Po týždni strávenom s prvorodeným modelom novej elektrickej platformy Volkswagenu sa do auta s konvenčným motorom presadá ťažko.
### Nový softvér a možnosti nabíjania
Vývojový tím nemeckej automobilky sa pri tvorbe modernizovaného ID.3 zameral predovšetkým na návrhy svojich zákazníkov s cieľom zlepšiť produkt a taktiež rozšíriť balíček základnej výbavy. **Nový ID.3 bude vybavený najnovším softvérom zlepšujúcim výkon systému, ktorý je navyše schopný inštalovať aktualizácie na diaľku**. Štandardná výbava sa rozšíri o **nový 12-palcový centrálny displej infotainmentu, odnímateľnú podlahu batožinového priestoru či dvojicu držiakov na nápoje v stredovej konzole**.

Interiér bude v znamení nových materiálov a kvlaitnejšieho spracovania. Kožený volant už viac nebude potiahnutý kožou, ale jej náhradou v porovnateľnej kvalite. Zlepší sa aj dostupnosť niektorých ovládacích prvkov. Z prvých nákresov sa zdá, že dotykové ovládanie klimatizácie a hlasitosti infotainmentu bude konečne podsvietené. Novinkou bude aj veľký 12-placový displej multimediálneho systému.
**Pribudnú aj funkcie Plug&Charge či inteligentný plánovač trasy, ktoré z mestského elektromobilu urobia inteligentnejší a priateľskejší produkt**. „*Súčasťou nášho poslania vo Volkswagene je ponúkať najmodernejšie technológie a inovácie vo všetkých modeloch, vrátane kompaktných vozidiel. Napríklad pokiaľ ide o pohodlie a nové asistenčné systémy, chceme urobiť ďalší krok vopred na ceste k vysoko automatizovanej jazde s využitím Swarm Data a najnovšieho Travel Assist,*“ uvádza Kai Grünitz, člen predstavenstva Volkswagen zodpovedný za vývoj.
Pozreli sme sa na zúbok Volkswagenu ID.4 GTX. Je označenie GTX elektrickým ekvivalentom GTI alebo ide skôr o marketing?
Nemeckí zákazníci si môžu modernizovaný ID.3 objednať už od 1. decembra vo forme prekonfigurovaných výbav Life, Bussines, Style, Max a Tour. **Štartovacia cena nového ID.3 je na nemeckom trhu 43 995 eur**. Zákazníci, ktorý si elektromobil objednajú teraz, ho dostanú až v poslednom štvrťroku 2023.
Oneskorenie dodávok je spôsobené predovšetkým aktuálnou situáciu v oblasti dodávok polovodičov a stále existujúcim veľkým množstvom nevybavených objednávok, uvádza Volkswagen vo svojej [tlačovej správe](https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/the-new-id3-is-ready-and-raring-to-go-15348/).
Motoristu, ktorý mal skúsenosť s klasickými pohonmi, môže ovládanie elektromobilu prekvapiť. Všetko však dáva svoj zmysel.