Aktuality

Ultralacné palivo v Poľsku láka motoristov! Za viac než 10 litrov v bandaske však budete musieť na Slovensku zaplatiť spotrebnú daň

Tankovanie, čerpacia stanica, benzín, nafta, palivá

Hovorí sa, že na svete sú zaručené iba dve veci – dane a smrť. A presvedčiť sa o tom môžu aj slovenskí motoristi, ktorí plánujú v najbližších dňoch ušetriť pri tankovaní paliva v susednom Poľsku.

Od 1. februára totiž začala v Poľsku platiť nulová DPH na potraviny a k zníženiu došlo aj v prípade pohonných hmôt. Benzín a nafta má namiesto 23-percentnej DPH po novom iba osempercentnú. Dočasné zníženie DPH bude platiť šesť mesiacov. Vláda chce takto pomôcť ľuďom zvládnuť vysokú infláciu.

To znamená, že v období, keď ceny pohonných hmôt na Slovensku trhajú niekoľkoročné rekordy, môžu pohraniční obyvatelia zavítať do susedného Poľska a v obchodoch či na čerpacej stanici zaplatiť oveľa menej peňazí. V priemere môžete na plnej nádrži ušetriť aj viac ako 20 eur. Už päť kilometrov od hraníc totiž cena benzínu klesá na 1,14 eur/liter.

Táto skutočnosť láka mnohých Slovákov k tomu, aby si urobili zásoby. Častokrát tak z čerpacej stanice v Poľsku odchádzajú nielen s plnou nádržou, ale aj s naplnenými bandaskami v kufri. Len málokto však vie, že pri natankovaní väčšieho množstva paliva do bandasky môžu vodičovi vzniknúť určité daňové povinnosti.

V prípade dovozu väčšieho množstva benzínu alebo nafty vzniká povinnosť podať daňové priznanie a zaplatiť spotrebnú daň.

Ak fyzická osoba na vlastné účely prepraví na naše územie minerálny olej, ktorým sú pohonné látky v inej než bežnej nádrži dopravného prostriedku alebo v prenosnej nádrži väčšej ako desať litrov, je povinná na Slovensku zaplatiť spotrebnú daň.

V prípade nesplnenia tejto povinnosti môže previnilcovi hroziť pokuta od 30 do 16 000 eur. Pokuta vám hrozí aj vtedy, keď na vás Slovensku zastavia policajti s väčším objemom paliva v kufri. V takom prípade musíte predložiť dokázať pôvod alebo spôsob nadobudnutia, inak vám hrozí pokuta od 100 do 100 000 eur.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie