Nový Renault Megane E-TECH Electric má slovenské ceny, zrejme presvedčí aj váhajúcich

Očakávaný elektromobil Renault Megane E-TECH Electric sa dočkal slovenských cien, ktoré mnohých istotne potešia. Tradičný Megane pritom ostáva v predaji aj naďalej.
Vydané  Text: 
Keď sme v roku 2018 [testovali predchádzajúcu verziu elektromobilu Renault Zoe](https://www.autoviny.sk/testy/118881/test-renault-zoe-ze-r90-intens-skutocne-presvedcivy), elektromobily sa už popularizovali, avšak nemohli konkurovať autám so spaľovacím motorom kvôli vysokej cene. Testovaný Renault Zoe spred troch rokov dosahoval cenu 33 255 eur a verzia po facelifte z roku 2020 ([test otvoríte tu](https://www.autoviny.sk/testy/121623/najvyssi-vykon-ma-pri-11-tisic-otackach-test-renault-zoe-intens-r135-ze-50)) už 37 700 eur. To sú poriadne sumy za elektrické vozidlo rozmerov, ktoré ho predurčujú do rúk jednotlivca alebo menej náročného páru. Vyššia cena je výsledkom súhry viacerých faktorov, azda tým najpodstatnejším je hodnota akumulátora, ktorého celková cena môže presahovať aj 10-tisíc eur. Tento rok sme informovali o tom, že za výmenu batérie v niektorých [elektromobiloch majiteľ môže zaplatiť až 20-tisíc eur](https://www.autoviny.sk/reportaze/122258/za-vymenu-baterie-v-elektromobile-zaplatite-az-20-000-eur-toto-by-ste-mali-vediet-pred-kupou-elektrickeho-auta). Vývoj elektromobilov však ide vpred, trakčných akumulátorov takisto, a tak dnes uvedené podstatne väčšie vozidlo rovnakého výrobcu môže byť relatívne výhodnejšie, Je to aj prípad Renaultu Megane E-TECH Electric, ktorý prekvapuje svojou **štartovacou cenou na úrovni 34 000 eur**. Cena 34 000 eur je stanovená za verziu **equilibre** s kapacitou batérie **40kW a dojazdom 300 km**. Elektrický Megane je dostupný aj s kapacitou batérie **60 kWh a dojazdom vyše 450 km**. Cena vo verzii **equilibre** začína od **38 800 eur**, vo verzii **techno** od **41 800 eur** a vo verzii **iconic** od **44 800 eur**. Objednávky na nový Renault Megane E-TECH Electric budú u nás otvorené od februára 2022. Slovenský importér značky Renault zatiaľ neupresňuje, čo presne budú jednotlivé stupne výbavy obsahovať a model zatiaľ nemá zverejnený cenník. Z nášho [rozhovoru s Fabricom Izzillom](https://www.autoviny.sk/reportaze/122865/stary-renault-megane-nekonci-bude-sa-nadalej-predavat-so-spalovacimi-motormi-popri-elektrickom-nastupcovi), riaditeľom vývoja programu Renault Megane E-Tech Electric, vyplynulo, že Renault zapracoval na jazdných vlastnostiach. Má byť pre vodiča potešením kvôli presnému riadeniu a nízkemu ťažisku. Izzillo dokonca tvrdí, že podľa Renaultu je nový Megane E-TECH Electric hatchback a nie crossover.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.