Nový elektrický sedan pre Európu s cenou od 35 000 eur a dojazdom cez 550 kilometrov! Takto sa Nio vysmieva európskym konkurentom

Časom sa môže predávať aj na Slovensku.
Vydané  Text: 

Čínsky výrobca Nio predstavil svoj ďalší sedan, s ktorým **chce priamo konkurovať Tesle Model 3.** Elektrický sedan ET5 bol odhalený zakladateľom a generálnym riaditeľom značky, Williamom Li, na výročnom podujatí Nio Day v Suzhou v sobotu. So základnou cenou 328 000 yuanov (45 600 eur), **prípadne 258 000 yuanov (35 000 eur) s prenajatou batériou** je najzákladnejší variant navrhnutý tak, aby na jedno nabitie prešiel až 550 elektrických kilometrov. Rozmermi sa sedan môže zaradiť do strednej triedy, konkrétne ponúka Nio 4 790 mm na dĺžku, 1 960 mm na šírku a rázvor je na úrovni 2 888 mm. Pohon zaisťujú dva elektromotory s celkovým výkonom 360 kW (489 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Na 100 km/h zrýchli za 4,3 sekundy, zastavenie zo stokilometrovej rýchlosti zvládne len za 33,9 metra. ET5 bude k dispozícii s tromi veľkosťami batérie. Ako sme už spomínali, so základnou 75 kWh prejde 550 km, 100 kWh batéria znamená dojazd 700 km a najväčší 150 kWh akumulátor dokonca 1 000 km. ET5 bude dostupný v septembri. Jeho uvedenie na trh nasleduje po prvom a drahšom elektrickom sedane Nio ET7, ktorého výroba sa má začať v marci. **Očakáva sa tiež, že Nio v roku 2022 predstaví ďalšie elektrické vozidlo.**
*„ET5 je naším kľúčovým produktom, pretože Nio sa dlho zameriavalo na športovo úžitkové vozidlá,“* povedal Li v rozhovore pre Bloomberg v sobotu. *„Tešili sme sa na model s dostupnejšou cenovkou a väčšou spotrebiteľskou základňou.“* Spoločnosť Nio v sobotu tiež zverejnila plán svojej stratégie medzinárodnej expanzie po vpáde do Nórska začiatkom tohto roka. Samotná automobilka vznikla v Šanghaji, no nedávno zverejnila plán **vstúpiť aj na trhy do Nemecka, Holandska, Dánska a Švédska ešte v roku 2022** a do roku 2025 chce pôsobiť až v 25 krajinách. Usiluje sa tiež o vstup na americký trh. Okrem toho sme na našom webe nedávno informovali o **vytvorení strategického partnerstva značky Nio so spoločnosťou Royal Dutch Shell.** Tieto dve spoločnosti spoločne vytvoria infraštruktúru pre stanica na výmenu batérií, dobíjanie a ich skladovanie v Číne, Európe a USA.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.