Ultralacné palivo v Poľsku láka motoristov! Za viac než 10 litrov v bandaske však budete musieť na Slovensku zaplatiť spotrebnú daň

Prevoz paliva cez hranice má určité pravidlá.
Vydané  Text: 

Hovorí sa, že na svete sú zaručené iba dve veci – dane a smrť. A presvedčiť sa o tom môžu aj slovenskí motoristi, ktorí plánujú v najbližších dňoch ušetriť pri tankovaní paliva v susednom Poľsku. **Od 1. februára totiž začala v Poľsku platiť nulová DPH na potraviny a k zníženiu došlo aj v prípade pohonných hmôt.** Benzín a nafta má namiesto 23-percentnej DPH po novom iba osempercentnú. Dočasné zníženie DPH bude platiť šesť mesiacov. Vláda chce takto pomôcť ľuďom zvládnuť vysokú infláciu. To znamená, že v období, keď ceny pohonných hmôt na Slovensku trhajú niekoľkoročné rekordy, môžu pohraniční obyvatelia zavítať do susedného Poľska a v obchodoch či na čerpacej stanici zaplatiť oveľa menej peňazí. V priemere môžete na plnej nádrži ušetriť aj viac ako 20 eur. **Už päť kilometrov od hraníc totiž cena benzínu klesá na 1,14 eur/liter.** Táto skutočnosť láka mnohých Slovákov k tomu, aby si urobili zásoby. Častokrát tak z čerpacej stanice v Poľsku odchádzajú nielen s plnou nádržou, ale aj s naplnenými bandaskami v kufri. **Len málokto však vie, že pri natankovaní väčšieho množstva paliva do bandasky môžu vodičovi vzniknúť určité daňové povinnosti.** V prípade dovozu väčšieho množstva benzínu alebo nafty vzniká povinnosť podať daňové priznanie a zaplatiť spotrebnú daň. > Ak fyzická osoba na vlastné účely prepraví na naše územie minerálny olej, ktorým sú pohonné látky v inej než bežnej nádrži dopravného prostriedku alebo v prenosnej nádrži väčšej ako desať litrov, je povinná na Slovensku zaplatiť spotrebnú daň. V prípade nesplnenia tejto povinnosti môže previnilcovi hroziť pokuta od 30 do 16 000 eur. Pokuta vám hrozí aj vtedy, keď na vás Slovensku zastavia policajti s väčším objemom paliva v kufri. V takom prípade musíte predložiť dokázať pôvod alebo spôsob nadobudnutia, inak vám hrozí pokuta od 100 do 100 000 eur.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.