Aktuality

Nový hatchback s pohonom 4x4: Na Slovensko prichádza nové MG 4 s vymeniteľnou tenkou batériou

Nový model, nová platforma, nová trieda. Tak značka MG ohlasuje príchod nového modelu MG 4 vo svojej tlačovej správe, Ide o úplne prvý model od automobilky stojaci na novej modulárnej podvozkovej platforme MSP (Modular Scalable Platform), ktorú značka vyvinula v spolupráci s koncernom SAIC Motor. Vyniká najmä dvomi parametrami: tenkou batériou a modulárnym rázvorom v rozpätí 2 650 až 3 100 mm.

Čo bude pre našinca zaujímavé, je najmä karosárske vyhotovenie hatchback. Medzičasom sme nadobudli dojem, že sa na klasické hatchbacky v nastupujúcej ére elektromobility zabúda, pretože z konštrukčného hľadiska je vhodnejšie postaviť skôr crossovery.

Dôvodom je predovšetkým trakčný akumulátor, ktorý je obyčajne integrovaný priamo do podvozka.

Spoločne s ďalšími špecifikami je tak potrebné, aby bola karoséria pomerne vysoká s podvozok primerane svetlý, aby sa chránila batéria.

Vymeniteľná tenká batéria

Značke MG sa túto úlohu podarilo vyriešiť vďaka tomu, že v spolupráci s SAIC Motor vyrobila veľmi tenký akumulátor. Napriek slušnej kapacite (v ponuke bude 51 a 64 kWh verzia) má panel s akumulátorom hrúbku iba 110 mm.

MG avizuje, že s kapacitou batérie 51 kWh bude hatchback MG4 Electric (alebo aj uvádzaný ako MG 4 EV) umožňovať maximálny dojazd na úrovni 350 kilometrov, zatiaľ čo výkonnejšia 64 kWh verzia ponúka dojazd až 450 km.

Z technologického hľadiska je zaujímavá najmä pripravenosť na rýchlu výmenu celej batérie, teda na službu BaaS (Battery as a Service, batéria ako služba).

Výrobca nazval tento batériový modul ONE PACK a tvrdí, že umožňuje modulárnosť s teoretickými kapacitami 40 až 150 kWh. Je tak integrovateľná do tried automobilov od A0 po D, zatiaľ čo MG 4 patrí do kategórie C.

MG 4 EV (2023)

Elektrický hatchback 4x4

Elektrický hatchback MG 4 Electric má celkovú dĺžku 4287 mm, šírku 1836 mm a výšku 1504 mm. Ide teda o relatívne kompaktné päťdverové vozidlo, pričom MG zdôrazňuje jeho presné vyváženie v pomere 50:50 - má to prospievať jazdným vlastnostiam, ktoré by so správnymi pneumatikami a vhodným naladením podvozka mohli dosahovať neutrálny prejav.

Automobilka má v pláne dodať do Európy viaceré verzie modelu, otvorene hovorí dokonca o variante s pohonom 4x4! Takáto verzia bude využívať dva motory, každý na jednej z dvoch náprav. Zatiaľ čo výkon predného elektromotoru má dosahovať 125 kW, ten zadný dosahuje až 150 kW, výsledkom spolupráce týchto pohonných jednotiek je akcelerácia z nuly na 100 km/h za menej ako 8 sekúnd s maximálnou rýchlosťou 160 km/h.

Je zrejmé, že toto veľmi lacné nebude, avšak nechajme sa prekvapiť.

Interiér skoro ako v prémiovom aute (na pohľad)

Nás vskutku zaujal nielen vonkajší vzhľad vozidla, ale najmä jeho interiér. Značka MG zatiaľ ukázala len fotorealistickú vizualizáciu s pravostranným riadením, u nás by sme však mali klasické ľavostranné. Podstatné je to, ako ten interiér vyzerá a ako je koncipovaný.

MG 4 EV (2023)

Sme fanúšikmi tlačidiel a preto oceňujeme, že pod stredovým displejom s uhlopriečkou zrejme viac ako 10 palcov sa nachádzajú fyzické mechanické ovládače. Ďalšie potom nachádzame na vysunutej stredovej konzole, kde je tlačidlo ovládania parkovacej brzdy a kruhový ovládač prevodovky. Mobilný telefón je možné uložiť do vyhradeného priestoru na tejto stredovej konzole s tým, že je tu k dispozícii funkcia bezdrôtového nabíjania.

Ďalšie odkladacie priestory sú potom ako vo dverách, tak v spodnej časti stredového tunela.

Pred volantom vidíme prístrojový panel, ktorý vyzerá ako tablet s minimalistickými okrajmi, nie je zapracovaný do kaplnky, preto vyzerá moderne - podobný dojem budí aj dvojramenný volant, ktorý vzdialene pripomína novú generáciu volantu v aktuálnych modeloch značky Škoda.

Prečítajte si aj:


Čo dokáže nový volant od Škody? Vie napríklad, či ste skutočne zodpovedný vodič

ERIK STRÍŽ


Dostupnosť MG 4 Electric

Značka MG má so Slovenskom seriózne plány, čo nám medzičasom potvrdili aj zástupcovia tejto pre nás staro-novej automobilky. Britské dedičstvo značka mieni pripomínať aj naďalej, hoci kapitál je dnes celkom inde. Podstatné je to, ako si budú jej modely stáť v otázke spoľahlivosti, servisu a najmä cenovej politiky. Čo sme počuli, znie veľmi dobre.

Ak by vás zaujímala dostupnosť modelu MG 4 Electric, vedzte, že príde už o zopár mesiacov. Automobilka vo svojej oficiálnej správe uvádza posledný kvartál tohto roka.

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie