Volkswagen zaviedol funkciu, o ktorej väčšina automobiliek ešte ani nesníva: autá vylepšíte jednoducho cez internet

Volkswagen je jediný masový výrobca áut s takouto funkciou, čo opäť dokazuje, že to s inováciami myslí veľmi vážne. Chce byť absolútnym lídrom.
Vydané  Text: 

Automobilka Volkswagen oficiálne oznámila, že všetky jej automobily z rodiny ID. majú odteraz podporu pre takzvané aktualizácie vzduchom (updates over-the-air, OTA). Nemci sú tak prvou masovou automobilkou s takouto funkciou nasadenou plošne na celú rodinu vozidiel, medzi riadkami tým čítame predovšetkým schopnosť značky rýchlo sa prispôsobiť novej dobe a stať sa technologickým lídrom. **Tento krok je kľúčový v napĺňaní stratégie** spoločnosti s príznačným názvom ACCELERATE. Zaznievajú tvrdenia, že **Volkswagen je Apple automobilového priemyslu** a na spoločenskom hodnotovom rebríčku v tomto kontexte už dnes prekonáva aj americkú Teslu. Tá sa zameriava na výrobu elektromobilov od svojho začiatku, zatiaľ čo Volkswagen bol k ich vývoju viac-menej dotlačený extrémnymi reguláciami na území Európskej únie. Ukazuje sa, že ani tieto sťažené podmienky koncern nezahnali do úzkych a dnes je plne pripravený na elektrickú budúcnosť osobnej dopravy. Spoločnosť plánuje svojim zákazníkom približne každých 12 týždňov poskytovať bezplatnú aktualizáciu softvéru aby zostali vozidlá vždy na najaktuálnejšej úrovni. V dobe, keď sa aj smartfóny a počítače aktualizujú prakticky každý mesiac, je takáto podpora aj pre automobily kľúčová. Nielen kvôli bezpečnosti, ale pre zvýšenie komfortu a celkovej aktuálnosti automobilov. Teda konečne dospievame do éry, keď si kúpime jedno auto a pravidelnou aktualizáciou bude mať stále nové a nové funkcie.
### Funkcie aj na prenájom Samozrejme, že **všetky funkcie nebudú vždy len zadarmo**. Volkswagen podľa svojej tlačovej správy plánuje novými obchodnými modelmi na báze dát generovať väčší obrat vo fáze užívania vozidla – za služby a funkcie, ktoré si zákazník bude môcť priobjednať podľa potreby. A to presne v dobe, kedy ich chce využívať. Perspektívne bude možné nechať si aktivovať napríklad pri jazdách na dlhé trasy Travel Assist alebo väčšiu výkonnosť batérie **a neskôr aj automatizovanú jazdu**. Týmito digitálnymi doplnkovými službami **chce Volkswagen v najbližších rokoch dosiahnuť dodatočný obrat v trojcifernej miliónovej výške**.

TEST: Z elektrického Volkswagenu ID.3 sa nám do auta so spaľovacím motorom presadalo ťažko!

Po týždni strávenom s prvorodeným modelom novej elektrickej platformy Volkswagenu sa do auta s konvenčným motorom presadá ťažko.

Odteraz sú dostupné bezplatné aktualizácie softvéru pre modely ID.3, ID.4 a ID.4 GTX. **Aktualizovaný softvér „ID. Software 2.3“** poskytuje nové funkcie a optimalizuje doterajšie. Prvé aktualizácie poskytnú zákazníkom benefity v podobe optimalizovaného spracovania obrazu prednej kamery, intuitívnejšieho ovládania systému infotainmentu a niektorých nových funkcií. „Celoplošnou dostupnosťou našich aktualizácií over-the-air nielen zvýrazňujeme inovačnú silu značky Volkswagen, ale teraz vytvárame aj úplne nový, digitálny zážitok zákazníkov,“ povedal Ralf Brandstätter, CEO značky Volkswagen. „Súčasne tým kladieme základ pre nové digitálne obchodné modely a tým dosahujeme jeden z dôležitých míľnikov našej stratégie ACCELERATE.“
### Aktualizácia optimalizuje bezpečnostné a komfortné funkcie Niektoré nové funkcie terajšej aktualizácie sa týkajú ID. Light, svetelného signalizačného pásu pod predným oknom. Teraz napríklad poskytuje vodičovi navyše informácie, ktoré ho intuitívne podporujú pri jazde šetriacej energiu a pri jazde s adaptívnym tempomatom „Active Cruise Control“ (ACC).
**Zlepšilo sa aj spracovanie obrazu prednej multifunkčnej kamery**, ktorá ešte rýchlejšie rozoznáva motocykle a iných účastníkov cestnej premávky. To isté platí pre jazdu za zníženej viditeľnosti: dynamická regulácia diaľkových svetiel – ak je ňou vozidlo vybavené – ešte precíznejšie reguluje svetlomety vozidla. **Grafika centrálneho displeja** infotainmentu je po aktualizácii softvéru **pokojnejšia a prehľadnejšia**, pričom aj ovládanie systému je intuitívnejšie – Volkswagen tým reaguje aj na spätnú väzbu od prvých zákazníkov modelového radu ID.

NUDA SA NEKONÁ! Test VW ID.4 Max

Rovnaká platforma, rovnaký elektromotor, rovnaký výkon a z 98 percent rovnaká funkcionalita ako ID.3. Napriek tomu sa modelu ID.4 podarilo zaujať ma ešte viac.

Inzercia

Inzercia

Advertisement








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.