Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.
Zdá sa, že sa čoskoro dočkáme ďalšej obrovskej kauzy. Podobne ako pred rokmi „Dieselgate“ hodil negatívne svetlo na koncern Volkswagen, tak dnes „Elektrogate“ môže hodiť, celkom paradoxne, negatívne svetlo na Európsku úniu. V najnovšej štúdii, pod ktorou je momentálne podpísaných 171 vedcov, sa hovorí o tom, že elektrické autá nie sú ani zďaleka tak čisté, ako ich úrady propagujú.
Kritika vedcov podľa magazínu Focus nesmeruje priamo na elektromobily, ale skôr na úradníkov Európskej rady. Tí totiž pri výpočte celkovej spotreby elektromobilov mali zabnúť na základné kritérium. Ide o Leibnitzov diferenciálny a integrálny počet. Vedci zistili, že európske úrady pri výpočte emisií elektromobilov nebrali do úvahy základné aspekty výroby batérií a komponentov potrebných na ich zostavenie. Inými slovami, mali sa brať do úvahy len minimálne emisie vyprodukované výrobou čistej energie. Tým pádom sa zvyšuje celková chyba v konečnom odhade vyprodukovaných emisií za dobu životnosti elektromobilu.
V súčasnosti sa do elektrifikácie skôr nedobrovoľne zapájajú takmer všetky európske automobilky. Tie v posledných rokoch investovali do elektrifikovania svojej ponuky niekoľko desiatok miliárd eur. Ak by sa potvrdilo, že vedci z IASTEC (Medzinárodná asociácia pre výskum udržateľného hnacieho ústrojenstva a technológií vozidiel) majú pravdu, Európska únia by mohla mať pomerne veľký problém.
**Neopierajú sa pritom len o prázdne reči. Celý svoj výskum podložili aj výpočtami, pri ktorých zistili, že elektromobil Volkswagen ID.3 za 15 rokov a 220 tisíc najazdených kilometrov vyprodukuje viac ako dvojnásobne väčšie množstvo emisií, ako úrady hovorili. Pôvodné výpočty ukázali, že ID.3 vyprodukuje „len“ 14 ton CO2. Pri zohľadnení diferenciálneho a integrálneho počtu sa však toto číslo zvýši až na 30 ton.**