Euro NCAP: Škoda Fabia a Enyaq iV získali významné ocenenie a predbehli aj prémiové modely

Škoda si pripísala významené prvenstvo v prestížnom hodnotení.
Vydané  Text: 

Škoda Auto hneď od začiatku roka 2022 žne úspechy. Ten zatiaľ najväčší je nepochybne dvojnásobné prvenstvo v hodnotení najbezpečnejších áut konkrétnych tried. To každoročne zastrešuje organizácia [European New Car Assessment Programme (Euro NCAP)](https://www.euroncap.com/en). Za testovací rok 2021 dokonca prvé kompletne elektrické české auto postavené na platforme MEB získalo absolútny rekord v hodnotení. ### Dvojité prvenstvo Oba modely, ako Fabia tak aj Enyaq iV, sa môžu pýšiť titulom najbezpečnejšie auto triedy. Enyaq iV a Fabia sú v [poradí už 13. a 14. modelom](https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=7311&selectedMakeName=Skoda&selectedModel=0&selectedStar=&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=41776,40302,34803,30636,26061,24370,-1&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,40250,1197,1204,1180,34736,44997&allClasses=true&allProtocols=true&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=&thirdRowFitment=false) Škoda, ktorý bol podrobený nárazovým testom. Euro NCAP navyše koncom roka 2020 sprísnilo pravidlá hodnotenia jednotlivých kategórií, kvôli čomu sú výsledky o to cennejšie. Škoda okrem iného ťahá už 14 rokov dlhú sériu úspešných testov, kedy každý jej model získal maximálne hodnotenie 5 hviezdičiek. **Výsledok je o to cennejší, že Škoda je vôbec jediným výrobcom automobilov za rok 2021, ktorého modely získali prvenstvo hneď v dvoch samostatných triedach**. ### Bezkonkurenčný Enyaq iV **[Enyaq iV](https://www.euroncap.com/en/results/skoda/enyaq-iv/42455) sa tak po prvenstve v modelovej línii značky usadil aj na pomyselnom tróne najbezpečnejšieho veľkého SUV**. S celkovým hodnotením 86% predstihol dokonca aj konkurenciu v podobe Audi Q4 e-tron či dokonca BMW iX. Po zmene pravidiel v roku 2020 taktiež získal aj absolútny rekord v hodnotení bezpečnosti dospelej posádky (94%) a rekord v danej kategórii v hodnotení ochrany detí s celkovým skóre až 89%.
### Fabia je najbezpečnejšie malé rodinné auto roku [Škoda Fabia](https://www.euroncap.com/en/results/skoda/fabia/44207) si však nepočínala o nič horšie. Vďaka prechodu na novú modulárnu platformu MQB A0 sme sa dočkali až siedmych nových bezpečnostných asistenčných systémov. Aj práve preto si malý a pomerne obľúbený model odniesol celkové hodnotenie až 78%. **Za rok 2021 sa tak Fabia stala bezkonkurenčne najlepším malým rodinným autom**. Celkovo v roku 2021 dominovala takmer v každej testovanej oblasti. O niečo lepšie hodnotenie v kategórii ochrany detí si odniesol len Citroën C4 (83% v porovnaní s 81% pre Fabiu), ktorý však celkovo dostal len 4 hviezdičky.
Pre tých, ktorí by mali ohľadom testov Euro NCAP pochybnosti uvádzame, že ide o program zastrešujúci ministerstvá dopravy viacerých štátov. Taktiež sa v tomto združení nachádza viacero automobilových klubov, zväzov poisťovní či výskumné ústavy až z 8 európskych štátov.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.