Motoristu, ktorý mal skúsenosť s klasickými pohonmi, môže ovládanie elektromobilu prekvapiť. Všetko však dáva svoj zmysel.
Schaefer tiež uviedol, že automobilka na budúci rok predstaví facelift kompaktného hatchbacku ID3, prvého z novej generácie plne elektrických áut.
**Dostať do predaja elektromobily s cenou 25-tisíc eur sú odvážne ciele**, avšak nevieme, či zohľadňujú aj možný prudký rast inflácie či eventuálne zvýšených nákladov na výrobu elektronických komponentov nových automobilov. Z vývoja batérií sa stal nový konkurenčný boj, ktorý v určitých prípadoch dvíha ceny surovín. Odpoveďou môže byť preusporiadanie biznis modelu tak, aby vo výraznej miere využíval príncipy obehovej ekonomiky, repasov, recyklácie a regenerácie, [ako to započal francúzsky Renault](https://www.autoviny.sk/reportaze/124105/).
Vyškolení pracovníci servisného strediska v poľskom meste Zabrze nám predviedli, ako vyzerá taká oprava batérie z elektromobilu.
Schäfer ďalej uviedol, že značka VW presunie svoje výrobné zameranie zo sústredenia sa na jeden model na továreň s „platformovým myslením“, pričom použije **rovnaký základný dizajn pre rôzne modely**, čo umožní úspory pri vývoji aj výrobe. „V systéme máme historicky veľa odpadu, ktorý môžeme odstrániť,“ sumarizuje Schäfer. Napokon už teraz koncern využíva podvozkové platformy MQB a MEB pre vozidlá viacerých značiek.
Zlepšenie a štandardizácia chémie a formátu batérií bola kľúčom k dosiahnutiu tohto cieľa, ako aj k výrobe vo veľkom rozsahu, sumarizuje Schaefer. „**Jediná spoločnosť, ktorá môže na tomto území v súčasnosti expandovať, sme my**,“ povedal.

Thomas Schäfer sa narodil v nemeckom Marburgu v roku 1970. Od 1. júla 2022 je členom predstavenstva koncernu, generálnym riaditeľom značky Volkswagen Osobné automobily a vedúcim divízie Brand Group Volume.
Schaefer tiež povedal, že v nasledujúcom desaťročí objemové značky koncernu VW zúžia počet ponúkaných modelov, aby sa zamerali na kľúčové modely, s cieľom zvýšiť ziskovú maržu pre všetky, teda VW, Seat, Škoda a VW úžitkové vozidlá, na 8 percent do roku 2025.
„Robte menej, ale lepšie,“ hovorí Schäfer.
Taigo má v porovnaní s väčšinou konkurentov poriadne navrch, výrobca sa pri ňom sústredil na to dôležité a vyrobil auto, ktoré ocenia aj zástupcovia „starej školy“.