Deti, ktoré pri nehode prišli o rodičov, môžu získať finančnú pomoc už aj u nás. V Česku to funguje už vyše 20 rokov

Za každý predaj jazdeného auta autobazár prispeje do fondu určeného pre podporu sirôt a polosirôt na Slovensku.
Vydané  Text: 

### Počet dopravných nehôd na Slovensku Dopravné nehody sa na Slovensku dejú každý deň a smrteľné dôsledky nie sú výnimočné. **Dôvody dopravných nehôd** sú rôzne, od nepozornosti spôsobenej mobilnými telefónmi cez únavu, privysokú rýchlosť jazdy až po nehody spôsobené použitím alkoholu a ďalších drog. Podľa **súhrnných štatistík**, ktoré vydalo Ministerstvo vnútra na svojich webových stránkach ([zdroj](https://www.minv.sk/?statistika-1&rok=2021&mesiac=12)), počas minulého roka na našich cestách zahynulo celkom 226 osôb pri dopravných nehodách, z toho bolo 133 vodičov a 54 chodcov. ### O život prichádzajú deti aj rodičia V dôsledku dopravnej nehody prišlo o život 8 detí do 17 rokov a 27 osôb vo veku 18 až 24 rokov. Osôb, ktorí sa stali účastníkmi dopravných nehôd, je však oveľa viac: až 17 104 osôb, z nich 3 231 malo za následok buď smrť, alebo zranenie. Obyčajne môžeme zovšeobecňovať, že na cestách každý deň prichádzajú o svoje životy aj rodičia, ktorí majú doma či priamo v aute svoje deti, tie sa tak stávajú polosirotami alebo sirotami. Práve ony sa teraz stali predmetom pozornosti novej nadácie, ktorá na Slovensku ohlásila **spustenie programu pre pomoc deťom, ktoré sa stali sirotami a polosirotami v dôsledku dopravnej nehody**. Založenie **Detskej dopravnej nadácie** iniciovali slovenský automotoklub ÚAMK, spoločnosť AURES Holdings a ESSOX. V praxi to má podľa tlačovej správy druhej uvedenej spoločnosti fungovať tak, že keď si ktokoľvek kúpi jazdené auto v známych autobazároch, ten prispeje 50 centov do fondu nadácie. V Českej republike, kde nadácia funguje už vyše dvadsať rokov, vyhovela takmer 900 žiadostiam a deti podporila čiastkou viac ako 600 000 eur. Pomáha deťom, ktoré prišli o rodiča v dôsledku dopravnej nehody, po celú dobu štúdia, teda až do veku 25 rokov. ### Finančné príspevky i rehabilitácie Výška príspevku je vo výške 1 200 eur pre osirelých vysokoškolákov, 600 eur pre vysokoškolákov polosiroty, 1 000 eur pre ostatné siroty od materských škôl až po vyššie odborné školy a 500 eur pre polosiroty v rovnakých vzdelávacích zariadeniach, uvádza nadácia. Nadácia má okrem toho aj pomáhať deťom, ktoré majú v dôsledku dopravných nehôd trvalé následky na zdraví, uvádza nadácia na svojej stránke ([zdroj](https://www.detskadopravnanadacia.sk/darci/text.html?id=1908)). Príspevky teda nie sú automatické a ani nie sú udeľované kedykoľvek, nadácia poskytne príspevky raz do roka. Spravidla má ísť o priamy finančný príspevok, správna rada nadácie môže ale stanoviť aj iné formy pomoci ako priame peňažné plnenie, napr. príspevok na nákup liečebných pomôcok, úhradu liečenia a podobne.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.