Aktuality

Potvrdené! Toyota Hilux GR Sport bude v predaji už v lete

Obrovský, robustný, terénny, zdanlivo nezničiteľný a odteraz už aj športový. Dobre, športový skôr v úvodzovkách, aj tak ale bude nová Toyota Hilux GR Sport v hľadáčiku ľudí, ktorí sa doteraz sústreďovali skôr na Ford Ranger Raptor.

Verzia GR SPORT sa stáva novou najvyššou verziou modelového radu pick-upov Toyota Hilux a okrem vylepšenej estetiky interiéru a karosérie zákazníkom ponúkne aj upravený podvozok. Vďaka novým komponentom odpruženia má mať tento legendárne odolný pick-up dynamickejšie jazdné vlastnosti a lepšie ovládanie, pričom o pohon sa stará 2,8-litrový agregát s maximálnym krútiacim momentom 500 Nm a výkonom do 150 kW (204 koní).

Aj so športovou úpravou bude stále úžitkovým vozidlom so schopnosťou ťahať príves do hmotnosti 3,5 tony a s užitočným zaťažením do jednej tony. Prevodovka je výhradne automatická šesťstupňová a vodič má možnosť radiť prevodové stupne aj manuálne páčkami za volantom.

V kabíne sú nové športové predné sedadlá čalúnené kombináciou čiernej kože a syntetického semišu s červenými perforáciami a kontrastným prešívaním. Označenie GR SPORT sa nachádza na operadlách sedadiel, koberčekoch, štartovacom tlačidle a grafickej animácii na informačnom displeji. Ďalej v tomto Hiluxe nájdeme hliníkové kryty pedálov, ozdobné prvky s dizajnom uhlíkových vlákien, červenú dekoračnú líniu po celej šírke prístrojovej dosky a modré ambientné osvetlenie dverí. Súčasťou výbavy tiež majú byť LED svetlomety a kombinované svetlá, funkcia inteligentného odomykania a štartovania tlačidlom, dvojzónová klimatizácia, asistent zjazdu z kopca či automatický samosvorný diferenciál.

Pretekársky špeciál to nie je, ale má charakter od Gazoo Racing

Podľa slov automobilky je nový Hilux GR Sport inšpirovaný výkonnostnými modelmi Hiluxu, ktoré pretekali napríklad aj na Dakare pod hlavičkou tímu Toyota Gazoo Racing.

Kľúčovým prvkom prepracovaného systému odpruženia sú nové jednokomorové tlmiče a nové predné tlmiče.

Jednokomorová konštrukcia zaisťuje väčšiu plochu piesta, aby mal lepší tlmiaci výkon, rýchlejšiu odozvu a lepšie odvádzal teplo. Taktiež pomáha udržiavať životnosť oleja vo vnútri pri jazde v náročných podmienkach.

Predné vinuté pružiny boli vystužené a spolu s novými tlmičmi sú natreté červenou farbou, aby zvýraznili osobitný charakter Hiluxu GR SPORT. Tieto zmeny dopĺňajú vylepšenia odpruženia, ktoré sa už predtým predstavili v novom modeli Hilux, vrátane vyladených zadných listových pružín a nových puzdier. Výsledkom má byť vyššia spoľahlivosť aj v náročných jazdných podmienkach.

V porovnaní so štandardným Hiluxom sa tieto zmeny prejavili vo výraznom vylepšení jazdných vlastností vrátane sily potrebnej pri riadení a odozvy pri natáčaní volantu, výkonu pri jazde v priamom smere, pokojnej jazdy, upokojujúceho pocitu pri nakláňaní a podľa slov automobilky skvelej priľnavosti zadných kolies.

Vďaka rýchlej odozve na vysokofrekvenčné vibrácie a lepšej schopnosti tlmenia pri regulácii pohybov karosérie a eliminácii otrasov nové nastavenie taktiež výrazne prispieva k jazdnému komfortu.

Dostupnosť a cena

Model Hilux GR Sport bude od tohto leta v predaji exkluzívne vo verzii s dvojitou kabínou a v sérii bude vozidlo postavené na 17-palcových zliatinových diskoch kolies.

Cenové relácie zatiaľ ani slovenský importér výrobca neupresnili. Toyota zmieňuje letné uvedenie na trhy v Európe, odhadujeme teda, že sa ponuka bude týkať aj Slovenska.

Prečítajte si aj:


Čo sa stalo s nezničiteľnou Toyotou Hilux z Top Gear?

Majo Bóna


Toto je nová Toyota Hilux Invincible: Najodolnejšie auto sveta v najvyššej výbave

Výber z oficiálnej správy


Najbrutálnejšia Toyota mieri na Dakar: GR DKR HILUX T1+ má pruženie so zdvihom až 35 cm!

ERIK STRÍŽ


(2) Mercedes-Benz EQS: Platforma EVA, akumulátor, pohon, energetický a termomanažment
Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie