Vyskúšali sme ľudový Golf s 1.5 TSI za 18 000 eur! V tomto je lepší než jeho drahšie verzie

Volkswagen Golf Limited 1.5 TSI je dôkazom, že dobré auto nemusí stáť veľa peňazí.
Vydané  Text: 
Reklamné bilboardy automobiliek tak trochu zavádzajú. Veď to poznáte – veľká informácia o základnej cene a vedľa nej štylizovaná fotografia nového modelu. **Ak by ste ale prišli do predajne a povedali, že chcete rovnaké auto ako na billboarde, museli by zaň zaplatiť oveľa viac, než uvádza reklama.** Základnými modelmi sa totiž automobilky nezvyknú chváliť a nenájdete ich takmer v žiadnom z propagačných materiálov. Aj preto nás zaujíma, ako v skutočnosti vyzerajú, jazdia a v čom sa odlišujú od vrcholných verzií. Tieto odpovede nám počas testovacieho týždňa poskytol Volkswagen Golf v edícii Limited.
Za veľmi prijateľných 18 990 eur získate slabší štvorvalec 1.5 TSI s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Samotná výbava vychádza zo stredného stupňa Life s prvkami ako Full LED svetlomety, adaptívny tempomat, automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá a volant, disky z ľahkej zliatiny, multimediálny systém so zrkadlením telefónu či cúvacia kamera. **Zásadným prekvapením bolo, že lacnejší multimediálny systém disponuje klasickými otočnými ovládačmi hlasitosti,** zatiaľ čo oveľa drahšie modely sa spoliehajú na nepraktickú a hlavne nepodsvietenú dotykovú lištu, ktorú sme v časopise už niekoľkokrát kritizovali. Podobný príbeh sa opakuje aj na volante, kde lacnejšie verzie ponúkajú namiesto dotykových plôšok klasické tlačidlá. **Z hľadiska ergonómie tak Golf Limited prekonáva svojich drahších súrodencov.**
Nešetrilo sa ani na materiáloch, tie sú na palubnej doske aj na dverách kvalitne spracované a mäkčené. V porovnaní s príbuznou Octaviou či Leonom pôsobí Golf trvácnejším dojmom, držadlá dverí nevŕzgajú a všetko pôsobí skutočne dotiahnutým dojmom. **Viditeľne jednoduchšie sú však samotné sedadlá s manuálnym ovládaním a drsnejšou textíliou,** z hľadiska komfortu im však nemáme čo vytknúť a dlhšiu cestu v nich zvládnu aj urastení pasažieri.
Volkswagen v tomto prípade ponúka bohatú výbavu na úkor výkonu a jazdných vlastností. **Najslabšej štvorvalcovej motorizácii s výkonom 96 kW (130 k) sa predstava dynamickej jazdy jednoducho nepáči.** Pri tlačení na akcelerátor pod hranicou 2 000 ot./min. auto prakticky nezrýchľuje, známky dynamiky sa prejavujú až v strednom pásme otáčok, pri ktorých už však preniká výraznejší hluk do interiéru. Ideálne je preto držať motor v nižších otáčkach pri ustálenej jazde a v prípade potreby rýchlo podradiť tak, aby ste na ceste mali šancu zrýchliť, alebo niekoho predbehnúť. A keďže vodič bude musieť pracovať s prevodovými stupňami pomerne často, privítali by sme tiež o niečo kratšie dráhy manuálnej prevodovky.
Základný štvorvalec síce neohúri výkonom, no poteší nízkou spotrebou paliva. **Pri kombinovanej priemernej spotrebe 5,5 l/100 km sa budú návštevy čerpacej stanice týkať skôr občerstvenia než samotného tankovania.** A pri troche snahy na okresných cestách v kombinácii s automatickým odpájaním dvoch valcov môžete dokonca podliezť hranicu 5 l/100 km, čím 1.5 TSI už pomaly zasahuje do teritória naftových motorov.
Nižšiemu výkonu sa prispôsobil aj podvozok, ktorý prišiel o viacprvkovú zadnú nápravu. Aj s jednoduchšou alternatívou však Golf prekvapuje stabilitou či komfortom na rozbitých cestách, kde neprenáša výrazne otrasy či rany do interiéru. **Do zákruty sa jemne nakloní, no predvídateľne drží stopu a nevystraší ho ani krátka priečna nerovnosť, ktorú zadná náprava pohltí a dostatočne utlmí.** Skvelo vyladený podvozok tak ďaleko prekonáva možnosti slabej motorizácie pod kapotou, limity v tomto prípade odhalili až lacnejšie pneumatiky od spoločnosti Nexen. [TECHNICKÉ ÚDAJE](https://cdn-sk.volkswagen.at/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/42410-paragraphs-496674-text-d12/default/578c34b5/1608133997/2022-golf-k76-w1.pdf)

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.