Aktuality

Nový elektrický sedan pre Európu s cenou od 35 000 eur a dojazdom cez 550 kilometrov! Takto sa Nio vysmieva európskym konkurentom

Čínsky výrobca Nio predstavil svoj ďalší sedan, s ktorým chce priamo konkurovať Tesle Model 3. Elektrický sedan ET5 bol odhalený zakladateľom a generálnym riaditeľom značky, Williamom Li, na výročnom podujatí Nio Day v Suzhou v sobotu.

So základnou cenou 328 000 yuanov (45 600 eur), prípadne 258 000 yuanov (35 000 eur) s prenajatou batériou je najzákladnejší variant navrhnutý tak, aby na jedno nabitie prešiel až 550 elektrických kilometrov.

Rozmermi sa sedan môže zaradiť do strednej triedy, konkrétne ponúka Nio 4 790 mm na dĺžku, 1 960 mm na šírku a rázvor je na úrovni 2 888 mm. Pohon zaisťujú dva elektromotory s celkovým výkonom 360 kW (489 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Na 100 km/h zrýchli za 4,3 sekundy, zastavenie zo stokilometrovej rýchlosti zvládne len za 33,9 metra. ET5 bude k dispozícii s tromi veľkosťami batérie. Ako sme už spomínali, so základnou 75 kWh prejde 550 km, 100 kWh batéria znamená dojazd 700 km a najväčší 150 kWh akumulátor dokonca 1 000 km.

ET5 bude dostupný v septembri. Jeho uvedenie na trh nasleduje po prvom a drahšom elektrickom sedane Nio ET7, ktorého výroba sa má začať v marci. Očakáva sa tiež, že Nio v roku 2022 predstaví ďalšie elektrické vozidlo.

NIO ET5

„ET5 je naším kľúčovým produktom, pretože Nio sa dlho zameriavalo na športovo úžitkové vozidlá,“ povedal Li v rozhovore pre Bloomberg v sobotu. „Tešili sme sa na model s dostupnejšou cenovkou a väčšou spotrebiteľskou základňou."

Spoločnosť Nio v sobotu tiež zverejnila plán svojej stratégie medzinárodnej expanzie po vpáde do Nórska začiatkom tohto roka. Samotná automobilka vznikla v Šanghaji, no nedávno zverejnila plán vstúpiť aj na trhy do Nemecka, Holandska, Dánska a Švédska ešte v roku 2022 a do roku 2025 chce pôsobiť až v 25 krajinách. Usiluje sa tiež o vstup na americký trh.

Okrem toho sme na našom webe nedávno informovali o vytvorení strategického partnerstva značky Nio so spoločnosťou Royal Dutch Shell. Tieto dve spoločnosti spoločne vytvoria infraštruktúru pre stanica na výmenu batérií, dobíjanie a ich skladovanie v Číne, Európe a USA.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie