Aktuality

VW ukázal motor 2.0 TDI s výkonom 200 kW

Na technologickej konferencii Vokswagenu v domácom Wolfsburgu predstavil koncern technologické inovácie pripravené na nasadenie v blízkej budúcnosti. Jednou z najpodstatnejších noviniek je modernizovaný motor 2.0 TDI s elektrickým dvojstupňovým preplňovaním, priamym vstrekovaním common-rail s tlakom až 2500 barov a prepracovaným systémom variabilného časovania ventilov.

Výsledkom úprav na motore je výkon až 200 kW (272 koní) a krútici moment okolo 500 Nm, hoci ten zatiaľ výrobca presne nešpecifikoval. Každopádne parametre prekonávajú aktuálny šesťvalec 3.0 TDI, dvojliter tak pohodlne poslúži na pohon väčších modelov koncernu.

V roku 2016 má prísť do ponuky nová dvojspojková automatická prevodovka DSG s desiatimi prevodovými stupňami, označovaná ako DQ511. Tá zvládne preniesť krútiaci moment do 550 Nm, vďaka malým rozmerom sa bude dať realizovať aj jej pozdĺžna zástavba.

Ďalšími predstavenými novinkami je stop štart vo verzii 2.0, ktorý vypína motor pri dojazde na križovatku, vylepšený systém rekuperácie energie, alebo vypínanie motora vtedy, keď nie je na pohyb auta potrebný.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?