Toyota Corolla Cross: Vieme, kedy príde na Slovensko!

Toyota Corolla Cross je najočakávanejším autom v ponuke japonskej automobilky. SUV segmentu C zaplní medzeru medzi modelmi C-HR i RAV4, a takisto pridá ďalší karosársky variant najpopulárnejšiemu autu všetkých čias – Corolle. V našich autosalónoch sa objaví už počas tohto leta.
Vydané  Text: 

Auto doplnilo rad Corolly o ďalšiu karosársku verziu – od roku 2019 sú dostupné hatchback, sedan a TS kombi. Corolla Cross obohatí aj ponuku SUV-čiek Toyoty, ktoré sú prítomné takmer vo všetkých segmentoch trhu – od mestského Aygo X až po 7-miestny Highlander. ### Úplne nový hybrid Nové modely zvyčajne znamenajú debut najnovšej technológie. Toyota spolu s premiérou Corolly Cross predstaví aj piatu generáciu hybridného pohonu. Značka, ktorá má viac ako 30-ročné skúsenosti s elektrifikáciou automobilového sektora, ďalej zdokonalila svoj vlajkový produkt. Mazací systém motora bol prepracovaný, čím sa znížili energetické straty. **Lítium-iónové batérie sú silnejšie a až o 40 percent ľahšie.** Navonok tieto zmeny nepostrehneme, no za volantom ich určite cítiť. Systém má fungovať ešte lineárnejšie, predvídateľnejšie a tiež intuitívne. Bolo to možné aj po prekalibrovaní vzťahu medzi stlačeným plynovým pedálom a odozvou hnacieho systému.
Čísla neklamú. Nový hybridný systém je takmer o 10 percent výkonnejší. **Teraz predstavuje celkový výkon systému 197 koní s použitím dvojlitrového spaľovacieho motora.** Navyše je Corolla Cross dostupná aj vo verzii 4×4 s pohonom AWD-i, v ktorej na zadnej náprave pracuje elektromotor s výkonom až 40 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má byť pri oboch verziách rovnaké – 8,1 sekundy.
### Inteligentná štvorkolka Pohon AWD-i je v SUV-čkách Toyoty štandardom. Riešenie je založené na elektromotore namontovanom na zadnej náprave, ktorý sa v prípade potreby elektronicky aktivuje. Počítač na základe analýzy dát dávkuje príslušný výkon a krútiaci moment. **Neexistuje tu žiadne pevné spojenie medzi nápravami, reduktormi a inými zložitými štruktúrami –** nahradila ich jednoduchosť, kompaktná veľkosť a vysoká účinnosť.
Použitie prídavného elektromotora, ktorý má v Corolle Cross výkon 40 koní, je spojené len s miernym zvýšením apetítu na palivo a zlepšenie jazdných vlastností v náročnejších podmienkach je nepopierateľné. Dizajn celého pohonu je navyše jednoduchý a spoľahlivý – modely RAV4, Highlander a Yaris Cross toto riešenie využívajú už roky. **Corolla Cross zvládne ťahať aj príves s hmotnosťou až 750 kg,** takže jej úžitkové hodnoty budú kompletné.
### Veľký a ešte väčší Úplne nový bude 12,3-palcový displej umiestnený pred vodičom, ktorý bude prezentovať najdôležitejšie informácie o aute. Okrem toho bude disponovať 10,5-palcovou obrazovkou multimediálneho systému, ktorý sa postupne zavádza v nových modeloch Toyoty. Jeho najväčšími prednosťami je intuitívne ovládanie, rozsiahle funkcie, konektivita so smartfónmi, ale aj cloudová navigácia a aktualizácie cez internet.
Aj otázka bezpečnosti je pre Toyotu prioritou a inak to nebude ani pri Corolle Cross. **Systémový balík T-Mate kombinuje najnovšiu generáciu balíka Toyota Safety Sense s ďalšími asistenčnými jazdnými a parkovacími systémami.** Vozidlo bude vybavené systémom obmedzenia nekontrolovateľného zrýchlenia pri nízkych rýchlostiach, fungujúcim v rámci systému včasného varovania v prípade nebezpečenstva kolízie (PCS), alebo systémom monitorovania prevádzky za vozidlom.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.