Aktuality

Ďalšia automobilka urobila razantný krok. Kvôli chabým európskym cieľom ohľadom elektromobility opúšťa združenie výrobcov automobilov.

volvo c40
Volvo chce byť po roku 2030 kompletne elektrickou automobilkou. To je aj dôvod, prečo opúčťa ACEA. Ciele tejto organizácie vraj neboli dostatočne ambiciózne.

Škandinávska automobilka Volvo je v posledných týždňoch medzi Slovákmi známa predovšetkým novou investíciou, ktorá je smerovaná na východ našej krajiny. Má ísť o továreň na výrobu elektromobilov. Práve sektor elektrickej mobility sa javí ako jablko sváru, pre ktoré sa Volvo rozhodlo ukončiť svoju činnosť v Európskej asociácii výrobcov automobilov (ACEA). Chce totiž odvážnejšie vízie a ciele.

Volvo chce byť v najbližších rokoch jedným z globálnych lídrov v oblasti elektromobility. Svoje ciele si pritom stanovilo pomerne odvážne. Automobilka má v pláne predávať po roku 2030 už len výhradne elektrické autá. Možno by sa mohlo zdať, že zámer výrobcu sa zhoduje so zámerom Európskej únie a ACEA. Opak je však pravdou. Volvo údajne vystupuje z ACEA jej kvôli chabým plánom v oblasti elektromobility. Konkrétne má ísť o málo ambiciózne videnie budúcnosti.

Prečítajte si aj:


Historická udalosť! Na Slovensko prichádza nová automobilka, bude tu vyrábať výhradne elektromobily

Peter Orosz


Volvo chce rýchlejší prechod na elektromobilitu

ACEA totiž patrí medzi najvýznamnejšie agentúry na starom kontinente a zastrešuje až 16 výrobcov z odvetvia automobilového priemyslu. Toto združenie má zároveň za úlohu bojovať za legislatívne predpisy, ktoré by presne spĺňali očakávania všetkých automobiliek a zároveň by im dokázali pomôcť k naplneniu európskych cieľov. Problémom je však to, že ACEA bola pri voľbe oficiálneho ukončenia predaja spaľovacích áut príliš benevolentná. Rok 2035, ktorý je zatiaľ predbežne schválený ako finálny rok predaja klasických áut, sa Volvu zdá príliš neskoro.

Samotná ACEA pritom argumentuje tým, že momentálne je pomerne zložité predpovedať situáciu na trhu po roku 2030. Z toho dôvodu bola potreba posunúť zákaz predaja klasických áut až do polovice nasledujúcej dekády. Na druhú stranu Volvo argumentuje odlišnou stratégiou udržateľnej mobility. Podľa slov zástupcov automobilky sa plány ACEA nezhodujú s ich, a tým pádom nie je možné ďalšie zotrvanie značky v tejto organizácii.

Volvo C40 Recharge (2021)

Zaujímavosťou je, že plány Volva na odchod z ACEA prichádzajú len necelý mesiac po tom, čo sa k podobnému kroku odhodlal koncern Stellantis. Štvrtý najväčší automobilový koncern na svete argumentoval podobným tvrdením. Jeho plány sú však ešte odvážnejšie. Kompletne elektrickú ponuku nových vozidiel plánuje mať ešte skôr než výrobca zo Švédska.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?