Volkswagen predstavil novú generáciu motora 1.5 TSI, motoristi sa dočkajú viacerých zmien

Vyššia účinnosť a nižšie emisie: Volkswagen vylepšil svoj najpredávanejší benzínový motor 1,5 TSI. Nová generácia ponesie označenie TSI evo2 (EA 211) a už čoskoro sa dostane pod kapotu obľúbených modelov.
Vydané  Text: 
Evo2 je prirodzenou evolúciou pôvodného motora 1.5 TSI. Nová generácia obľúbeného štvorvalca tak stavia na overenej technike. *„Agregát 1,5 TSI je dôležitou súčasťou ponuky motorov značky Volkswagen, pretože ho využíva veľké množstvo modelov na celom svete, od T-Crossu až po Passat Variant. Kompaktný štvorvalcový agregát sme priebežne vylepšovali. Teraz ponúka výrazné výhody v oblasti spotreby paliva a poteší tiež veľmi dynamickou odozvou,“* hovorí Thomas Ulbrich, člen predstavenstva zodpovedný za technický vývoj. Šetrí prírodu aj vašu peňaženku. Nižšej spotrebe a efektivite má napomáhať nový trojcestný katalyzátor, ktorý je spolu s časticovým filtrom OPF súčasťou jedného modulu. Vďaka tomu bude vylepšený štvorvalec spĺňať prísnejšie emisné normy pri použití menšieho množstvo vzácnych kovov vo výrobe. Okrem toho sa podarilo inžinierom **zlepšiť pracovný rozsah systému ACT, ktorý pri jazde šetrí palivo aktívnym odpájaním dvoch valcov.** To znamená, že 1.5 TSI bude jazdiť na dva valce o niečo častejšie než doteraz. Volkswagen okrem toho sľubuje, že prechod medzi 2-valcovým a 4-valcovým režimom bude pre posádku prakticky nepostrehnuteľný. Popri turbodúchadle s premenlivou geometriou má 1.5 TSI evo2 aj ďalšie high-tech vychytávky ako napríklad priame vstrekovanie paliva tlakom až 350 barov, plazmou potiahnuté steny valcov znižujúce trenie a piesty s integrovanými chladiacimi kanálmi pre zefektívnenie spaľovacieho procesu. **Pomerne dôležitá je tiež schopnosť motora využívať nové ekologické palivá s väčším podielom biozložky.** Evo2 už ráta s pripravovaným benzínom s označením E15, ktorý bude obsahovať aspoň 15 % biozložky v každom litri paliva. Je pravdepodobné, že objem biozložky v palive bude časom narastať, a preto je dôležité vedieť, že si s novými druhmi palív vaše auto poradí aj o 10 – 15 rokov.
**S elektrickým dopingom. Nová motorizácia bude môcť byť použitá aj v hybridných či plug-in hybridných modeloch** so systémovým výkonom až do 200 kW (272 k). Je tak viac než pravdepodobné, že 1.5 TSI čoskoro nahradí dosluhujúci štvorvalec 1.4 TSI, ktorý Volkswagen stále využíva vo svojich PHEV vozidlách. Aj v aktuálnych modeloch. Štvorvalec 1.5 TSI evo2 sa ukáže nielen pod kapotami úplne nových generácií, **sériovo ho uvidíme už čoskoro v obľubenom crossoveri T-Roc so zachovaným výkonom 110 kW (150 k).** Potom prídu na rad ďalšie modely v portfóliu značky Volkswagen.








Pokračujte na ďalší príspevok »