Takto vyzerá Yaris určený do terénu. Verzia Cross Adventure je celkom nové auto.

Yaris Cross Adventure sa vyrazne odlišuje od vyhotovenia Executive zo svetovej premiéry v roku 2020.
Vydané  Text: 

Nová Toyota Yaris Cross sa predstavuje novou líniou výbavy Adventure určenou na cesty za hranice mesta a na vidiek. Táto verzia úplne nového SUV segmentu B sa svojím charakterom výrazne odlišuje od vyhotovenia Executive zo svetovej premiéry v roku 2020. Hoci je Yaris Cross postavený na rovnakej podvozkovej platforme GA-B, ktorá je rovnako ako nový Yaris súčasťou modulárnej architektúry TNGA – Toyota New Global Architecture, môže sa pochváliť vyššou polohou za volantom aj väčšou svetlou výškou. Vďaka podvozkovej platforme získava vozidlo výhody v podobe vysokej tuhosti karosérie, nízkeho ťažiska a vyváženého podvozka v prospech jazdnej agility, obratnosti, suverénnej ovládateľnosti a vynikajúceho jazdného pohodlia.
### Hybridný pohon štvrtej generácie, emisie pod 110 g/km Pre všetky verzie Toyoty Yaris Cross je tiež k dispozícii hybridný pohon vychádzajúci zo štvrtej generácie systému s 1,5-litrovým motorom (116 k) pracujúcim v Atkinsonovom cykle, ktorá bola po prvýkrát uvedená v novom hatchbacku Yaris. Vzhľadom na mimoriadnu hospodárnosť tohto systému sa očakáva, že Yaris Cross s pohonom predných kolies bude vykazovať emisie CO2 pod 100 g/km, zatiaľ čo v prípade vyhotovenia AWD-i by emisie nemali prekročiť 110 g/km. Robustnosť vozidla vyjadruje napríklad kryt pod predným nárazníkom a ochranný kryt v zadnej časti vozidla. Súčasťou štandardnej výbavy sú strieborné strešné nosiče a 18-palcové zliatinové disky kolies s tmavosivou povrchovou úpravou.
V kabíne sú použité ozdobné prvky s čiernym lakovaným povrchom a čierne čalúnenie stropu kabíny. Textúra kože na čalúnení skvelo tvarovaných sedadiel zodpovedá ponuke línie výbavy Adventure. Zaujme aj dekoračná linka naprieč čiernym prístrojovým panelom z mäkčeného plastu, ako aj výlisky na vnútornej strane dverí v teplej zlatej farbe vyhradenej pre Yaris Cross. Volant aj hlavica radiacej páky sú potiahnuté kožou.
### Yaris Cross Premiere Edition Premiere Edition je vrcholnou verziou línie výbavy Adventure s exkluzívnym koženým čalúnením sedadiel a špecifickými 18-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin s brúsenými povrchmi. Uvedený stupeň výbavy bude štandardne zahŕňať aj elektrické otváranie výklopných zadných dverí so senzorom mávnutia nohou, projekčný displej a voliteľné dvojfarebné vyhotovenie. Limitovaná séria Premiere Edition sa bude ponúkať počas prvých 12 mesiacov od uvedenia na trh. Yaris Cross od stredného stupňa výbavy s balíkmi používa výhradne LED svetlá, vzadu navyše so sekvenčnou aktiváciou smerových svetiel. Štandardom sú aj robustné nadstavce prahov a lemovanie okolo podbehov kolies. Na bočných výliskoch sa objavuje označenie Yaris Cross v striebornej alebo teplej zlatej farbe (v závislosti od farby laku vozidla). ### Inteligentný pohon všetkých kolies Yaris Cross ako jediné kompaktné SUV s hybridným pohonom ponúkne inteligentný systém pohonu všetkých kolies (AWD-i), ktorý zvyšuje bezpečnosť cestovania tým, že v závislosti od jazdných podmienok automaticky prepína medzi pohonom samotných predných kolies a pohonom všetkých kolies. Štandardnou súčasťou systému pohonu AWD-i sú aj manuálne nastaviteľné režimy Trail a Snow na zvýšenie stability vozidla v náročnejších jazdných podmienkach. Elektrický inteligentný systém pohonu všetkých kolies (AWD-i) sa vyznačuje kompaktnými rozmermi a nízkou hmotnosťou, a preto nemá negatívny vplyv na rekordne nízku spotrebu paliva Toyoty Yaris Cross, pričom zároveň zaisťuje lepšie záberové schopnosti vozidla pri zdolávaní nerovných a klzkých povrchov. ### Systém Toyota Smart Connect Yaris Cross so systémom Toyota Smart Connect ponúka zákazníkom bezproblémové pripojenie mobilných zariadení bez použitia káblov. Navigácia v podobe 9-palcového multimediálneho displeja s jemnou grafikou podporuje online aktualizácie máp prostredníctvom cloudu, dopravné informácie v reálnom čase a informácie o udalostiach na ceste, ako aj vyhľadávanie bodov záujmu online. Majitelia Yarisu Cross si pomocou mobilnej aplikácie MyT môžu odoslať vopred naplánované trasy a nastaviť palubnú klimatizáciu ešte pred samotným nástupom do vozidla. Na diaľku možno vozidlo aj zamykať a odomykať.
### Pokročilý parkovací asistent Toyota Teammate Pokročilý parkovací asistent Toyota Teammate prináša ešte vyššiu bezpečnosť a pohodlie v rušnom mestskom prostredí, v ktorom navedie vozidlo na parkovacie miesto pomocou intuitívneho ovládania na jemnom displeji multimediálnej sústavy. Prepracovaná funkcia poloautonómneho parkovania zaisťuje hladké zaparkovanie s jednoduchším manévrovaním a s využitím 360° panoramatickej kamery bezpečne navedie vozidlo do cieľového miesta bez toho, aby sa vodič dotkol volantu, plynového pedála alebo brzdy. Technológia poloautonómneho parkovania okrem 360° panoramatickej kamery štandardne zahŕňa aj systém sledovania slepého uhla, systém monitorovania premávky za vozidlom s automatickým brzdením a inteligentné senzory s automatickým brzdením, ktoré ďalej zvyšujú bezpečnosť a pohodlie v rušnej mestskej premávke.
### Systém Toyota Smart Cargo Yaris Cross zohľadňuje požiadavky zákazníkov týkajúce sa praktickosti a všestrannosti, a preto ponúka automatické otváranie výklopných zadných dverí pohybom nohy alebo praktické dvojité dno kufra, vďaka ktorému možno podľa potreby ľahko meniť výšku podlahy (prípadne ju rozdeliť na dve polovice) a bezpečne uschovať veci pod podlahu alebo naopak zväčšiť batožinový priestor. Priestorný batožinový priestor možno ďalej zväčšiť sklopením sedadiel delených a samostatne sklopných v pomere 40:20:40. Po sklopení sedadiel sa do vozidla zmestia lyže, horský bicykel alebo batožina na týždennú dovolenku, pričom k dispozícii je aj možnosť upevniť náklad pomocou fixačných úchytov. Nový Yaris Cross, navrhnutý pre európskych zákazníkov a vyrábaný vo francúzskom závode automobilky Toyota vo Valenciennes, bude možné objednávať v 2. štvrťroku 2021 ešte pred oficiálnym spustením predaja v septembri tohto roku.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.