Ďalšie elektrické SUV od Volkswagenu je za rohom. Čo všetko prinesie VW ID.5?

V poradí už tretí európsky elektromobil od Volkswagenu postavený na platforme MEB je za rohom. ID.5 sa od ID.4 bude líšiť predovšetkým dizajnom, čo má byť jeho najväčším lákadlom. Čo všetko táto novinka ponúkne?
Vydané  Text: 
  • V poradí 3. európsky plnokrvný elektromobil postavený na platforme MEB ponúkne dynamický dizajn a ladné krivky karosérie
  • Ide o svojbytný model napriek tomu, že technicky vychádza z ID.4
  • K dispozícii bude aj verzia GTX s výkonom 220 kW
  • ID.5 je pripravené na sériovú výrobu
Volkswagen pokračuje v plnení svojich plánov. Už čoskoro predstaví v poradí tretí európsky elektromobil. Rodina ID. sa tak po modeloch ID.3 a ID.4 rozšíri o nové SUV Coupé odvodené od prvého elektrického SUV značky. Napriek tomu, že ID.5 bude podstatnú časť technológií zdieľať práve s ID.4, pôjde o svojbytný model ponúkajúci lákavý športový dizajn. ### Lákavý dizajn s praktickou stránkou Už tradične **bude ID.5 postavené na modulárnej platforme MEB**. Okrem tohto športovo ladeného SUV Coupé bude na rovnakom základe stáť aj kupé verzia Škody Enyaq iV, Audi Q4 Sportback e-tron alebo aktuálne ponúkané elektromobily naprieč celým koncernom. Volkswagen zhodí maskovanie zo svojho ďalšieho elektromobilu už o pár mesiacov a preto si môžeme teraz priblížiť, čo všetko novinka ponúkne. Športový dizajn by mal byť najväčším magnetom na zákazníkov. ID.5 ponúkne krátke previsy karosérie, obrovské disky kolies a plynulo klesajúcu strechu od B-stĺpiku. Očakáva sa, že **5. dvere sa budú otvárať formou liftbacku**. Takéto riešenie zaručí bezproblémový vstup do **batožinového priestoru s kapacitou až 543 litrov**. Totožný objem kufru ponúka aj základný model ID.4.
### Dojazd až 540 kilometrov Ako sme sa už zmienili, ID.5 bude technicky vychádzať práve z aktuálne predávaného modelu ID.4. Volkswagen sa však rozhodol, že tieto modely od seba oddelí aj názvom práve preto, že ID.5 má priniesť osobitý štýl v spojení s lepšou aerodynamikou a lákavým dizajnom. Pozmenené tvary karosérie sa podpísali aj pod aerodynamický odpor a tým pádom aj dojazd. **Novinka by podľa oficiálnych informácií automobilky mala na jedno nabitie prejsť až 540 kilometrov. V prípade ostrejšie ladeného ID.5 GTX by mal byť dojazd na hranici 497 kilometrov**. Každý ID.5 bude dostupný len s vyššou kapacitou akumulátorov. K dispozícii bude teda len 77 kWh li-on batéria. ID.4 sa pritom dá zakúpiť aj s menšou kapacitou batérie, ktorá je 52 kWh.
### Pripravený na zahájenie výroby V závislosti od toho sa bude odvíjať aj cena za ID.5. Tá by mala byť o niečo vyššia v porovnaní s modelom ID.4. Základom ponuky bude elektrický motor spojený so zadnou nápravou s celkovým výkonom 125 kW. Môžeme očakávať, že k dispozícii bude aj silnejší 150 kW pohon. Napokon vrcholom ponuky by mala byť štvorkolka GTX s dvojicou elektromotorov a s celkovým výkonom až 220 kW. Novinka bude schádzať z výrobného závodu vo Zwickau. Podľa CEO Volkswagenu, Ralfa Brandstättera, je všetko pripravené na zahájenie finálnej výroby.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.