt štartuje veľké problémy – finančná strata sa odhaduje do výšky 567 miliónov dolárov. Zdroj: XIAOMI

Záujem o model SU7 sa prejavuje veľkým dopytom

V piatok spoločnosť oznámila, že v priebehu prvých 24 hodín predaja dostala 88 898 objednávok.

Xiaomi už vyrobilo 5000 vozidiel SU7, ktoré označilo ako „zakladateľskú edíciu“, pričom ponúka dodatočné príslušenstvo pre prvých kupujúcich.

Dnes spoločnosť informuje kupujúcich, že kvôli veľkému záujmu bude treba na SU7 čakať od štyroch do sedem mesiacov.

Chce si Čína podmaniť Európu? EÚ tvrdí, že má dôkazy o priamych platbách pre čínskych výrobcov elektromobilov

TEST BYD ETP3: Prvý raz sme testovali čínsky BYD, je veľkým lákadlom pre firmy

Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte









Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.