Renault oficiálne prerobil starý model 5 na elektromobil. Ide to aj bez displejov a asistenčných funkcií

Ak sa vám moderné autá nepáčia, pretože sú príliš digitalizované, tento nový elektromobil vám bude sympatický.
Vydané  Text: 

Francúzska automobilka Renault dnes oficiálne predstavila model 5 Diamant. Ide o koncepčné vozidlo postavené na základoch modelu Renault 5, ktorý sa vyrábal v rokoch 1972 až 1984 s veľkým úspechom: celkové predaje presiahli 5 miliónov kusov. Ikonický vzhľad vozidla sa teraz automobilka rozhodla využiť na pripomenutie svojej novej stratégie, v ktorej dáva priestor aj elektromobilom s retro dizajnom, ako je práve tento. Nejde ani tak o [modernú interpretáciu Renaultu 5, ktorú sme spoznali začiatkom minulého roka](https://www.autoviny.sk/novinky/121994/vidite-dobre-toto-je-novy-renault-5-a-pride-dalsich-14-novych-modelov-aut), ale o prestavbu pôvodného vozidla. Cieľom je zaujať, pretože do výroby táto novinka nepôjde a spoločne s konceptom Francúzi avizujú aj skoré uvedenie svojej prvej NFT kolekcie práve s motívom Renaultu 5.

Vidíte dobre, toto je nový Renault 5. Značka sa vracia k starému dizajnu, ale v modernej úprave

Značka Renault pripravila prekvapenie. Stavila na retro vzhľad áut a plánuje ich predstaviť štrnásť do štyroch rokov.

### Renault 5 Diamant Pod koncepčný Renault 5 s čisto elektrickým pohonom sa podpísal francúzsky dizajnér Pierre Gonalons, ktorý sa radí medzi 100 popredných tvorcov francúzskeho umenia a remesiel v Architectural Digest. „*Je mi cťou, že ma značka Renault prizvala k znovuobjaveniu mýtického Renault 5. Značka mi dala voľnú ruku pri navrhovaní môjho vysnívaného auta*,“ hovorí Pierre Gonalons. „*Renault 5 stelesňuje pop, pozitívny a súčasný životný štýl. S mojím návrhom som chcel vzdať hold jeho revolučnému dizajnu a zároveň preniesť tvary a farby môjho vesmíru do automotive sveta*.“
Hoci dizajnér zachoval originálny charakter Renaultu 5, mnoho vecí sa zmenilo a zjednodušilo: Zvyčajné doplnky na modely sa zámerne odstránili a ich tvar a povrchová úprava sa zväčšili. Predné a zadné svetlá majú tvar, ktorý pripomína drahokam, zatiaľ čo široké kolesá, zdedené z verzie Alpine, sú hladšie a majú v strede slnko, symbol, ktorý si Pierre Gonalons veľmi váži. Vonkajšia farba je kombináciou troch vrstiev laku: zlatých pigmentov na ružovom základe, pokrytých matným lakom, ktorý vytvára širokú škálu efektov od zlatých čiarok na slnku až po modré tóny v tme. Kľučky dverí, otváranie okien a radiaca páka sú s výraznými parížskymi prvkami, ako je mosadz pozlátená bledým zlatom, nehrdzavejúce či odolné materiály. Dokonca aj kľúč od vozidla prešiel špeciálnou úpravou.
Dizajnér našiel uplatnenie aj v interiéri: volant a odkladací priestor sú vyrobené z francúzskeho mramoru Grand Antique d’Aubert recyklovaného spoločnosťou Minéral Expertise a odliateho do rúrok, aby bol ľahší a tvárnejší. Látku pokrývajúcu sedadlá vyrobil textilný výrobca Métaphores, palubnú dosku pokrýva tkanina z konského vlákna a vyrobila ju spoločnosť Le Crin so storočnou prevádzkou, ktorá tento materiál tká ručne. Mohérový vlnený koberec vyrába Pinton, jeden z posledných francúzskych tapisériových remeselníkov so sídlom v Aubusson. No a pozlátenie finálnych úprav auta, vrátane monogramu na kapote, vytvoril Bertin-Aubert, ateliér v Paríži známy svojim precíznym spracovaním.
Technologickou zaujímavosťou je, že Renault 5 Diamant prichádza so snímačom odtlačkov prstov na odomykanie dverí a ako každé elektrické vozidlo má trojpolohovú sekvenčnú radiacu páku (R,N,D). Tri okrúhle digitálne ciferníky vzdávajú hold umeniu hodinárstva, poskytujú základné informácie: rýchlosť, nabitie batérie a čas. ### Cena a dostupnosť Renault 5 Diamant sa dostane do aukcie o niekoľko týždňov neskôr so svojím digitálnym dvojčaťom NFT. O predpokladanej cene zatiaľ nevieme nič, výťažok z predaja však bude venovaný na Give Me 5, nový projekt značky v rámci celospoločenskej zodpovednosti podnikov (CSR), ktorý má osloviť mladé generácie prostredníctvom športu a hudby.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.