Citroën C5 X sa bude dovážať z Číny! Vyrábať ho budú v spolupráci s Dongfengom

Nový vlajkový model sa bude vyrábať v spolupráci s čínskou automobilkou Dongfeng
Vydané  Text: 

Skupina Stellantis, ktorá chce podporiť predaje na kľúčovom globálnom trhu, zahájila masovú výrobu nového vlajkového modelu značky Citroën C5 X **v závode prevádzkovanom spoločne s partnerom Dongfeng Motor Group** v juhozápadnom čínskom meste Čcheng-tu. Model C5 X sa v súčasnosti vyrába iba v továrni v Čcheng-tu a **Citroën tvrdí, že sa bude odtiaľ vyvážať do Európy a ďalších ázijských krajín.** Automobilka predpovedá novému modelu úspech, pretože „je jedinečnou kombináciou elegancie limuzíny, dynamiky kombi a drsného postoja SUV,“ uviedol Citroën pri aprílovom predstavení vozidla na autosalóne v Šanghaji. Továreň v Čcheng-tu sa tiež postará nielen o výrobu spaľovacích verzií, ale podľa Citroënu bude opúšťať brány čínskej továrne aj plug-in hybridný variant novej vlajkovej lode značky. Spoločnosť PSA, ktorá je dnes súčasťou koncernu Stellantis, **potrebuje nové modely na podporu nevýrazných predajných čísel na čínskom trhu.** Po dosiahnutí rekordných ročných predajov vo výške takmer 700 000 vozidiel v roku 2015, ktoré spôsobilo predstavenie nových crossoverov ako sú Peugeot 2008 a 3008, sa predaj francúzskej automobilky v Číne v posledných rokoch znížil. V roku 2020 predal koncern v Číne len 50 267 vozidiel, čo je pokles o 56 percent oproti predchádzajúcemu roku.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.