Nissan povedal elektro-lobby jasné nie, jeho nový Z má 400 benzínových koní

Je to vôbec prvýkrát, čo Z prekonáva hranicu 400 konských síl.
Vydané  Text: 
### Siedma generácia Nissan Z Už za niekoľko dní do nášho redakčného testu preberieme nový NISSAN LEAF, ktorý je považovaný za najtypickejší elektrický elektrický hatchback. Značka Nissan je na poli elektromobilov dosť dobre etablovaná, hoci veľa elektrických modelov neponúka. Jej najnovší model NISSAN Z (modelový rok 2023) ide proti trendu elektromobility a masívne využívania elektrifikácie spaľovacích pohonov. Vďaka pohonnej jednotke V6 so zdvihovým objemom valcov tri litre a max. výkonom 400 koní má nový NISSAN Z výkon vyšší až o 68 koní ako predchodca a 30-percentný nárast krútiaceho momentu. Je to vôbec prvýkrát, čo Z prekonáva hranicu 400 konských síl. Je tiež rýchlejší, s 15 percentným zlepšením na poli 0-100 km/h. Agregát disponuje elektronickým variabilným časovaním ventilov e-VVT, prevodovka je 6-stupňová manuálna so spojkou EXEDY alebo 9-stupňová automatická, Pôvodný model 240Z bol vyrobený tak, aby priniesol radosť a vzrušenie z vlastníctva športových automobilov čo najväčšiemu počtu ľudí. Tento duch a dedičstvo podľa slov automobilky pokračuje aj dnes uvedením najnovšej reinkarnácie Z. „**Jednoducho povedané, naším cieľom je, aby to bol zatiaľ najlepší Z, bodka. S každou generáciou zvyšujeme latku, posúvame limity Z a naďalej využívame ľudský inštinkt pre ďalšiu vzrušujúcu cestu**,“ povedal **Hiroshi Tamura**, hlavný produktový špecialista na nový Z. Predné aj zadné tlmiče používajú **novú konštrukciu jednoplášťového tlmiča** s väčším priemerom než odchádzajúci 370Z, čo má za následok približne 20-percentné zlepšenie tlmiacej sily, ktorá pomáha minimalizovať nárazy na nerovných povrchoch, zvyšuje výkon pri jazde po ceste a zlepšuje ovládateľnosť. **Predné hliníkové zavesenie kolies** **s dvojitým priečnym ramenom** má novú geometriu, ktorá má zlepšovať stabilitu pri priamej jazde. Nanovo bolo tiež prekonfigurované nezávislé zadné viacprvkové zavesenie z hliníka. Na modeloch s automatickou prevodovkou sú k dispozícii dva režimy pohonu, štandardný a športový. Štandardný režim je najvhodnejší na dochádzanie a dlhé jazdy po diaľnici pre príjemnú jazdu. Športový režim odomyká výkonnostný potenciál modelu Z a ponúka rýchlejšiu akcelerácie, algoritmus riadenia v športovom režime, **aktívne vylepšenie zvuku**. Všetky modely triedy Z Performance (automatické aj manuálne) sa budú dodávať s mechanickým samosvorným diferenciálom. Väčšie športové brzdy s červeno lakovanými strmeňmi sú súčasťou štandardnej výbavy modelov Performance. Z Sport jazdí na tmavo lakovaných 18-palcových diskoch z hliníkovej zliatiny s pneumatikami Yokohama ADVAN Sport, zatiaľ čo triedy Z Performance sú vybavené 19-palcovou superľahkou kovanou hliníkovou zliatinou RAYS® obutou do pneumatík Bridgestone Potenza® S007. **AKTUALIZÁCIA**: Nový Nissan Z nebude v predaji v Európe.








Pokračujte na ďalší príspevok »