Nový sedan od Dongfeng má slovenské ceny, importér zverejňuje aj detaily o pohone

Slovenská cena elektrického sedanu napokon nepresahuje ani magickú hranicu 30-tisíc eur.
Vydané Text: 
Pred niekoľkými dňami sme zverejnili avízo, že importér automobilov značky Dongfeng pripravuje spustenie predaja úplne nového modelu, sedanu S50EV.

Na Slovensko prichádza nový sedan od Dongfengu, má zaujať cenou a pôsobivým interiérom

V Číne sa predáva aj s benzínovými motormi, my si ho budeme môcť kúpiť len na elektrinu.

### Veľkosť a technické údaje Pôvodne sme v nadpise tohto článku uviedli, že pôjde o malý sedan, na čo nám importér značky upresnil celkovú dĺžku vozidla – dosahuje **presne 4 700 mm**, teda bude patriť k tým dlhším. Pre porovnanie, Renault Megane Grandcoupé má dĺžku 4 632 mm, Mercedes-Benz Triedy C sedan 4 751 mm. Dongfeng S50EV teda bude stáť niekde medzi nimi. Šírka sedanu S50EV dosahuje 1 790 mm a stojí na podvozku s **rázvorom s dlžkou až 2 700 mm**. Výška je 1 550 mm. Elektrický sedan umožňuje jazdiť rýchlosťou maximálne 150 km/h a na jedno plné nabitie trakčného akumulátora prejde do 415 kilometrov (pôvodne sme avizovali 410 km). Akumulátor má maximálnu kapacitu 57,2 kWh (*pôvodne sme uviedli 54 kWh*), teda viac ako niektoré iné etablované elektromobily, pričom elektrický motor umiestnený pod prednou kapotou poháňajúci predné kolesá disponuje maximálnym výkonom 120 kW a krútiacim momentom až 280 Nm. V zahraničí sa predáva naladený na maximálny výkon 90 kW. Je potrebné počítať s tým, že newtonmetre uvádzané pri elektrických motoroch sú odlišné od tých, ktoré sú technických údajoch naftových a benzínových motorov, napriek tomu očakávame solídnu dynamiku pri mestských rýchlostiach. [Na stránkach Dongfengu](https://dfmotor.sk/s50ev/#technickeparametre) sa uvádza, že ide o **elektrický metský sedan**. ### Cena pre slovenský trh V zahraničí sa tento model predstavuje pod celkovým názvom **Dongfeng Fengxing Jingyi S50EV** a vČíne sa predáva aj s benzínovými motormi. My si ho budeme môcť zadovážiť len na elektrinu, ale za vskutku dobré peniaze. Importér na svojich webstránkach informuje o cene 28 990 eur vrátane DPH. Nepôjde tak ani o najlacnejší, ani najdrahší model výrobcu ponúkaný na Slovensku.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ


Poradca pri kúpe

Stále príťažlivejšia ponuka / Jeep Avenger

  • Jeep Avenger prišiel minulý rok na európsky trh s čisto elektrickým pohonom. Odvtedy sa situácia posunula a dnes dostanete toto kompaktné SUV aj s čisto benzínovým a mild hybridným motorom a už aj spojenie spaľovacieho motora s automatickou prevodovkou.

     Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 6/2024 
  • Test motocykla

    Ako pierko / Yamaha RayZR

  • Ak hľadáte malé, ľahké a obratné premiestňovadlo do mesta, prichádza Yamaha s niečím, čo vás môže zaujať. Navyše nestojí veľa peňazí a o jeho spoľahlivosti vôbec netreba pochybovať.

      
  • Servis

    Nevydržali ani 100 000 km: Desať najhorších áut v teste odolnosti

  • Uvažujete nad kúpou nového auta a jeho dlhodobá spoľahlivosť je pre vás kľúčová? Potom by ste mali poznať výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut. Nedopadli dobre ani pre nemecké značky.

     Dlhodobým testom odolnosti prešlo viac ako 100 áut.