POTVRDENÉ: Huawei predstavil svoje prvé športové SUV! Čoskoro príde aj na Slovensko

O vstupe technologických firiem do automobilového priemyslu sa otvorene hovorí takmer na dennom poriadku. Svoj záujem pripúšťa napríklad Apple, ktorý hľadá partnera na výrobu budúcich modelov. Nás však viac prekvapila správa z čínskeho autosalónu, kde **pred niekoľkými dňami došlo k predstaveniu prvého elektromobilu od Huawei.** Čínskeho výrobcu domáceho príslušenstva, počítačov a smartfónov na Slovensku už veľmi dobre… Prečítať celé
Vydané  Text: 
O vstupe technologických firiem do automobilového priemyslu sa otvorene hovorí takmer na dennom poriadku. Svoj záujem pripúšťa napríklad Apple, ktorý hľadá partnera na výrobu budúcich modelov. Nás však viac prekvapila správa z čínskeho autosalónu, kde **pred niekoľkými dňami došlo k predstaveniu prvého elektromobilu od Huawei.** Čínskeho výrobcu domáceho príslušenstva, počítačov a smartfónov na Slovensku už veľmi dobre poznáme, onedlho by však k nám mohol prísť aj ich prvý elektromobil. Ako je to možné? Huawei totiž bude pri výrobe áut spolupracovať s čínskou automobilkou Dongfeng, ktorá v týchto dňoch spustila predaj svojich modelov u nás. Nové SUV od Huawei tak v skutočnosti je len rebrandovaný model [Dongfeng Seres SF5](https://dfmotor.sk/seres-sf5/), ktorý by **mal na Slovensko doraziť už v druhej polovici tohto roka.** Totožné auto si tak budete môcť kúpiť aj v našich končinách, avšak ešte pod značkou pôvodného výrobcu.
Dongfeng uvádza, že rozmermi bude elektromobil patriť k väčším SUV, čoho dôkazom je aj **dĺžka 4 700 mm, šírka 1 930 mm a rázvor 2 875 mm.** Pre zabezpečenie minimálneho odporu vzduchu bude mať na výšku len niečo cez 1 600 mm. Technická tabuľka sľubuje ďalšie zaujímavé údaje ako napríklad neuveriteľný výkon 510 kW (684 k) či krútiaci moment až 1 040 Nm. **Tieto parametre zabezpečí dvojica elektromotorov (jeden vpredu, druhý vzadu) vrátane pohonu všetkých štyroch kolies.** Pozoruhodné má byť aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 s, pričom ručička rýchlomera sa zastaví na hodnote 255 km/h. Pohotovostná hmotnosť však bude, najmä kvôli veľkým akumulátorom s kapacitou až 90 kWh, pomerne vysoká na úrovni 2 370 kilogramov. Napriek tomu však **výrobca sľubuje dojazd až 500 kilometrov** v cykle NEDC, čo v realite môže znamenať využiteľných 350-400 kilometrov. Deklarované údaje sa však v závislosti od zdroja líšia, na presné parametre výkonu a zrýchlenia si tak budeme musieť nejaký čas počkať.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.