Dočkali sme sa: Volkswagen Taigo je už v predaji, zverejňujeme kompletný cenník
Taigo je lacnejšie než T-Cross, hoci prvý pohľad na cenník to neprezrádza. Pri priamom porovnaní motorov zistíte, že ide o rozdiel až o 300 eur v prospech Taiga.
Vydané Text: Erik Stríž
Rekapitulácia
Prvú jazdu na novom SUV-kupé značky Volkswagen máme už za sebou. Mohli ste o nej čítať v predchádzajúcom čísle. Ak ste ho náhodou zmeškali, v rýchlosti vám pripomenieme to najdôležitejšie, čo sme si z medzinárodnej prezentácie tohto modelu odniesli: Taigo je odvodený od modelu T-Cross. Je však o 146 mm dlhší. Neponúka posuvnú zadnú lavicu, ale základný objem batožinového priestoru má väčší – až 438 litrov. Na zadných sedadlách je napriek tomu nadpriemerne veľa miesta aj pre vysokých ľudí. A to má Taigo strechu, ktorá sa smerom dozadu zvažuje.Technológie na palube sú podobné, aké poznáme z modelu T-Cross. To znamená vynikajúca konektivita, bezdrôtové nabíjanie, dobrá ergonómia. Je tu však aj niečo navyše: Taigo totiž ponúka aj inteligentné adaptívne Matrix LED svetlá IQ.Light, ako aj systém Travel Assist, ktorý T-Cross v ponuke zatiaľ nemá.
V skratke: Taigo napriek dynamickej siluete neobetuje nič z pohodlia ani priestoru pre posádku a navyše môže byť aj slušne technologický vybavený.
Bohatý základ
Pozrime sa najprv na jednotlivé stupne výbavy. Základ predstavuje verzia Taigo Life. Na niektorých trhoch sa ponuka začína nižším stupňom výbavy s jednoduchým názvom „Taigo“, avšak Slováci preferujú lepšie vybavené autá. Verzia Life túto požiadavku spĺňa. V základe ponúka 7 airbagov vrátane centrálneho airbagu medzi prednými sedadlami, systémy na zabránenie alebo zmiernenie čelnej zrážky Front Assist a City Brake s rozpoznávaním chodcov a cyklistov či udržiavanie v jazdnom pruhu Lane Assist. Z komfortných prvkov spomeňme asistent rozjazdu do kopca, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, klimatizáciu, elektrické okná aj zrkadlá. V základe sú dokonca aj LED predné a zadné svetlá a 16-palcové disky z ľahkých zliatin.Taigo taktiež už od základu ponúka plne digitálny kokpit a autorádio so 6,5-palcový dotykovým displejom, ktoré podporuje aj konektivitu so smartfónmi cez Android Auto aj Apple CarPlay. Bluetooth hands-free je taktiež v základe.
Vyberte si!
Ďalšie dva stupne výbavy sú si navzájom rovnocenné: Taigo Style a Taigo R-Line. Každý z nich kombinuje trochu iné prvky a dodáva modelu Taigo unikátny charakter, pričom navzájom sú oba stupne na takmer rovnakej cenovej hladine. Výbava Style sa sústredí, ako to už jej názov napovedá, na štýl a technológie. Skvelé svetlomety IQ.Light s osvetlenou LED lištou naprieč maskou chladiča tu dostanete bez príplatku, rovnako ako rádio s 8-palcovou dotykovou obrazovkou a bezdrôtovú konektivitu. Nechýbajú štýlové prvky ako strieborné strešné lyžiny, 17-palcové disky kolies Aberdeen a športové sedadlá. Pre výbavu Style sú charakteristické aj dekoratívne obklady Deep Iron Grey v interiéri. Zvonku tu nájdeme kontrastné matne strieborné prvky a robustný vzhľad, ktorý podporujú plastové obklady karosérie vrátane prahov.Výbava R-Line neobsahuje v základe svetlomety IQ.Light (možete si ich však doobjednať za 880 €, čo jednoznačne odporúčame), miesto toho sa zameriava na športový vzhľad auta. Infotainment je tu rovnaký ako v prípade verzie Style, špecifikom je interiér so športovými sedadlami s charakteristickým R-Line poťahom, nástupné lišty s nápisom R-Line a oceľové pedále. Zvonku Taigo R-Line na prvý pohľad rozpoznáte vďaka športovejšie tvarovaným nárazníkom s lesklými čiernymi doplnkami, prahom karosérie vo farbe auta a aj vďaka emblémom R v prednej maske chladiča a na predných blatníkoch. Taigo R-Line sériovo obúva taktiež 17-palcové disky, avšak v inom dizajne.
Čo si vybrať?
Ak by sme si mali vybrať, najlepší pomer ceny a výkonu ponúka Taigo vo výbave Style. Ak netrváte na balíku R-Line, ponúkne práve Style veľmi veľa muziky za rozumné peniaze. Style ponúka aj športové sedadlá, v ktorých sa veľmi dobre sedí, interiér je v tejto verzii dokonca zaujímavejší vďaka výraznejším farbám čalúnenia, jeho bodykit je, najmä v spojení s jednou z tých žiarivejších farieb laku, dostatočne pekný a nástupné prahy či kovové pedále by sme bez mihnutia oka vymenili za oveľa lepšie svetlá.Z výbavy odporúčame priplatiť si za cúvaciu kameru (250 €), vyhrievané predné sedadlá (300 €) a za automatickú dvojzónovú klimatizáciu, ktorá je pre všetky stupne výbavy za príplatok 340 €. V mestskom aute je vždy veľmi vhodné myslieť aj na bezkľúčový vstup a štartovanie (340 €), ktorý sa však povinne kombinuje s alarmom (270 €). Ak chcete mať možnosť zobraziť mapu navigácie aj na digitálnom prístrojovom štíte, musíte si priplatiť za jeho väčší variant Pro (310 €) a taktiež za rádionavigačný systém Discover Pro (1 260 € pri Style a R-Line). Vzhľadom na to, že tento systém umožňuje bezdrôtovú konektivitu so smartfónmi, zvážte aj pridanie bezdrôtovej nabíjačky za 110 €, samozrejme, ak váš mobil takéto nabíjanie podporuje.
Komu by sme Taigo odporučili?
Vďaka nekonfliktnému a pútavému dizajnu, praktickým vlastnostiam a širokým možnostiam individualizácie (dostupné je aj dvojfarebné lakovanie) je to auto vhodné pre jednotlivcov, ale aj pre mladé rodiny. Jeho záber je skutočne široký. Štvorkolka nebude chýbať nikomu, kto jazdí na spevnených cestách a maximálny výkon 110 kW (150 k) poskytuje autu vďaka jeho nízkej hmotnosti presvedčivú dynamiku.Na záver ešte jeden postreh k cene: Taigo je lacnejšie než T-Cross. Prvý pohľad do cenníka síce hovorí iný príbeh, ale základný T-Cross má slabší motor. Len čo ho dorovnáte na úroveň modelu Taigo, zistíte, že nové SUV-kupé od Volkswagenu je o 300 € lacnejšie!
NÁŠ NÁZOR | 1.0 TSI 81 kW | 1.0 TSI 81 kW DSG | 1.5 TSI 110 kW DSG |
Druhé auto do rodiny | ideálne | ideálne | na zváženie |
Rodina | odporúčame | odporúčame | ideálne |
Seniori | odporúčame | ideálne | menej vhodné |
Mladý pár | odporúčame | odporúčame | ideálne |
Podnikateľ | menej vhodné | na zváženie | ideálne |
Motory: načo to komplikovať?
Na Slovensku je Taigo v ponuke s dvoma benzínovými motormi. Jedným je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorý môžete kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Tento motor je dostupný pre všetky stupne výbavy.Taigo Style a Taigo R-Line vám dáva možnosť objednať si skvelý štvorvalec 1.5 TSI s technológiou deaktivácie dvoch valcov pri nízkej záťaži, čo pomáha šetriť palivo. Aj preto má tento motor v modeli Taigo iba o 0,2 l/100km vyššiu papierovú spotrebu než trojvalec. Ak jazdíte dynamicky, možno sa spotreba týchto motorov vyrovná úplne. Štvorvalec zároveň prichádza iba s automatickou prevodovkou DSG. Všetky verzie modelu Taigo majú náhon iba na predné kolesá.
Moderné benzínové motory dosahujú podobnú spotrebu ako naftové, avšak stoja oveľa menej. Je preto logické, že v ponuke modelu Taigo naftový motor nenájdete. O to jednoduchší je výber. Trojvalcová jednotka 1.0 TSI s výkonom 81 kW je už dostatočne dynamická na to, aby s nevyhnutnou dávkou pokory zvládla všetko, čo na ňu hodíte. Tento motor je dostatočne kultivovaný a úsporný.
Avšak zo skúseností vieme, že brilantný štvorvalec 1.5 TSI ponúka len nepatrne vyššiu spotrebu a pod záťažou dokáže byť dokonca aj úspornejší, pritom ponúka dynamiku, ktorá vám už dodá dostatok sebavedomia pri predbiehaní aj na diaľnici. Jeho kultúra chodu je taktiež o kus ďalej. Ak plánujete jazdiť s viac zaťaženým autom a preferujete dynamický štýl jazdy, určite zvážte, či si za túto jednotku nepriplatiť. Rozdiel v cene oproti trojvalcu v kombinácii s prevodovkou DSG je však 1 700 € pre verziu Taigo Style a 1 800 € pre Taigo R-Line. Čo sa týka výbavy, u nás by zvíťazilo Taigo Style, pretože už v základe ponúka svetlomety IQ.Light.
Verzia | 1.0 TSI 81 kW | 1.0 TSI 81 kW DSG | 1.5 TSI 110 kW DSG |
Karoséria | SUV-kupé | SUV-kupé | SUV-kupé |
Usporiadanie/počet valcov | R/3 | R/3 | R/4 |
Palivo | Benzín | Benzín | Benzín |
Prevodovka/počet stupňov | M/6 | A/6 | A/6 |
Zdvihový objem cm3 | 999 | 999 | 1498 |
Najvyšší výkon kW (k) pri ot./min. | 81 (110)/6 250 | 81 (110)/6 250 | 110 (150)/5 500 |
Najvyšší krút. moment Nm pri ot./min. | 200/ 2000-3000 | 200/ 2000-3000 | 250/ 1 500 – 3 500 |
Dĺžka × šírka × výška/rázvor mm | 4 269 × 1 757 × 1 499/2 554 | ||
Batožinový priestor dm³ | 440/1 222 | ||
Najvyššia rýchlosť km/h | 191 | 191 | 212 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s | 10,4 | 10,9 | 8,3 |
Kombinovaná spotreba l/100 km | výrobca neudáva | 5,9 | 6,1 |
Emisie CO2 g/km | výrobca neudáva | 111 | 116 |
Základná cena € | 17 990 € | 19 590 € | 23 490 € |
NÁŠ NÁZOR | Trojvalec s manuálom je nekonfliktná kombinácia, kde je nie čo pokaziť. Nedostatku dynamiky sa nemusíte báť najmä pri prázdnom aute. | Automat pridáva autu istý komfort najmä v meste a je pridanou hodnotou ak trávite veľa času v dopravných zápchach, alebo si nie ste istí prácou s manuálnou prevodovkou. | Najvýkonnejší motor je s odstupom najdrahší, ale právom. Aj subjektívne totiž posúva Taigo do inej cenovej kategórie, navyše jeho spolupráca s prevodovkou DSG je harmonickejšia. |
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Spravodajstvo
Cestovné doklady pre deti: Ak dieťaťu stačí na cestovanie detský občiansky preukaz, využite to. Je to aj lacnejšie
Tip pre rodičov s malými deťmi, ktorí sa počas leta chystajú vycestovať do krajín v rámci EÚ.
Takto môžu ušetriť 13 eur a niekoľko týždňov.Kúpa nového auta
Novinári zisťovali, ako v autobazároch vyjednať najvyššie zľavy. Podarilo sa im ušetriť tisíce
Nemeckí novinári zisťovali, kde a ako získať najvyššie zľavy. Prekvapuje, kam sa až zľavy na nové autá dokážu vyšplhať!
Spaľovací motor alebo elektrický pohon: kde sa dojednať vyššia zľava?Autopriemysel budúcnosti
Dojazd cez 1000km a nabíjanie 600km za 10 minút! Nová revolučná batéria už smeruje do výroby.
Prvá batéria svojho druhu pripravuje revolúciu v doprave.
Sme na to pripravení?Európska únia plánuje zaviesť nové pravidlá odoberania vodičských preukazov. Budú prísnejšie ako dnes?
Európska únia chce zjednotiť pravidlá pre odoberanie vodičských preukazov. Týkať sa majú všetkých členských štátov.
Jazda bez platného vodičského preukazu by sa mala dostať do kategórie závažných poručení pravidiel. Navrhovaná zmena už prešla prvým čítaním.Poradňa
Legislatívne zmeny platné od 1. mája: Živnostníci s autami dostanú viac peňazí a podnikatelia nižšie dane
Zvýšenie náhrady za používanie súkromného auta pri pracovných cestách.
Nové sadzby sa vzťahujú aj na živnostníkov, ktorí používajú osobné auto v súvislosti s podnikaním.Nová Honda WR-V: Najlacnejšie SUV a jeho cesta z Indie do Japonska
Tento rok aj na ďalších trhoch pod iným menom.
Servis
Odťah si premyslite: Prečo mnohé moderné autá nemožno jednoducho odtiahnuť pomocou lana?
Technologický pokrok v autopriemysle prináša aj nové obmedzenia, na ktoré bežný motorista obyčajne pri kúpe nemyslí.
Keď nie je možné vozidlo vliecť, je potrebné ho „odtiahnuť“ umiestnením na plošinu. Aktualizácia pôvodného príspevku.História autopriemyslu
Najpopulárnejšie autá všetkých čias: Zoznam legiend, ktoré zmenili automobilový priemysel
História automobilového priemyslu je plná úspešných modelov, ale ako lepšie zhodnotiť ich popularitu, ak nie predanými kusmi?
V tomto zozname sa nachádzajú aj autá, ktoré pochádzajú ešte z minulého storočia, no niektoré dnešné modely môžu o takomto míľniku iba snívať.AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.