Toyota tento víkend oslovila ďalšie automobilky, aby spoločne vytvorili japonský tím, ktorý sa bude venovať záchrane spaľovacích motorov. V rámci iniciatívy, ktorú Toyota odštartovala 13. novembra, bude koalícia piatich japonských spoločností skúmať nové spôsoby, ako nahradiť súčasnú naftu a benzín ekologickou alternatívou pre použitie v spaľovacích motoroch.
Tento cieľ spája Toyotu so Subaru a Mazdou, ako aj výrobcov motocyklov Kawasaki a Yamaha. Spoločnosti oznámili iniciatívu na spoločnej tlačovej konferencii na Okayama International Circuit, závodnej dráhe v západnom Japonsku, kde mal Toyoda jazdiť na pretekárskom aute Toyota Corolla s motorom spaľujúcim vodík vo vytrvalostných pretekoch série Super Taikyu.

Týchto päť výrobcov uvidelo, že budú:
-
Súťažiť v závodoch s uhlíkovo neutrálnymi palivami
-
Skúmať možnosti využitia vodíkových motorov v dvojkolesových a iných vozidlách
-
Pokračovať v pretekaní pomocou vodíkových motorov
Mazda a Toyota budú spolupracovať v pretekoch nasadením 1,5-litrového motora Skyactiv-D poháňaného bionaftou novej generácie. Subaru a Toyota budú spolupracovať v budúcoročnej vytrvalostnej sezóne série Super Taikyu v Japonsku s využitím syntetického paliva získaného z biomasy. Yamaha s Toyotou vstupujú do aktuálnych pretekov s vozidlom s vodíkovým motorom. A nakoniec Kawasaki a Yamaha zvážia možnosť spoločného výskumu vývoja vodíkových motorov pre motocykle.
Oznámenie prichádza v čase, keď Toyoda a Toyota potláčajú myšlienku, že elektrické vozidlá sú jediným spôsobom, ako dosiahnuť uhlíkovú neutralitu. Toyota verí, že technologické objavy, ako sú vodíkové motory, môžu dať vnútornému spaľovaniu nový život – šetria pracovné miesta aj životné prostredie. Ide o diskusiu o najlepšej ceste k nulovému čistému uhlíku.
„Podporou ďalšej spolupráce pri výrobe, preprave a používaní paliva v kombinácii so spaľovacími motormi sa týchto päť spoločností snaží poskytnúť zákazníkom väčší výber,“ uviedli spoločnosti vo vyhlásení.