NOVÝ MODEL

Na toto auto sme všetci čakali: Subaru Crosstrek e-BOXER má slovenské ceny

S hybridným pohonom Subaru e-BOXER má permanentný pohon všetkých kolies a svetlú výšku až 22 cm!

Postavený je na optimalizovanej Subaru Global Platform. Torzná tuhosť bola zvýšená o 10 %, aerodynamický hluk znížený až o 50%.
S veľkým kufrom a moderným pohonom ide o zdanlivo ideálnu voľbu slovenského motoristu.
Vydané  Text: 

Stále sa robia poriadne autá

Na našej Facebook stránke často čítame komentáre čitateľov, že automobilky už dnes nepredstavujú poriadne nové autá, ktoré by kombinovali dobrý výkon, terénne jazdné schopnosti a robustný charakter na všestranné použitie. Nie je to ale celkom pravda, čoho dôkazom je aj nový Subaru Crosstrek.

Nový Crosstrek je úplne novou iteráciou modelu, ktorý vychádza zo Subaru XV – ten je známy ako spoľahlivý a odolný crossover-SUV. Od svojho uvedenia na trh v roku 2011 sa stal obľúbenou voľbou vodičov. Dokonca je to najpredávanejší model Subaru v Európe s viac ako 40% podielom v predajnom mixe za tento rok (január až august 2023). Tento úspech viedol k zmene marketingovej stratégie značky Subaru v Európe, ktorá teraz stojí na troch pilieroch: Safe – Fun – Tough.

Crosstrek využíva systém permanentného symetrického pohonu všetkých kolies a vylepšený režim X-MODE, ktorý funguje aj pri cúvaní. S minimálnou svetlou výškou 220 mm si zachováva robustný a športový dizajn, takže model má byť verný DNA japonskej značky Subaru.

Inzercia

Inzercia

Globálna platforma Subaru (SGP), na ktorej je Crosstrek postavený, prispieva k zvýšenej torznej tuhosti o 10 percent. To zlepšuje ovládateľnosť a stabilitu vozidla, odozvu riadenia, schopnosť vyhýbať sa prekážkam a znižuje vibrácie, čím sa zvyšuje jazdný komfort.

Pri navrhovaní interiéru Subaru podľa vlastných slov vychádzalo zo štruktúry ľudského tela. Integrácia sedadiel, ktoré zabraňujú kývaniu hlavy, a zlepšený jazdný komfort znižujú akustický tlak, hluk z vozovky a hluk motora. To znamená, že vodiči zažívajú menej únavy, bolesti chrbta a krku a tiež menšie nevoľnosti, najmä pri dlhých cestách.

Za zmienku tiež stojí, že v rámci technológie EyeSight Driver Assist je nový Crosstrek e-BOXER vybavený 14 asistenčnými a bezpečnostnými funkciami, z ktorých 7 je nových, 3 boli vylepšené a 4 už existujú.

Inzercia

Inzercia

Inzercia



Nový Subaru Crosstrek: Detailný pohľad na novinku

Subaru Crosstrek je postavený na dizajnovom štýle, ktorý automobilka nazýva DYNAMIC x SOLID. Vonkajší dizajn prednej masky chladiča, opláštenia a zadného kombinovaného svetla dodáva Crosstreku robustnejší výraz. Vysoká poloha kapoty, vypuklý blatník a 17- a 18-palcové hliníkové kolesá zdôrazňujú jeho ostré tvary. Oblasť obloženia bola rozšírená spolu s karosériou zahŕňajúcou dynamické línie, zatiaľ čo zadný nárazník pridáva modelu na aerodynamickom vzhľade.

Pre Európu je k dispozícii celkovo 10 farieb exteriéru vrátane štyroch nových farieb (Sun Blaze Pearl, Oasis Blue, Offshore Blue Metallic a Sapphire Blue Pearl).

Zvýšenú pozornosť výrobca venuje interiéru vozidla. Optimalizoval priestor aj pre ostatných pasažierov vďaka výrazne rozšírenému priestoru pre ramená, pohodlnej vzdialenosti medzi stredmi sedadiel, ako aj komfortnému priestoru pre hlavu a nohy. Dizajn interiéru so šedou dvojfarebnou kombináciou sedadiel a strieborným prešívaním vyjadruje Crosstrek outdoorový a aktívny životný štýl.

Okrem dosiahnutia športového vonkajšieho dizajnu s úzkou zadnou časťou prichádza Crosstrek s batožinovým priestorom až 1 314 litrov. Vďaka ľahko prístupnému priestoru na zadných sedadlách umožňujú sklopné zadné sedadlá delené v pomere 60:40 voľne rozširovať batožinový priestor. Vďaka dostatočnej výške a širokému otvoru je teraz nakladanie/vykladanie batožiny jednoduchšie, rovnako aj prístup k strešnej lyžine.

Ďalej nový Crosstrek prichádza s užívateľsky priateľským spoločným rozhraním SUBARU. V strede prístrojovej dosky je k dispozícii 11,6-palcový (1920 x 1080 Full HD) dotykový panel s najnovším systémom infotainmentu, ako aj multifunkčné ovládanie na volante. Okrem toho sa naďalej používajú klasické hardvérové tlačidlá a ovládače – kvôli bezpečnej jazde. Android Auto a Apple CarPlay, ktoré predtým vyžadovali káblové pripojenie, možno teraz používať aj cez bezdrôtové pripojenie.

Zaujímavosťou je, že po novom je možné cieľ navigácie nastaviť aj prostredníctvom služby what3words. Napríklad adresa nášho vydavateľstva má v tomto lokalizačnom štandarde adresu ///ďakujem.utajené.medvede. Druhou užitočnou funkciou je Zámok PIN – ten bráni zamestnancom parkovania obsluhovať navigačný systém, audio zariadenia a funkcie nastavenia vozidla, čím pomáha predchádzať úniku osobných informácií.


Pohon a podvozok

Úplne nový Crosstrek si zachováva charakteristickú kombináciu permanentného symetrického pohonu všetkých kolies s hybridným pohonom e-BOXER. Zahŕňa 2,0-litrový horizontálne protiľahlý štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním, spárovaný s elektromotorom v rámci prispôsobenej prevodovky Lineartronic, čím sa dosahuje plynulejšia a pohotovejšia akcelerácia a krútiaci moment. Došlo k niektorým vylepšeniam motora, napríklad bloku valcov. Tvar podkomory vodného plášťa a rozpery boli zmenené a optimalizované, čím sa zlepšil výkon chladenia, čo vedie k lepšej spoľahlivosti a zlepšenému dynamickému výkonu. Do hornej časti chladiča bolo pridané aj vedenie vzduchu, ktoré zlepšuje chladiaci výkon a výkon klimatizácie, čo vedie k zlepšenému dynamickému výkonu a lepšej spotrebe paliva.

Hybridné hnacie ústrojenstvo e-BOXER pomáha zvýšiť pôžitok z jazdy a zároveň umocňuje pocit z nízkeho ťažiska a má lepšie rozloženie hmotnosti vozidla vpredu/vzadu. Kombináciou výkonu motora a pohonu motora sa dosiahne silný pocit krútiaceho momentu a prirodzený pocit zrýchlenia/spomalenia bez oneskorenia. Okrem toho optimalizované vyváženie krútiaceho momentu predných zadných kolies permanentného symetrického pohonu všetkých kolies vykazuje vyšší jazdný výkon pre pohodlnú a citlivú jazdu, ako aj vysoko citlivé a stabilné ovládanie.



Toto hnacie ústrojenstvo upravuje pomer rozdelenia výkonu medzi motorom a elektromotorom podľa jazdných podmienok, pričom sa mení medzi 3 jazdnými režimami: jazda s motorom, jazda EV a jazda Motor Assist. Celkovo ponúka lepšiu spotrebu paliva  v mestskej premávke so zastavovaním a rozjazdom v závislosti od štýlu jazdy vodiča.

Riadenie zjazdu z kopca v štandardnej výbave udržiava konštantnú rýchlosť aj s nohou z pedálu, kým je aktivovaný režim X-MODE, takže vodiči sa môžu plne sústrediť na riadenie pri jazde z kopca na kľukatých cestách. Výkon ovládania bŕzd bol vylepšený pre lepšiu kontrolu rýchlosti na cestách z kopca.

Dvojpastorkový elektrický posilňovač riadenia: Hriadeľ riadenia vodiča bol oddelený od hriadeľa posilňovača motora, čím sa znížil počiatočný odpor riadenia. Príslušný odpor riadenia, vysoká tuhosť podpery a presné ovládanie umožňujú plynulejší a lineárnejší prenos krútiaceho momentu. Výsledkom je priamy a prirodzený pocit z riadenia.

Štandardne vybavený funkciou SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive), ktorá dáva možnosť prispôsobiť jazdný výkon rôznym jazdným scenárom. Režim „I“ podporuje jazdu s ohľadom na spotrebu paliva, zatiaľ čo režim „S“ zlepšuje odozvu na zrýchlenie.

Subaru Crosstrek: Výbavy a ceny na Slovensku

Úplne nový Subaru Crosstrek je predpredaji od 27.11. 2023. Prvé dodávky vozidiel pre slovenských zákazníkov sa očakávajú v priebehu februára 2024.

V predaji sú tri stupne výbavy:

  • SUBARU Crosstrek 2.0-L MHEV STYLE za 35 500 €
  • SUBARU Crosstrek 2.0-S MHEV STYLE X-TRA za 37 000 €
  • SUBARU Crosstrek 2.0-S MHEV PREMIUM za 39 500 €

Príplatok za metalický lak/farbu je 590,-EUR s DPH a v cene každého stupňa výbavy je 8-ročná záruka bez obmedzenia kilometrov.









Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.