Aktuality

Renault už na Slovensku predáva nové malé dodávky Express Van, verzia Kangoo Van bude aj s automatom

Renault Kangoo Van (modelový rok 2022)

Pandémia koronavírusu a ochorenia COVID-19 síce nepriaznivo zasiahla mnohé oblasti obchodu, ale napríklad predajcovia elektroniky či bicyklov a športových potrieb rástli. Všeobecne e-commerce na Slovensku výrazne rástol, počas minulého roka až o tretinu, čo je nevídaný výkon.

S tým priamo súvisí aj väčšia vyťaženosť kuriérov. Najmä tí, ktorí doručujú rozmerovo menšie zásilelky, nemusia prevádzkovať veľkú dodávku, častokrát si vystačia s ľahkými úžikovými vozidlami ako Renault Express Van a Kangoo Van, ktoré sa teraz uchádzajú o priazeň malých, stredných aj veľkých podnikateľov. Zatiaľ čo Express Van je jednoduchší a cenovo dostupnejší, Kangoo Van, ktorého predaj začne v júni, bude o niečo svižnejší, lepšie vybavený a bude schopný v interiéri prevážať náklad s dĺžkou až 3 053 mm (v porovnaní s 1 915 mm v Express Van).

Renault Express Van

Renault Express Van sa predáva od apríla vo svojej novej verzii, ktorá na trh prináša moderný robustný dizajn, interiér s početnými praktickými riešeniami a podľa slov výrobcu sedadlá s dlhou životnosťou. Aj na tom záleží, ak auto prevádzkujete viac ako osem hodín každý deň. Zaujímavosťou modelu je najväčší bočný vstup na trhu, jeho posuvné bočné dvere sa otvárajú v rekordnej dĺžke 716 m a zaisťujú jednoduchý prístup do vozidla. Celková dĺžka vozidla je 4 393 mm, výška 1 864 mm.

Ďalej je vybavený asymetrickými zadnými dverami, ktoré sú otvárateľné do uhla 180°, má využiteľný objem 3,3 m3 a dĺžku pre náklad 1,91 m. S pevnou priečkou ponúka najlepší pomer dĺžky pre náklad a celkovej dĺžky vo svojej triede. So sklopeným sedadlom spolujazdca a otvorenou variabilnou priečkou naložíte do vozidla až 3,7m3. Okrem toho auto disponuje možnosťou montáže strešnej galérie a ťažného zariadenia, vrátane systému pre riadenie stability prívesu.

Zvýšené užitočné zaťaženie dosahuje až 780 kg, vnútri je LED osvetlenie nákladného priestoru, elektrická zásuvka s napätím 12 voltov a výrobca umožňuje montáž dodačných zámkov zadných dverí. Na upevnenie nákladu je v nákladom priestore desať kotviacich kruhov, v prípade potreby je možné od výrobcu získať drevenú alebo gumenú podlahu a tiež drevené obloženie vnútorných stien.

Keďže Express Van nie je vybavený zadnými oknami, ponúka aj prvok výbavy Rear View Assist. Jedná sa o obrazovku na mieste vnútorného spätného zrkadla, ktorá premieta obraz z cúvacej kamery. Ďalším bezpečnostným doplnkom je širokouhlé zrkadlo Wide View nachádzajúce sa na slnečnej clone spolujazdca, ktoré rozširuje bočné zorné pole na pravej strane. Nechýba ani upozornenie na objekt v slepom uhle, Blind Spot Warning.

Renault Express Van sa na Slovensku v súčasnosti predáva s tromi naftovými a jedným benzínovým motorom, dostupná je jedna veľkosť: L1H1. Predáva sa od 10 450 eur bez DPH.

Renault Kangoo Van

Na lepšie vybavený Kangoo Van si bude musieť slovenský zákazník počkať do júna, ten sa bude predávať od 17 450 eur. Celková dĺžka vozidla je 4 716 mm, výška 1 864 mm a dĺžka nákladového priestoru 3053 mm. Užitočné zaťaženie sa podľa verzie pohybuje od 616 do 786 kg.

Aj Kangoo Van disponuje inovatívnym bočným vstupom Open Sesame (posuvné zadné dvere a klasické predné bez B-stĺpika karosérie), je vybavený najväčším bočným prístupom na trhu (1,45 m). Ďalej obsahuje početné praktické detaily v interiéri, ako aj množstvo dokúpiteľného príslušenstva do nákladného priestoru, tie hlavné rozdiely v porovnaní s Express Van ale nachádzame v prednej časti interiéru - na pracovisku vodiča.

Kangaroo Van umožňuje konfiguráciu s dovedna 12 asistenčnými technológiami, multimediálneho systému Easy Link s 8-palcovou obrazovkou, online službami a konektivitou Android Auto/CarPlay.

Motory pre obe vozidlá

Kangoo Van je na rozdiel od Express Van je k dispozícii len s dvomi naftovými motormi Blue dCi 95 a 75 (chýba 75 Eco Leader), ale dvomi benzínovými (TCe 130 a 100). Express Van ponúka len TCe 100. Prevodovka je vždy manuálna, konfigurácia s autom zatiaľ k dispozícii nie je. Kangoo Van ale čoskoro dostane aj naftový motor Blue dCi 115 s krútiacim momentom max. 270 Nm , ktorý bude možné vybaviť 6-stupňovým manuálom, ale aj 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC.

Momentálne sa ani jedno z vozidiel neponúka ako plug-in hybrid či elektromobil.

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie