Aktuality

ŠTÚDIA: Elektromobily sú drahšie na opravy než spaľovacie autá!

Ekosystém Škoda - Elektromobilita

Servis elektrických vozidiel je drahší ako v prípade áut poháňaných benzínom. Tento rozdiel sa podľa nových údajov analytickej firmy We Predict však časom zmenšuje.

Zatiaľ čo po troch mesiacoch mesiacoch sú elektromobily až 2,3x nákladnejšie na servis než bežné spaľovacie vozidlá, po jednom roku sa tento rozdiel postupne znižuje na 1,6-násobok. Ako je to možné? Údaje prezrádzajú, že servisní technici trávia dvojnásobne viac času pri diagnostikovaní problémov s elektromobilom než s benzínovými vozidlami. Samotná oprava im potom trvá 1,5-krát dlhšie a ich priemerná cena práce bola 1,3-krát vyššia.

Podľa viceprezidentky spoločnosti We Predict, Renee Stephens, je tento problém čiastočne spôsobený skutočnosťou, že poruchy s elektrickým pohonom sú stále nové a mnohým technikom neznáme. „Začína sa nová etapa automobilového priemyslu,“ povedala na brífingu pre médiá. „To, čo vidíme, je prirodzený spúšťací faktor.“

Väčšina opráv sa pritom zameriavala na súčiastky špecifické pre elektrické vozidlá ako sú problémy s káblami alebo nabíjaním. We Predict navyše zistila, že elektromobily majú tiež vysokú mieru problémov s kolesami a obutím, čo spoločnosť pre analýzu údajov celkovo pripisuje vyššiemu opotrebovaniu pri preprave objemných batérií ažších vozidiel.

Je potrebné dodať, že v prípade nových vozidiel boli tieto opravy vo väčšine prípadov riešené v rámci záruky, takže cena servisu a opráv sa skutočných majiteľov priamo nedotkla.

Po zaujímavých zisteniach plánuje analytická spoločnosť ďalší výskum, kde sa zameria na náklady spojené so servisom elektrických vozidiel po troch rokoch vlastníctva.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?