Fotogaléria:Mitsubishi mení dizajn

Malé SUV prebralo množstvo techniky z Astry, vrátane Matrix LED svetlometov.


Popularita kategórie SUV každým rokom rastie a niet sa čomu čudovať. Vďaka vyššiemu posedu nemusíte pri častom nastupovaní a vystupovaní navštevovať ortopéda každé dva týždne. Vyššia stavba karosérie napomáha pri zdolávaní obrubníkov a poskytuje lepší prehľad diania v okolitej premávke. SUVčka však mali jeden zásadný problém, ktorý ich obmedzoval pri presúvaní sa mestskou džungľou. Problémom boli veľké rozmery a neohrabanosť. Automobilky začali na tento problém promptne reagovať. A na platforme mestského auta postavili karosériu typickú pre SUV. Prakticky okamžite sa s kategóriou subkompaktných SUV roztrhlo vrece.

V roku 2012 predstavil Opel vlastného zástupcu tejto kategórie, Mokku. Tá je globálnym modelom koncernu General Motors a pod rozličnými názvami sa úspešne predáva po celom svete. Po štyroch rokoch prišiel čas na jej modernizáciu. Prvú zmenu môžeme registrovať už v samotnom názve, kde pribudlo písmenko X. Podľa automobilky má „X“ zdôrazniť dobrodružný charakter auta.

Dizajnéri sa venovali hlavne predným partiám. K oblým líniám pribudli hrany. Výrazné sú predné svetlomety s dvojitým LED pásikom denného svietenia. Nové nárazníky prispeli k optickému rozšíreniu auta. Exteriér uzatvára bohatšia ponuka farieb a dizajn diskov kolies.

V interiéri nezostal kameň na kameni. Mokka dostala úplne novú palubnú dosku, ktorá nesie DNA Astry. Nová stredová konzola ukryla veľké množstvo ovládacích prvkov do 7 alebo 8-palcovej obrazovky s rozhraním IntelliLink. To je kompatibilné aj s funkciami Android Auto či Apple Carplay a umožňuje prepojenie údajov so smartfónom. V závislosti od výbavy je k dispozícii aj asistenčná služba Opel OnStar a bezkľúčové odomykanie vozidla.

Mokka napredovala aj v bezpečnosti. Základom asistenčných systémov je kamera Opel Eye s vysokým rozlíšením, ktorá napomáha asistentom čítať dopravné značky, udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu či varovať vodiča pred blížiacou sa kolíziou. Okrem toho spolupracuje aj s novými adaptívnymi LED svetlometmi, ktoré sa v deviatich režimoch dokážu automaticky prispôsobovať okolitej premávke. Zaujímavosťou je, že regulácia funguje bez akéhokoľvek mechanického prvku.

Novinky sme zaznamenali aj pod kapotou. Facelift prináša turbom preplňovaný benzínový 4-valec s objemom 1,4 litra, ktorý disponuje výkonom 112 kW (152 k). Ten bude kombinovaný výhradne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Vďaka inteligentnému pohonu 4×4, ktorý automaticky dávkuje krútiaci moment na nápravy podľa adhéznych podmienok, dokázali konštruktéri stlačiť spotrebu na papierových 6,6 litra na sto kilometrov.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.