Volkswagen napokon skončí s naftou aj benzínom skôr, potvrdil šéf značky Schäfer

### VW ID.5 GTX na videu:
### Benzín a nafta len do roku 2033
Volkswagen skončí s motormi s vnútorným spaľovacím pohonom (ICE) skôr, ako pôvodne avizoval. Dôvody sú viaceré, jedným z nich je akcelerácia elektrifikácie súčasného portfólia modelov áut.
CEO značky VW (osobné automobily) **Thomas Schäfer** potvrdil, že Volkswagen bude vyrábať čisto elektrické automobily už počnúc rokom 2033. Predtým sa hovorilo o definitívnej elektrifikácii modelov tesne pred rokom 2035.
**Práve v roku 2035 nastane v Európskej únii historická zmena**, pretože nové automobily, ktoré produkujú lokálne emisie skleníkových plynov, nebude možné registrovať. Nebude tak mať zmysel ani ich predaj, hoci staršie vozidlá budú môcť jazdiť po európskych cestách ešte pomerne dlho – dnes sa hovorí až o ultimatívnom roku 2050 či 2055.
Volkswagen ako značka mieni už do roku 2026 predstaviť až 10 nových elektromobilov, a to aj vrátane základových modelov s cenovkou nepresahujúcou 25-tisíc eur. Malo by ísť o modely ID.1 a ID.2. V súčasnosti sa v elektrickom portfóliu značky objavujú modely ID.3, ID.4, ID.5, úžitkovo-rodinný ID.Buzz a pripravovaný „elektrický Passat“ ID.Aero, neskôr pravdepodobne uvedený ako ID.7.
Schaefer tiež uviedol, že automobilka na budúci rok predstaví facelift kompaktného hatchbacku ID3, prvého z novej generácie plne elektrických áut.
**Dostať do predaja elektromobily s cenou 25-tisíc eur sú odvážne ciele**, avšak nevieme, či zohľadňujú aj možný prudký rast inflácie či eventuálne zvýšených nákladov na výrobu elektronických komponentov nových automobilov. Z vývoja batérií sa stal nový konkurenčný boj, ktorý v určitých prípadoch dvíha ceny surovín. Odpoveďou môže byť preusporiadanie biznis modelu tak, aby vo výraznej miere využíval príncipy obehovej ekonomiky, repasov, recyklácie a regenerácie, [ako to započal francúzsky Renault](https://www.autoviny.sk/reportaze/124105/).
Schäfer ďalej uviedol, že značka VW presunie svoje výrobné zameranie zo sústredenia sa na jeden model na továreň s „platformovým myslením“, pričom použije **rovnaký základný dizajn pre rôzne modely**, čo umožní úspory pri vývoji aj výrobe. „V systéme máme historicky veľa odpadu, ktorý môžeme odstrániť,“ sumarizuje Schäfer. Napokon už teraz koncern využíva podvozkové platformy MQB a MEB pre vozidlá viacerých značiek.
Zlepšenie a štandardizácia chémie a formátu batérií bola kľúčom k dosiahnutiu tohto cieľa, ako aj k výrobe vo veľkom rozsahu, sumarizuje Schaefer. „**Jediná spoločnosť, ktorá môže na tomto území v súčasnosti expandovať, sme my**,“ povedal.

Schaefer tiež povedal, že v nasledujúcom desaťročí objemové značky koncernu VW zúžia počet ponúkaných modelov, aby sa zamerali na kľúčové modely, s cieľom zvýšiť ziskovú maržu pre všetky, teda VW, Seat, Škoda a VW úžitkové vozidlá, na 8 percent do roku 2025.
„Robte menej, ale lepšie,“ hovorí Schäfer.