Škoda pracuje na elektrickom crossoveri. Aké modely by mal nahradiť?

EURO 7 bude pre mnohé autá likvidačné a to najmä kvôli cene. Ako sa k tomuto problému stavajú v koncerne?
Vydané  Text: 
Norma EURO 7, ktorá by mala začať platiť v roku 2025 bude asi posledným klincom do rakvy malých spaľovacích áut. Ich výroba sa stane ekonomicky nerentabilnou a tak logicky bude musieť vzrásť ich cena. Pri vyššej cene však už nebudú tak lákavé pre ľudí, ktorí si ich dnes kupujú. Malé autá však zmiznúť z trhu úplne nemôžu. Akurát ich postupne nahradia malé elektromobily, ktoré budú pre automobilky logickým vyústením európskeho tlaku. ### Vyššia cena až o 3500 eur Volkswagen dnes predpokladá, že príchod normy EURO 7 zvýši výdavky na nové autá v priemere o 3500 eur. Tým pádom sa zvýši aj cena za nové auto, čo môže byť pre triedu, v ktorej sa nachádza napríklad VW Polo, SEAT Ibiza, Škoda Fabia a od nich odvodené crossovery likvidačné.
To si však koncern nemôže dovoliť. Malé autá sú stále obrovským lákadlom predovšetkým pre ľudí, ktorí žijú v meste. Predovšetkým Škoda so svojou Fabiou, Scalou a Kamiqom dokáže zákazníkovi ponúknuť bohatú ponuku miesta a technológií, za pomerne slušnú cenu. Avšak rapídne navýšenie ceny pri prechode na EURO 7 by malo za následok to, že tieto autá by už zákazníkovi neboli po vôli. ### Prechod na lacnejšiu elektromobilitu Preto už v koncerne aktívne pracujú na malom elektrickom aute, ktoré by dokázalo cenovo konkurovať dnešným modelom s platformou MQB-A0. Avšak nepôjde to so súčasnou platformou MEB. Tá je určená predovšetkým pre triedu ID.Family, teda autá, ktoré majú minimálny rozmer na úrovni VW Golf. Všetko sa má ale zmeniť, nakoľko Volkswagen už aktívne pracuje na lacnejšej forme elektromobilu. Zmenu už naznačil príchod modelu VW ID.LIFE, ktorý bol postavený na novej modulárnej platforme MEB Small. Ide o výrazne pozmenený podvozok oproti klasickej platforme MEB. Hlavná zmena je v tom, že zatiaľ čo MEB poskytuje primárne pohon zadných kolies, MEB Small je výhradne predokolka. To umožní prácu so zadnou časťou auta bez výrazných zásahov do techniky. A práve tento fakt by mal byť pre budúce malé autá kľúčový. Navyše, elektrické autá postavené na tejto platforme by mali mať cenovku niekde na hranici 20 tisíc euro.
### Elektrický crossover Škoda je už na programe dňa Na MEB Small by v budúcnosti mal byť postavený nový elektrický crossover od Škodovky. Ten navyše ponúkne všetky kľúčové vlastnosti, ktoré sú pre Škodu charakteristické. Hovoríme teda o bohatej priestorovej ponuke, rázvor by mal byť nad úrovňou 2,65 metra, a veľkorysom batožinovom priestore. MEB Small navyše ponúkne batériu s kapacitou 57 kWh, čo by malo malému elektromobilu postačiť na 400 kilometrov dojazdu. V meste je samozrejme tento dojazd o niečo vyšší. Thomas Schäffer sa pred časom vyjadril, že takéto auto by malo byť nezávislé a priestorov orientované. To znamená, že môžeme počítať s o niečo väčšími rozmermi, aké načrtol VW ID.2. Navyše, nepôjde o auto odvodené z niektorej dnes existujúcej modelovej rady, ale o úplnú novinku. Na bližšie informácie ohľadom elektrického Kamiqu si budeme musieť ešte počkať. Na trh by mal prísť až v roku 2026. Pred ním má Škoda v pláne odhalenie ešte niekoľkých elektromobilov. Nebude chýbať Enyaq Coupé či Elroq.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »