EÚ odložilo hlasovanie o zákaze spaľovacích motorov, prekvapivo kvôli Nemecku. Má návrh, ako udržať predaj spaľovacích motorov

Nemecko sa snaží získať záruky, že EÚ predloží ustanovenia o tom, že syntetické palivá bude možné používať v autách so spaľovacím motorom aj po roku 2035.

Vydané  Text: 

### Rok 2035 je daný
Dnes už máme za definitívne potvrdené, že od roku 2035 sa už na trhoch Európskej únie nebudú môcť registrovať nové automobily s pohonom, ktorý produkuje lokálne emisie škodlivých plynov. Ide teda o automobily s pohonom na benzínový, naftový motor alebo benzínové motory spaľujúce plyn.

Automobilky sa prispôsobili a avizujú, že na kompletne elektrické portfólio pohonov vo svojich automobiloch budú prechádzať už v predstihu, častejšie sa uvádza rok 2030. Je to podmienené aj životnými cyklami automobilových modelov, ako aj tým, že automobilkám sa už zdá neperspektívne investovať do ďaleho vývoja spaľovacích agregátov – krátky čas ich predaja by nemusel zodpovedať nákladom na ich vývoj.

Existuje však eventualita, kedy by rok 2035 nemusel byť celkom ultimatívny. Nemecko chce od EÚ garancie, že bude možné predávať automobily so spaľovacími pohonmi, ak pre ne bude zabezpečná podpora pre syntetické palivá (e-benzín, e-nafta).

Inzercia

Advertisement

Inzercia

### Na poslednú chvíľu
Teraz Európska únia odložila kľúčové hlasovanie o účinnom zákaze áut so spaľovacím motorom po tom, čo Nemecko na poslednú chvíľu nečakane vyjadrilo námietky v súvislosti s obavami, ako zelené plány bloku ovplyvnia priemysel, informuje Automotive News Europe ([zdroj](https://europe.autonews.com/environmentemissions/eu-delays-2035-engine-ban-vote-over-german-e-fuel-objections)).

Nemecko žiada uistenie, že Európska komisia, výkonná zložka EÚ, predloží ustanovenia o tom, ako sa takzvané e-palivá môžu používať v automobiloch so spaľovacím motorom po prerušení prevádzky v roku 2035.

Toto odloženie na poslednú chvíľu je v zákonodarstve EÚ veľmi nezvyčajné, keďže dohoda medzi 27 členskými štátmi EÚ a parlamentom bola uzavretá v októbri minulého roka a nadchádzajúce hlasovanie je zvyčajne formalitou. Ministri EÚ mali v utorok hlasovať o tom, čo malo byť rutinným schválením dohody, ktorú blok uzavrel minulý rok o účinnom zákaze nových vozidiel na fosílne palivá od roku 2035 .

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

EÚ sa snaží prísť s riešením, ktoré by Nemecko upokojilo, čo znamená, že kompromis je stále pravdepodobný, aj keď sa konečné schválenie oneskorí.

Problém je v tom, že návrh výnimky pre e-palivá, ktoré sa vyrábajú z obnoviteľnej elektriny, je pravdepodobne iba technický a pred parlamentnými voľbami do EÚ v budúcom roku nie je veľa času na dosiahnutie dohody. Nie je tak celkom jasné, aké záruky Nemecko v súčasnosti hľadá.

Inzercia

Inzercia

Námietky Nemecka oznámil v utorok večer Volker Wissing, poslanec Nemeckého spolkového snemu (Deutscher Bundestag). Jeho probiznisová strana FDP chce flexibilnejší prístup k niektorým prvkom európskeho environmentálneho programu ako ostatní partneri vo vládnej koalícii. FDP, ktorá utrpela sériu neúspechov v regionálnych voľbách, chce byť vnímaná ako zástanca technologického výberu, ako aj podpory nemeckých pracovných miest.

### Nemci tiež nie sú za jedno
Nemecký kancelár Olaf Scholz však považuje syntetické palivá pre autá za neefektívne a je presvedčený, že elektromobily poháňané batériami nakoniec zvíťazia a ovládnu trh spotrebiteľskej mobility, povedal človek oboznámený s touto záležitosťou pre Automotive News. Jeho odôvodnenie je, že sa predpokladá, že budú oveľa lacnejšie v denných prevádzkových nákladoch ako autá poháňané syntetickým palivom, ktoré vyžadujú veľa energie vo výrobnom procese, dodal anonymizovaný zdroj.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Obavy z prechodu na elektrické vozidlá sú však realistické a ukázali sa ako celkom oprávnené, keď Ford oznámil, že zruší približne 3 800 pracovných miest v celej Európe , pričom najviac postihnutí budú pracovníci v Nemecku a Spojenom kráľovstve.

Inzercia

Zdroje: AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.