Nový sedan od Dongfeng má slovenské ceny, importér zverejňuje aj detaily o pohone

Slovenská cena elektrického sedanu napokon nepresahuje ani magickú hranicu 30-tisíc eur.
Vydané  Text: 
Pred niekoľkými dňami sme zverejnili avízo, že importér automobilov značky Dongfeng pripravuje spustenie predaja úplne nového modelu, sedanu S50EV.

Na Slovensko prichádza nový sedan od Dongfengu, má zaujať cenou a pôsobivým interiérom

V Číne sa predáva aj s benzínovými motormi, my si ho budeme môcť kúpiť len na elektrinu.

### Veľkosť a technické údaje Pôvodne sme v nadpise tohto článku uviedli, že pôjde o malý sedan, na čo nám importér značky upresnil celkovú dĺžku vozidla – dosahuje **presne 4 700 mm**, teda bude patriť k tým dlhším. Pre porovnanie, Renault Megane Grandcoupé má dĺžku 4 632 mm, Mercedes-Benz Triedy C sedan 4 751 mm. Dongfeng S50EV teda bude stáť niekde medzi nimi. Šírka sedanu S50EV dosahuje 1 790 mm a stojí na podvozku s **rázvorom s dlžkou až 2 700 mm**. Výška je 1 550 mm. Elektrický sedan umožňuje jazdiť rýchlosťou maximálne 150 km/h a na jedno plné nabitie trakčného akumulátora prejde do 415 kilometrov (pôvodne sme avizovali 410 km). Akumulátor má maximálnu kapacitu 57,2 kWh (*pôvodne sme uviedli 54 kWh*), teda viac ako niektoré iné etablované elektromobily, pričom elektrický motor umiestnený pod prednou kapotou poháňajúci predné kolesá disponuje maximálnym výkonom 120 kW a krútiacim momentom až 280 Nm. V zahraničí sa predáva naladený na maximálny výkon 90 kW. Je potrebné počítať s tým, že newtonmetre uvádzané pri elektrických motoroch sú odlišné od tých, ktoré sú technických údajoch naftových a benzínových motorov, napriek tomu očakávame solídnu dynamiku pri mestských rýchlostiach. [Na stránkach Dongfengu](https://dfmotor.sk/s50ev/#technickeparametre) sa uvádza, že ide o **elektrický metský sedan**. ### Cena pre slovenský trh V zahraničí sa tento model predstavuje pod celkovým názvom **Dongfeng Fengxing Jingyi S50EV** a vČíne sa predáva aj s benzínovými motormi. My si ho budeme môcť zadovážiť len na elektrinu, ale za vskutku dobré peniaze. Importér na svojich webstránkach informuje o cene 28 990 eur vrátane DPH. Nepôjde tak ani o najlacnejší, ani najdrahší model výrobcu ponúkaný na Slovensku.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »