Aktuality

Vyastrovaný Opel Mokka X

Popularita kategórie SUV každým rokom rastie a niet sa čomu čudovať. Vďaka vyššiemu posedu nemusíte pri častom nastupovaní a vystupovaní navštevovať ortopéda každé dva týždne. Vyššia stavba karosérie napomáha pri zdolávaní obrubníkov a poskytuje lepší prehľad diania v okolitej premávke. SUVčka však mali jeden zásadný problém, ktorý ich obmedzoval pri presúvaní sa mestskou džungľou. Problémom boli veľké rozmery a neohrabanosť. Automobilky začali na tento problém promptne reagovať. A na platforme mestského auta postavili karosériu typickú pre SUV. Prakticky okamžite sa s kategóriou subkompaktných SUV roztrhlo vrece.

Vyastrovaný Opel Mokka X

V roku 2012 predstavil Opel vlastného zástupcu tejto kategórie, Mokku. Tá je globálnym modelom koncernu General Motors a pod rozličnými názvami sa úspešne predáva po celom svete. Po štyroch rokoch prišiel čas na jej modernizáciu. Prvú zmenu môžeme registrovať už v samotnom názve, kde pribudlo písmenko X. Podľa automobilky má „X“ zdôrazniť dobrodružný charakter auta.

Dizajnéri sa venovali hlavne predným partiám. K oblým líniám pribudli hrany. Výrazné sú predné svetlomety s dvojitým LED pásikom denného svietenia. Nové nárazníky prispeli k optickému rozšíreniu auta. Exteriér uzatvára bohatšia ponuka farieb a dizajn diskov kolies.

Vyastrovaný Opel Mokka X

V interiéri nezostal kameň na kameni. Mokka dostala úplne novú palubnú dosku, ktorá nesie DNA Astry. Nová stredová konzola ukryla veľké množstvo ovládacích prvkov do 7 alebo 8-palcovej obrazovky s rozhraním IntelliLink. To je kompatibilné aj s funkciami Android Auto či Apple Carplay a umožňuje prepojenie údajov so smartfónom. V závislosti od výbavy je k dispozícii aj asistenčná služba Opel OnStar a bezkľúčové odomykanie vozidla.

Mokka napredovala aj v bezpečnosti. Základom asistenčných systémov je kamera Opel Eye s vysokým rozlíšením, ktorá napomáha asistentom čítať dopravné značky, udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu či varovať vodiča pred blížiacou sa kolíziou. Okrem toho spolupracuje aj s novými adaptívnymi LED svetlometmi, ktoré sa v deviatich režimoch dokážu automaticky prispôsobovať okolitej premávke. Zaujímavosťou je, že regulácia funguje bez akéhokoľvek mechanického prvku.

Vyastrovaný Opel Mokka X

Novinky sme zaznamenali aj pod kapotou. Facelift prináša turbom preplňovaný benzínový 4-valec s objemom 1,4 litra, ktorý disponuje výkonom 112 kW (152 k). Ten bude kombinovaný výhradne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Vďaka inteligentnému pohonu 4x4, ktorý automaticky dávkuje krútiaci moment na nápravy podľa adhéznych podmienok, dokázali konštruktéri stlačiť spotrebu na papierových 6,6 litra na sto kilometrov.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie