Volkswagen ID.7 oficiálne! Dojazd až 700 kilometrov, prémiové materiály a špičková technika.

VW oficiálne predstavil elektromobil, ktorý dojazdom hravo konkuruje autám so spaľovacím motorom.

Na palube jenajlepšia technika, akú má značka k dispozícii.
ID.7 nebude len elektrickým Passatom
Vydané Text: 

Kompletne elektrický model vyššej strednej triedy doteraz v ponuke Volkswagenu chýbal. Kľúčový segment sa však oficiálne rozrástol o jeden z najdôležitejších modelov automobilky z Wolfsburgu za posledné roky. ID.7 nebude len elektrickým Passatom. Prináša so sebou množstvo špičkovej techniky, prémiových materiálov a taktiež aj skvelý dojazd až 700 kilometrov na jedno nabitie. To ale ani zďaleka nie je všetko!

Nový Volkswagen ID.3 oficiálne! Volkswagen pri ňom nerobil žiadne kompromisy. Zapracovalo sa aj na pripomienkach zákazníkov

Volkswagen ID.3 je po modernizácii ešte príťažlivejší a ponúka zvýšený komfort a pocit prémiovosti. Automobilka zobrala rady svojich zákazníkov vážne a z elektrického kopaktu urobila skutočne jedinečné auto.

### Globálny model

Volkswagen po mesiacoch postupného odhaľovania oficiálne predstavil svoj vlajkový model elektrickej rodiny ID. Takmer 5 metrov dlhá limuzína s označením ID.7 prichádza v čase, kedy z každej strany počujeme od kľúčových výrobcoch o obrovských investíciách do elektrickej mobility. Svoju dôležitosť navyše model ID.7 podčiarkuje aj globálnym charakterom. K dispozícii bude okrem európskeho trhu aj v Číne či dokonca v Severnej Amerike.

K predstaveniu vlajkovej lode platformy MEB sa vyjadril aj šéf značky Volkswagen Passenger Cars, Thomas Schäfer: „*S ID.7 robíme ďalší krok k našej elektrickej ofenzíve. Limuzína ponúka vysoký komfort a veľké dojazdy. Už od roku 2026 budeme ponúkať najširší elektrický sortiment zo všetkých výrobcov v Európe – od základného modelu za menej ako 25 tisíc eur, až po ID.7, ktorý má byť novým TOP modelom v rámci rodiny ID. Našim cieľom je dosiahnuť 80% podiel elektromobilov v Európe do roku 2030. Od roku 2033 bude Volkswagen pre Európu vyrábať už len elektrické vozidlá.*“

### Nový druh pohonu

Volkswagen ID.7 je vôbec prvým elektromobilom značky disponujúcim vysoko efektívnym pohonom. Jeho motor produkuje výkon až 210 kW čím sa zároveň stáva najvýkonnejším z celej rodiny ID. (modely GTX majú sériový výkon 220 kW pochádzajúci z dvojice elektromotorov). Zároveň ide o prvý elektrický model, ktorý je osadený elektromotorom vyvinutým priamo automobilkou Volkswagen. Oproti predchádzajúcim generáciám pohonu je rozdiel v tom, že nový elektromotor používa silnejšie permanentné magnety s vyššou tepelnou kapacitou. Stator má zároveň hustejšie vinutie cievok s maximalizovaným prierezom káblov. Kvôli lepšiemu odvádzaniu tepla novinka disponuje dvojitým chladením vodou a olejom.

 

Elektrický pohon nového ID.7 bol optimalizovaný predovšetkým z hľadiska spotreby energie. V závislosti od veľkosti batérie sa dojazd pohybuje až na úrovni 700 kilometrov. Dôležitou vlastnosťou by mal byť aj predohrev batérie pri nabíjaní. Ten sa aktivuje ak vodič v navigačnom systéme zvolí nabíjanie vysokým výkonom. Funkcia bude z hľadiska používania kľúčová predovšetkým v zimných mesiacoch. K dispozícii bude základná verzia s akumulátorom s využiteľnou kapacitou 77 kWh, označovaná aj ako Pro. Jej maximálny dojazd má byť podľa normy WLTP až 615 kilometrov, pričom maximálny výkon nabíjania je až 170 kW. Neskôr sa na trh dostane verzia s označením Pro S, ktorá bude disponovať batériou s využiteľnou kapacitou až 86 kWh, ktorá zabezpečí zmienených 700 kilometrov dojazdu. Táto batéria bude mať taktiež aj vyšší maximálny možný nabíjací výkon až 200 kW.

### Obor so skvelou aerodynamikou

Samotné rekordné hodnoty dojazdu by nebolo možné dosiahnuť pokiaľ by auto neprešlo zásadným aerodynamickým modelovaním. ID.7 sa môže popýšiť vynikajúcim koeficientom odporu vzduchu na hodnote 0,23. Celá karoséria elektrickej limuzíny pripomína napnutý luk. Za všetko hovorí napríklad rekordne malá čelná plocha, ktorá predstavuje len 2,45 metra štvorcového.

ID.7 navyše ťaží aj z modularity platformy MEB. Tá je výrazne natiahnutá. Celková dĺžka auta predstavuje až 4 961 milimetrov, pričom rázvor náprav, aj vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie, je až 2 966 milimetrov. Elektromobil sa zároveň m príjemne krčí nad vozovkou v maximálnej výške len 1 538 milimetrov.

Oblé línie karosérie sú podčiarknuté dlhou strechou, ktorá plynulo nadväzuje na veko batožinového priestoru a je posunutá výrazne smerom k zadnej časti auta. Karosériu ID.7 tak možno považovať skôr za fastback. Zaujímavým dizajnovým riešením sú aj zadné svetlomety orámované čiernym rámom tiahnuce sa cez celú šírku vozidla.

 

### Prepracovaný interiér

Významné zmeny so sebou neprináša len pohon nového ID.7 či jeho zovňajšok, ale taktiež aj interiér. Ten je totiž navrhnutý v duchu nového konceptu. Centrom je 15-palcový displej infotainmentu. Digitálny prístrojový štít je po novom pred vodičom zapracovaný do prístrojovej dosky. Nevidíme tu teda podobne vytŕčajúcu zobrazovaciu jednotku s ovládaním jazdných režimov, ako je to pri ostatných modeloch ID. Tretím displejom je už tradične HUD jednotka premietajúca všetky informácie na čelné sklo do zorného poľa vodiča.

Nové je aj horizontálne členenie palubnej dosky odkazujúce sa na súčasnú generáciu Passatu, Arteonu či Touaregu. Palubná doska je teda opticky predelená líniou ukrývajúcou výduchy klimatizácie. Novinkou je aj špeciálne panoramatické sklo použité na streche, ktoré je možné elektronicky spriehľadniť alebo zatmaviť. Tieto funkcie je navyše možné ovládať aj pomocou hlasových povelov.

 

### Made in Germany

Volkswagen okrem materiálov, ktoré sú na špičkovej úrovni, zapracoval aj na komforte posádky. Nové sú aj sedadlá Climatronic s funkciou chladenia a vyhrievania, ktoré navyše dokážu aj sušiť. K dispozícii majú taktiež aj masážnu funkciu a nechýba ani certifikácia AGR. Čerešničkou na torte pre každého audiofila je aj zvuková sústava Harman Kardon s výkonom 700 W. Pozostáva zo 14 špičkových reproduktorov vrátane centrálneho reproduktoru v strede palubnej dosky a subwooferu v batožinovom priestore.

Volkswagen ID.7 je jedným z 10 kompletne elektrických modelov, ktoré automobilky uvedie na trh do roku 2026. Súčasťou nového produktového portfólia je aj modernizovaný ID.3 či úplne nový ID.Buzz s predĺženým rázvorom, ktorý sa ukáže v nasledujúcich mesiacoch. Kľúčovým modelom z pohľadu širokého spektra zákazníkov však bude elektromobil odvodený od konceptu ID.2All, ktorý by mal mať cenovku na úrovni 25-tisíc eur. Cena za nový ID.7 zatiaľ nie je známa, rovnako tak zatiaľ nevieme nič o výkonových verziách tohto elektromobilu. Isté však je, že elektrická vlajková loď Volkswagenu sa bude vyrábať v továrni v Emdene. Odtiaľto budú autá smerovať na európsky a severoamerický trh. Čínske kusy sa budú vyrábať v tamojších továrňach Volkswagen.

 




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.