- marca 1991 podpísal český minister obchodu Jan Vrba s predsedom predstavenstva Volkswagen Group Carlom Horstom Hahnom zmluvu o vytvorení spoločného podniku na výrobu automobilov ŠKODA medzi vládou Českej republiky a koncernom Volkswagen.
Po splnení bodov zmluvy sa 16. apríla 1991 automobilka ŠKODA AUTO oficiálne začlenila do koncernu Volkswagen ako štvrtá značka za Volkswagenom, Audi a Seatom.
Čo spojeniu predchádzalo
Koncern Volkswagen sa začal o automobilku ŠKODA AUTO zaujímať už v 70. rokoch minulého storočia, avšak skutočný záujem sa prehĺbil až po roku 1987, kedy sa začala vyrábať nová ŠKODA FAVORIT.

Prečítajte si aj:
Jej prototyp bol komplexne testovaný vo Wolfsburgu, keďže už vtedy sa uvažovalo nad spoluprácou v rámci motorov Volkswagen a ďalších komponentov.
Aj keď k spolupráci napokon z finančných dôvodov v tom čase nedošlo, nadviazané kontakty zjednodušili komunikáciu po roku 1989, kedy vo vtedajšom Československu padol komunistický režim.
V tom čase vyrábala ŠKODA v priemere 200 000 vozidiel ročne, s motorom vzadu a jedinými modelovými radami modernej koncepcie boli Favorit a Forman. Aby ŠKODA mohla držať trend s modernými automobilkami a uspieť vo svete, bolo nevyhnuté nájsť strategického partnera.
V roku 1990 oslovila česká vláda osem automobiliek , z ktorých štyri dali ponuku. Do úzkeho výberu sa dostali koncerny Renault-Volvo a Volkswagen Group. Nakoniec sa víťazom stal koncern Volkswagen Group, ktorý do automobilky vložil 620 miliónov mariek, čím vlastnil 31 % akcii.
Prečítajte si aj:
10/1991
Richard Von Weizsäcker, nemecký spolkový prezident, navštívil 8. októbra Mladú Boleslav. Potvrdil tak svoj záujem o privatizáciu automobilky, ktorý trval už od jari 1990.
11/1992
Schválenie plánu investície do automobilky ŠKODA vo výške 3,749 miliardy mariek do roku 2000 dozornou radou Volkswagen Group.
6/1994
- júna 1992 bol vyrobený miliónty kus vozidla ŠKODA s pohonom predných kolies.
10/1994
Na trh bol uvedený model ŠKODA Felicia, prvé vozidlo s komponentami koncernu Volkswagen.

9/1996
Do prevádzky je uvedená jedna z najmodernejších automobilových tovární v Európe v Mladej Boleslavi. Na trh tiež prichádza nový produkt v podobe liftbacku nižšej strednej triedy Octavia, po prvýkrát na podvozkovej platforme koncernu Volkswagen.

1999
Uvedenie modelu nižšej triedy FABIA.

5/2000
Volkswagen sa stáva 100 % vlastníkom ŠKODA AUTO. Podarilo sa tiež prekročiť cieľ zvýšenia objemu výroby nad 400 000 vozidiel. Vyrobených bolo 450 911 automobilov Škoda.
12/2014
Prvýkrát dodala Škoda Auto svojim zákazníkom viac ako milión vozidiel v priebehu jedného roka.
30 rokov v číslach
- šesťnásobný nárast predaja vozidiel
- rast počtu zamestnancov zo 17 000 na viac ako 42 000
- stomiliardové investície do vývoja, výroby a vzdelávania
- pôsobenie na viac ako 100 národných trhoch
- široká ponuka 10 modelových radov
- siedmy rok za sebou viac ako milión zákazníkov
- ŠKODA AUTO tvorí 5 % HDP Českej republiky
K 30. výročiu spojenia s Volkswagen sa vyjadril aj súčasný predseda predstavenstva ŠKODA AUTO Thomas Schäfer:
„Integrácia spoločnosti ŠKODA AUTO do koncernu Volkswagen je skvelým príkladom úspešnej transformácie v Českej republike aj v celej Európskej únii. Ľudia, ktorí boli pri tomto významnom kroku, určili s odhodlaním, predvídavosťou a odvahou správny kurz pôsobivého rozvoja spoločnosti ŠKODA AUTO. Dnes tvorí táto firma 5 % hrubého domáceho produktu a 9 % exportu Českej republiky. ŠKODA AUTO je dnes významným aktívom koncernu Volkswagen, je zodpovedná za radu globálnych koncernových projektov, vedie rastové regióny Indie, Ruska a severnej Afriky alebo technický vývoj novej generácie modelov ŠKODA SUPERB a Volkswagen Passat. S naším novým programom pre budúcnosť NEXT LEVEL ŠKODA robíme ako firma prvé kroky k úspešnej ceste novou dekádou. Zameriavame sa na tri priority: rozšírenie modelového portfólia smerom k dostupným vozidlám, vstup na nové trhy pre ďalší rast vo veľkoobjemovom segmente a zapojenie diverzity a trvalej udržateľnosti do všetkých aspektov našej práce.”