Koniec súkromného vlastníctva áut sa blíži! Prvá automobilka v Európe zaviedla predplatné na spôsob Netflixu
Mesačná all-inclusive platobná stratégia alebo možnosť zdieľania vozidla s inými. Takto sa snaží zmeniť tradičný model vlastníctva nová automobilka.
Vydané Text: Peter Orosz
V Európe však Lynk & CO plánuje svoje autá skôr prenajímať, než predávať koncovým zákazníkom. **Záujemcom začal ponúkať model predplatného za 500 eur mesačne s maximálnym mesačným nájazdom 1 250 km.** Na rozdiel od operatívneho lízingu je nepochybnou výhodou možnosť zrušenia predplatného, a to prakticky kedykoľvek. Popredajný servis je zabezpečený prostredníctvom siete Volvo, ako aj špecializovaného call centra Lynk & CO v Holandsku.
Generálny riaditeľ Lynk & CO, Alain Visser, koncom minulého roka vyhlásil, že **95 percent áut v Európe smerovalo skôr k predplatiteľom ako kupujúcim.** Ceny sa v jednotlivých krajinách mierne líšia, napríklad vo Francúzsku sa dá kúpiť iba plug-in verzia za 41 500 eur, čo je v porovnaní so sesterským Volvom XC40 menej až o 6 000 eur.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!