Podľa šéfa Renaultu sú elektromobily a spaľovacie autá „dva odlišné športy, ktoré treba oddeliť“. Uvidíme čoskoro novú elektrickú značku?
Generálny riaditeľ Renaultu, Luca de Meo, plánuje reštrukturalizáciu spoločnosti, aby zvládla prechod na elektrifikáciu.
*„Elektrické a spaľovacie autá sú dva odlišné športy,“* povedal generálny riaditeľ skupiny Renault, Luca de Meo. Podľa neho **existuje priemyselný dôvod na vyčlenenie týchto dvoch pohonných jednotiek ako samostatných podnikov.**
Renault a ďalší výrobcovia automobilov – vrátane Fordu, Geely a Mahindry – **uvažujú nad vytvorením nových značiek pre elektrické vozidlá.** Týmto sa snažia prilákať kapitál, ktorý priviedol Teslu k biliónovému zhodnoteniu, získať agilitu pri vývoji nových technológií a lepšie riadiť prechod na elektromobilitu.
Iní – najmä Stellantis, Volkswagen a Daimler – uviedli, že plánujú pokračovať v prechode na elektrifikáciu s rovnakou obchodnou štruktúrou.
*„Elektromobily vnímame ako rastúci biznis, zatiaľ čo spaľovacie motory su stabilný generátor peňazí,“* povedal de Meo na konferencii Financial Times Future of the Car 2022. *„Je tu potreba oddeliť dva tímy, pretože hrajú odlišné športy,“* naznačil vytvorenie samostatnej značky pre elektrické vozidlá.
K jej uvedeniu by mohlo dôjsť *„keď budeme pripravení dokázať trhom a investorom, že to má zmysel,“* dodal.
Vyzerá to tak, že **Renault by chcel nasledovať konkurenčné Geely, ktoré v súčasnosti pripravuje svoju prvú elektrickú „spinoff“ značku Polestar** na burzový debut.
Dodal, že akékoľvek odčlenenie by sa mohlo týkať približne 10 000 zamestnancov, podľa neho však nepôjde o *„rozdelenie spoločnosti na dve časti, ale o izoláciu dvoch podnikov, ktoré sú úplne odlišné.“*
Prečo však Renault neskoncuje so spaľovacími motormi už dnes? **Podľa šéfa Renaultu má predaj spaľovacích motorov stále zmysel** (finančný) a už skôr uviedol, že väčšina pohonných jednotiek v roku 2030 bude stále založená na benzínových alebo naftových motoroch, aj keď s hybridným dopingom.