Na Slovensku dôjde k zmene prepočtu výšky registračných poplatkov. Po novom si majitelia elektomobilov výrazne polepšia. Naopak, motoristi, ktorí si zakúpia staršie auto, zaplatia viac.
### Ďalší návrh od OĽaNO
Konkrétne ide o [Návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Petra KREMSKÉHO, Milana KURIAKA, Richarda VAŠEČKU, Petra LIBU a Petra VONSA na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov](https://www.nrsr.sk/web/Dynamic/DocumentPreview.aspx?DocID=523259). Všetci návrh predkladajúci poslanci sú z poslaneckého klubu OĽaNO.
Ich myšlienka vo svojej podstate cieli len na kritizovaný nový prepočet registračného poplatku za motorové vozidlá. Konkrétne v ňom stojí nasledovné:
#### V sadzobníku správnych poplatkov časti VI. DOPRAVA sa položka 65 dopĺňa poznámkou 6., ktorá znie:
* *„6. Poplatok podľa písmena a) tejto položky sa zníži o 70%, najviac však na 33 eur, ak sa pri zápise držiteľa motorového vozidla kategórie M1 a N1 nemení evidenčné číslo vozidla.“* * Z toho teda jasne vyplýva, že pôvodné plány Mariána Viskupiča majú byť mierne pozmenené. Išlo by o celkom logický krok, ktorý by bol v súlade s aktuálne platnou legislatívou. Od 1.1.2023 sa totiž pri prepise auta na nového majiteľa nemusí vystavovať nové evidenčné číslo ani v prípade, že je auto prihlásené v inom okrese.
Zmeny v prideľovaní TEČ a v ich tvare prídu do platnosti už o pár mesiacov. Novela zákona a prináša viaceré kľúčové novinky a zmiernenie nenávidenej byrokracie.
**Viaceré internetové fóra zaoberajúce sa elektromobilitou však žijú diskusiou ohľadom zmeny výšky poplatkov**. Práve elektrické autá a moderné autá z novinky v registračných poplatkoch majú ťažiť najviac. Avšak podľa tabuliek zverejnených v predložených dokumentoch je zrejmé, že aj BEV, PHEV a vodíkové autá majú ekologický koeficient stanovený na hodnotu 0,2. To by znamenalo, že výkonný elektromobil by nemal výšku registračného poplatku 33 eur, ale násobne viac.
Jeden z diskutujúcich na [fóre TeslaClub.sk](https://teslaclub.sk/node/88406) však uvádza, že predkladateľ pôvodného návrhu Marián Viskupič ho po krátkej diskusii ubezpečil, že **výška poplatku pre BEV, PHEV a vodíkové autá nateraz aj po prijatí nového prepočtu zostáva na čiastke 33 eur**. Túto sumu určuje [zákon 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v časti DOPRAVA, v položke 65, písmeno c](https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1995/145/). Predkladaný koeficient je vraj pripravený na budúce možné zmeny.